Kezdőlap Autóipar Álomszerű negyedévet zártak a legnagyobb autógyártók
No menu items!

Álomszerű negyedévet zártak a legnagyobb autógyártók

Az értékesítés leginkább az első számú piacon, Kínában nőtt a harmadik negyedévben. Illusztráció: Bigstock

Rekordszintű eredménnyel zárták a harmadik negyedévet a legnagyobb autógyártó cégek – derül ki az EY nemzetközi könyvvizsgáló és üzleti tanácsadó társaság kutatásából.

Az EY az ágazat 16 legnagyobb szereplőjét vizsgáló felmérésében megállapította, hogy a július-szeptemberi időszak a működési eredményt – a kamat- és adófizetés előtti eredményt (EBIT) – és az árbevételt szemlélve is minden idők legjobb harmadik negyedéve volt az autógyártásban.

A lassuló gazdaság és a nehéz geopolitikai helyzet ellenére egyelőre erős a kereslet, főleg a prémiumkategóriás autók iránt, a félvezetők és egyéb alapanyagok és alkatrészek ellátása pedig javul, és a kocsikat magas áron lehet értékesíteni, az idei harmadik negyedév így “álomszerű” volt az autógyártóknak – közölte Constantin Gall, az EY nyugat-európai mobilitási részlegének vezetője.

A működési eredmény átlagosan 28 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest. Ezt a mutatót tekintve a német autógyártók különösen jól teljesítettek, 58 százalékos növekedést értek el, lekörözve  az amerikai és a japán versenytársakat, amelyeknél 38 százalék, illetve 2 százalék volt az átlagos növekedés.

Az első helyen a Mercedes-Benz áll 5,2 milliárd eurós működési eredménnyel, a második a Volkswagen csoport 4,3 milliárd euróval.

Az árbevételt tekintve is 28 százalékos átlagos növekedést értek el az autógyártás nagyjai. Itt az első a Volkswagen csoport 70,7 milliárd euróval, a második a Toyota 66,3 milliárd euróval.

Az árbevétel-arányos nyereséget tekintve viszont messze a Tesla teljesített a legjobban, az elektromos autókat gyártó amerikai cég a bevétel 17,8 százalékának megfelelő profitot termelt, a második a Mercedes-Benz 13,8 százalékkal.

Az átlag 7,3 százalék, az egy évvel korábbihoz képest ugyan nem változott, de meghaladja az ágazatot szétziláló koronavírus-világjárvány előtti években, a 2013-2019-es időszakban elért 6,1 százalékot.

Ugyanakkor ezt a mutatót vizsgálva kitűnik, hogy egyre inkább szétszakad a legnagyobb autógyártók köre. Az öt legerősebb csoportjában az átlagos árbevétel-arányos nyereség az egy évvel korábbi 9,1 százalékról 11,7 százalékra ugrott. A legkevésbé erősek ötös csoportjában 5,5 százalékról 3,8 százalékra süllyedt a jövedelmezőség fő mutatói között számon tartott árbevétel-arányos nyereség.

Constantin Gall

Az értékesítés leginkább az első számú piacon, Kínában nőtt a harmadik negyedévben, éves összevetésben 11 százalékkal. A német gyártók kiemelkedően sikeresek voltak, 28 százalékkal több kocsit adtak el, mint egy évvel korábban. Az amerikai piac viszont csupán 1 százalékkal bővült, bár a német gyártók itt is kiugró, 18 százalékos növekedést értek el. Nyugat-Európában 3 százalékkal csökkent az értékesítés, és a német autógyártók is éppen 3 százalékos visszaesést regisztráltak ezen a piacon.

Constantin Gall az ágazat kilátásairól szólva rámutatott, hogy a legfontosabb piacokon “a lakosság széles rétegei kénytelenek elszenvedni vásárlóerejük számottevő csökkenését, ami azt jelenti, hogy egyre kevesebben lesznek, akik meg tudnak engedni maguknak egy új kocsit, és akarnak is vásárolni“.

Ez erősítheti az árversenyt, ami még inkább csökkentheti az árbevétel-arányos nyereséget, legalábbis a nem luxuskategóriás kocsikat gyártó cégeknél. Ha sikerül “vonzóvá tenni a terméket és szűken tartani a kínálatot, akkor nincs szükség árengedményre, de ez inkább a prémium szegmensben lehetséges, mintsem a volumenszegmensben” – vélekedett a szakértő.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

AUTRESZ: kevesen ismerik, pedig nagy segítség a céges adótartozás rendezésére. Mutatjuk hogyan.

Dr. Pokó DiánaAzt már sokan tudják, hogy a gazdasági...

Nem lett követeléskezelési törvény, Magyarországnak is lesz EU-s kötelezettségszegési bírság

Az Európai Bizottság az Európai Unió Bírósága előtt keresetet...

Minden, amit az utasoknak tudniuk kell: A Ryanair 2025-ös szabályváltozása

A papírmentes beszállástól a poggyászkorlátozásig - Készüljön fel az...

A Honda és a Nissan összeolvadási tárgyalásokat folytat

A Honda és a Nissan állítólag feltáró jellegű tárgyalásokat...

Hírek

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon megelőzi-e a hagyományos sört?

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon...

A diktatúra habzó bája: nyugati mintájú söröző nyílt Észak-Koreában

Észak-Korea egy vadonatúj, nyugati stílusú sörözőt reklámoz fővárosában, de...

Rárepültek a gyanútlan Wizz Air utasokra

Adathalász e-mailben árulnak 10 eurós Wizz Air kupont a...

Erősödött csütörtök reggelre a forint

A februári kezdéshez képest a forint 1,6 százalékkal erősödött az euróval, valamint 2,3 százalékkal a dollárral és a svájci frankkal szemben.

Erősödött a forint szerdán

Erősödött kissé a forint szerdán a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon.

Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az eurót 1,0305 dolláron jegyezték kedden reggel, alacsonyabban a hétfő esti 1,0313 dollárnál.

Gyengült a forint hétfő reggel

Az euró 1,0315 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0326 dollár után.

Devizapiac – Erősödött kissé péntek reggelre a forint

Erősödött kissé a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Gazdaság

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentéséért lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.