Az oltási programok előre haladtával, az uniós Covid-igazolvány bevezetésével, és az újrainduló amerikai járatokkal jó esély van arra, hogy 2024-2025-re teljesen helyreálljon a légiközlekedés. De a fenntarthatóság és az egészségügyi intézkedések továbbra is rendkívül fontosak maradnak – fejti ki Kiss Ildikó az Air France magyarországi vezetője.
Az Egyesült Államokban a belföldi forgalom már a járvány előtti szinten van, és hasonló fellendülésre lehet számítani Európában is, illetve az utazási szabályok módosulásával az USA és Európa közti forgalomban is. Az elmúlt hetekben az Air France-nál rendkívüli módon nőtt a foglalások száma az Egyesült Államokból, emellett a francia tengeren túli területek felé mutatkozik jelentős igény.
Ugyanakkor az európai turizmus is fellendülőben van, friss adatok szerint az Air France naponta közel 900 járatot teljesít, ezzel Európában a harmadik legnagyobb légicégnek számít.
„A családlátogatók körében már most is újra népszerű a légi utazás, és rövidesen az üzleti célú utasok is újra repülőre fognak ülni. Ezért az Air France megtartja a La Premiere első osztályú kabinterméket, illetve kinyitotta a Charles de Gaulle-repülőtéren az üzleti várókat is” – mondta el Kiss Ildikó. Hozzátéve: ebben az időszakban is a biztonság az egyik legfontosabb érték, ezért vezetett be az Air France rigorózus egészségvédelmi intézkedéseket, amelyek az utasokat és a személyzet biztonságát is garantálják. Ennek elismeréseként az Air France megkapta az utasélménnyel foglalkozó APEX szervezettől a Gyémánt minősítést.
Az utas számára az is biztonságot nyújt, hogy a megvásárolt jegyek ingyenesen módosíthatók, az áruk pedig kupon, vagy visszatérítés formájában teljes egészében visszaigényelhető.
Az Air France felelős légitársaságként jár el, amikor nagy figyelmet fordít a fenntarthatósági intézkedésekre. Franciaországban egyre több olyan útvonalon szűnik meg a légi kapcsolat, ahol 2,5 órás vasúti járatot is igénybe lehet venni, a francia belföldi hálózat pedig megújul.
A járványhelyzet ellenére a francia nemzeti légitársaság a fenntarthatóság szempontjait is kulcsfontosságúnak tartja: 2020. január elseje óta az Air France a belföldi járatok teljes károsanyag-kibocsátását kompenzálja. Ez naponta átlagosan 450 járatot és több mint 57 ezer utast jelent. Az EcoAct szervezettel közösen a kompenzációra fordított összeget olyan, az ENSZ által jóváhagyott projektekre fordítjuk, amelyek a helyi közösségeket támogatják, segítik az újra erdősítést és a biodiverzitás megőrzését. Emellett a vállalati ügyfelek saját maguk is kompenzálhatják a szén-dioxid kibocsátást.
Emellett az Air France új repülőgépeket állít forgalomba ezeken az útvonalakon: a jelenleg használt gépekhez képest 25 százalékkal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátás mellett üzemeltethető Airbus A220-asok az ősszel állnak szolgálatba. Összesen 60 darab vásárlására szerződött a társaság, emellett zavartalanul halad az Airbus A350-esek átvétele is, a szélestörzsű gépből 38 darab érkezik az Air France flottájába, az elmúlt napokban vette át a vállalat a 11. példányt.
Elengedhetetlen emellett a fenntartható forrásból származó üzemanyag (SAF) használata is, mert a hosszútávú járatoknál a kibocsátásmentes technológia még egy ideig nem áll majd rendelkezésre. A fenntartható kerozinnal viszont teljes életciklusra számolva akár 80 százalékkal is csökkenthető a károsanyag-kibocsátás.
A következő időszakban az Air France még nagyobb hangsúlyt fektet a fenntarthatóságra. Még a járvány előtt elkötelezte magát a társaság, hogy 2005-höz képest az egy utaskilométerre számított szén-dioxid-kibocsátást 2030-ra a felére csökkenti. Emellett azon is dolgozik, hogy 2050-re elérje a nettó karbonsemlegességet, vagyis azt az állapotot, amikor minden, az üzemelés során kibocsátott szennyező anyagot kompenzálnak.
A magyar piaccal kapcsolatban Kiss Ildikó, elmondta: „az Air France és a KLM is az első társaságok között volt, amelyek visszatértek Budapestre a járványhelyzet javulásával, és jelenleg napi kettő járatot üzemeltetünk Párizsból és négy napi járatot üzemeltetünk Amszterdamból a ferihegyi repülőtérre. A foglalások kedvezően alakulnak, és további fellendülésre lehet számítani, ha az Egyesült Államok és az Európai Unió között újra lehet majd utazni.”