A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű újautó-piacon a Toyota 4996 új autó értékesítésével, 14,4%-os piaci részesedéssel áll az első helyen az év első három hónapját vizsgálva: ez 46%-kal több, azaz közel másfélszer annyi, mint a második helyen álló márka eladásai. A hazai forgalomban maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított újautó-piacon még ennél is nagyobb a környezetbarát elektrifikált modelljeiről ismert japán autómárka előnye.
A magyarországi újautó-értékesítéseket immár évek óta vezető Toyota valósággal letarolta a piacot az első negyedévben, miután 14%-kal növelte értékesítéseit és 1,1 százalékponttal növelte piaci részesedését az előző év azonos időszakához képest 5,2%-kal bővülő magyarországi új személyautó- és kishaszongépjármű piacon. A Toyota-értékesítések növekedésének dinamikáját jól mutatja, hogy a környezetbarát japán autómárka 2023 első negyedévében eladta teljes hazai értékesítéseinek mintegy egyharmadát.
A személyautóknál még drámaibb a Toyota előnye
A magyarországi személyautó-piacot külön vizsgálva a Toyota 14,6%-os piaci részesedéssel áll az első helyen, eladásai 85%-kal haladják meg legközelebbi versenytársának értékesítéseit. A teljes kishaszongépjármű piacon a japán autómárka a 13,5%-os részesedéssel a harmadik helyen áll.
A piaci bővülés ütemének tizenkétszeresével növelte eladásait a Lexus
A Toyota prémium márkája, a Magyarországon közel 100%-ban környezetbarát részben, vagy teljesen elektromos (önöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos) autókat értékesítő Lexus a személyautó piaci 3%-os bővülésének tizenkétszeresével, 36,5%-kal növelte eladásait hazánkban 2023 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest. Ezzel a Lexus a vezető prémium márkák között a második legnagyobb bűvülést produkálta az idei év első három hónapjában hazánkban.