Kezdőlap Autó Egységben az erő: meglepően jól teljesít a Fiat-Chrysler-Peugeot-Citroën csoport
No menu items!

Egységben az erő: meglepően jól teljesít a Fiat-Chrysler-Peugeot-Citroën csoport

A Dodge, a Stellantis csoport tagjaként, a jelentések szerint teljesen elektromos autón dolgozik Kép/Forrás/electrive.com/

A holdig javított a 2021-es nyereségkilátásain. A tervezettnél kevesebb autó eladásával, de több profittal számolnak – jelentette be a Stellantis cégcsoportot vezető Carlos Tavares. Ismertette az e-koncepciójukat is. Számos új elektromos modell bevezetését tervezik.

Rózsás kilátások

A Peugeot-Citroën (PSA) és Fiat-Chrysler (FCA) egyesülése óta a Stellantis nevet viselő holding 2021 eddig eltelt időszakában túlteljesítette az időarányos nyereségcélt. A korábban prognosztizált 5,5 százalék helyett az év végéig várhatóan a 7,5 százalékos lesz a profit.

A pénzpiaci elemzők és az autóipari szakemberek is fontos jelnek tartják a vártnál jobb számokat. Az idei lesz ugyanis januárban egyesült világmárkák, a Chrysler, a Fiat, a Peugeot és a Citroën első közös üzleti éve.

Az újautó árak emelkedésének és az egyesülés következtében elért költségcsökkentésnek köszönhetően a Stellantis annak ellenére teljesítette túl az időarányos profitcélt, hogy a terveznél kevesebb járművet értékesített.

Nagyobb, mint gondolnánk

A Stellantis 14 márkájához tartozik többek között az Alfa Romeo, a Chrysler, a Citroën, a Dodge, a Fiat, a Lancia, a Maserati, az Opel, valamint angol megfelelője, a Vauxhall, továbbá a Peugeot és a Jeep is. Az olasz-amerikai-francia cégcsoport tavaly 8 millió értékesített járművel a világ negyedik legnagyobb autókonszernje volt és 170 milliárd euró bevételt ért el.

A PSA és az FCA az után kötött egyesülési megállapodást 2019-ben, hogy az olasz-amerikai konszern sikertelen tárgyalásokat folytatott a Renaulttal. A frigy csak 2021 januárjában realizálódott: az EU elhúzódó kartell eljárása miatt, és mert vita volt az egyesülés utáni konszern igazgatótanácsi helyeinek elosztása körül. Végül a FCA 5, a PSA pedig 6 posztot kapott, amelyeket a két cég részvényesei által külön-külön kiválasztott személyek töltenek be. Az igazgatótanácsnak mellettük tagja lett John Elkann, az FCA és Carlos Tavares, a PSA vezetője. A 62 éves portugál nemzetiségű Tavares, aki 32 évig a Renault vezetőségében volt, 2014 óta a PSA elnöke és megkapta a fúzió után létrejött Stellantis konszern vezetői székét is.

E-offenzíva kétszámjegyű nyereséggel

A Tavares által ismertetett e-koncepció szerint a Stellantis 2025-ig 30 milliárd eurót fog költeni a járműszoftverek és a villanyautók fejlesztésre. Előbbi az önvezető autók várható felfutása, utóbbi az egyre szigorodó klímaelőírások miatt fontos. Az Európai Bizottság elnöke, Ursula von der Leyen friss bejelentése szerint az EU-ban 2035-től csak alternatív meghajtású új autók kaphatnak forgalmi engedélyt.

A konszern prognózisa szerint a 14 márka közös fejlesztésének köszönhetően a Stellantis beruházásainak 30 százalékkal lesz magasabb a megtérülési rátája az autóipari átlagnál. Tavares szerint az egyesülés évi 5 milliárd euró megtakarítást jelent. Így realisztikusnak tartja a 2026-ra kitűzött cél elérését, miszerint a bevétel kétszámjegyű része lesz nyereség.

A jelentős megtakarítás elsősorban abból adódik, hogy a jövőt jelentő elektroautóknál 4 közös platformra fog épülni a Stellantis 14 márkájának valamennyi modellje. A konszern műszaki vezetője, Harald Wester elmondása szerint a finisben van az új platformok kifejlesztése a kis, a közepes és a nagy modellek, valamint a pick-up-ok számára. Ezek mellett készül egy közös elektro-platform a cégcsoport tehergépjárműveihez is. Wester ígérete szerint az elektroautóik egy töltéssel 500-800 kilométer megtételére lesznek képesek, ami 20 perces gyorstöltéssel további 350 kilométerrel növelhető lesz.

Minden márka kiveszi a részét

Tavares szavával élve, az ’elektro-invázió’ motorja az Opel lesz. A cégcsoport német márkája 2028-tól Európában csak villanyautókat fog árulni. Ezzel párhuzamosan Kínában is fontos szereplője akar lenni az elektro-szegmensnek. Nagy kihívás tekintettel arra, hogy az Opel jelenleg szinte egyáltalán nincs jelen az USA után a világ második legnagyobb autópiacán.

A sikeres Corsa-E alapján készülnek Kínába

Az áttörésben központi szerepet szánnak az Opel új, a kínai piacra fejlesztett elektro-modelljének, a ’Manta E’-nek. Jó jel, legalábbis az európai terveket illetően, hogy a ’Corsa-E’ már az összes eladott Corsa 20 százalékát teszi ki.

A Peugeot számára is nagyratörő célokat tartalmaz a Stellantis e-koncepciója: az értékesített autóknak már 2023-ban 85 százalékban elektromosnak kellene lenniük, 2025-ben pedig a 100 százalék a cél Európában!

A Fiatnál lassabb lesz a váltás. Az olasz márkának csak akkor kellene teljes egészében az elektro-modellekre áttérnie, ha már nem lesz szignifikáns különbség az elektro és a hagyományos meghajtású modellek ára között.

Összességében Európában 2030-ban a bevételei 70 százalékát elektromos autók értékesítéséből akarja elérni a Stellantis. Az USA-ban, ahol nagy a pick-up-ok és SUV-k részesedése, csak 40 százalék a cél a következő évtized elejére.

Petrus Szabolcs

 

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Nagyot nőtt egy év alatt a kínai milliárdosok száma

Nagyot nőtt egy év alatt a kínai dollármilliárdosok száma: idén 307-tel többen vannak, mint tavaly, és így 1185-en szerepelnek a sanghaji Hurum magazin által szerdán közzétett listán, amely a leggazdagabb kínaiakat rangsorolja.

Greenpeace: Az európai repülőjáratok felét helyettesítheti a vasút!

A rövid repülőjáratok betiltását követeli a Greenpeace. A szervezet szerint a 30 legnépszerűbb, Európai Unión belüli rövidtávú járat 53 százaléka esetében létezik közvetlen vasúti összeköttetés a két helyszín között. 

Exkluzív: az USA várja a beoltott európai turistákat

Joe Biden amerikai elnök aláírta azt a rendeletet, amely november 8-tól hatályon kívül helyezi a Kínára, Indiára és Európa nagy részére vonatkozó, a koronavírus járvány okán 2020 márciusa óta érvényben lévő beutazási korlátozásokat.

A lakbérstop nem segített. Államosítás kezdődik Berlinben

Az igenek győztek a lakáskisajátítási népszavazáson a német fővárosban. E szerint az ingatlankonszernek bérlakásait köztulajdonba veszi az önkormányzat. Az államosítás a bérbeadott lakóingatlanok 15 százalékát, 243 ezer lakást érint. Berlin 29 - 36 milliárd euró  közötti kártalanítást fizet cserébe a konszerneknek.

Hírek

Magyarország étele 2022 – fókuszban a szürkemarha

A magyar szürkemarha húsa lesz a kötelező alapanyag a Magyarország étele 2022 szakácsversenyen, amely kapcsolódik a Petőfi-emlékévhez - hangzott el az eseményről tartott sajtótájékoztatón.

Éjszaka nem lesz kamionstop a hosszú hétvégén

A mindenszentekkel háromnaposra hosszabbodó hétvégén a kamionstopot az áruellátás zavartalansága érdekében szombaton és vasárnap éjjel időszakosan felfüggesztik.

Fogytán az AdBlue – korlátozást vezetett be a Mol

A tömeges felvásárlások miatt korlátozta az AdBlue értékesítését a Mol.

Költözik a Magyar Nemzeti Bank

Novembertől átmenetileg módosítják a Magyar Nemzeti Bank székhelyét, mivel a jegybank Szabadság téri székházát felújítják.

Péntektől még drágábban tankolhatunk

Péntektől tovább emelkednek a hazai üzemanyagárak: a benzin és a gázolaj literje is bruttó 5 forinttal drágul.

Moratórium – határidő. Péntekig kérhető személyesen a hosszabbítás

Vasárnapig jelentkezhetnek bankjuknál azok, akik továbbra is élnének a hitelmoratórium lehetőségével. A személyes ügyintézésre péntekig nyílik mód, a hét utolsó két napján jellemzően már csak online kérhető a hosszabbítás.

Darknetes piactérre csapott le az Europol – 144 letartóztatott

Közel százötven embert őrizetbe vettek, továbbá készpénzt, kábítószert, kriptovalutát és fegyvereket is lefoglaltak a darkneten végzett Dark HunTOR nevű művelet során - közölte az Európai Unió rendőrségi együttműködési szervezete (Europol).

Megalakult az új Bundestag – ügyvezető kormánnyal

Megalakult Berlinben az új német szövetségi parlament, és ezzel elkezdődött Angela Merkel politikai pályafutásának utolsó szakasza.

Gazdaság

Pénzmosás-gyanú. Több pénzváltó nem jelentett az MNB-nek

A pénzmosás megakadályozását célzó szabályok megsértéséért a jegybank 108,6 millió forint felügyeleti bírságot szabott ki két bankra és három, az azok megbízásából tevékenykedő pénzváltó társaságra.

Moratórium – határidő. Péntekig kérhető személyesen a hosszabbítás

Vasárnapig jelentkezhetnek bankjuknál azok, akik továbbra is élnének a hitelmoratórium lehetőségével. A személyes ügyintézésre péntekig nyílik mód, a hét utolsó két napján jellemzően már csak online kérhető a hosszabbítás.

KSH: rekord közelébe nőtt a lakáshitel-állomány

A háztartási szektor részére nyújtott hiteleken belül csaknem 48 százalékot tettek ki a lakáscélú hitelek, amelyek GDP-hez viszonyított aránya az előző év végi 8,4 százalékról 8,9 százalékra nőtt - jelentette a Központi Statisztikai Hivatal.

Moratórium – MNB: sokan kényelmi okból nem törlesztettek

A moratóriumban lévő ügyfelek legnagyobb hányada képes lenne fizetni tovább a hitelét, ők más okokból, például kényelmi szempontból vették igénybe a lehetőséget - mondta Kandrács Csaba, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom