Kezdőlap Világgazdaság Elbocsátásokra készül a Bosch
No menu items!

Elbocsátásokra készül a Bosch

Világszerte leépítéseket tervez és az autógyártás stagnálására számít a következő években a Bosch. A világ legnagyobb autóipari beszállítója Magyarországon több mint 13 ezer embert foglalkoztat.

A német társaság igazgatótanácsának elnöke egy lapinterjúban kiemelte, hogy az új autók piaca jóval gyengébben fejlődik, mint ahogy egy éve gondolták. Az idén eddig Európában, Indiában, Kínában, az Egyesült Államokban, “gyakorlatilag mindenütt visszaesés volt”, helyenként tíz százalékot meghaladó mértékben – mondta Volkmar Denner a Süddeutsche Zeitung című német lapnak, hozzátéve: “a kilátások nem jók”.

Volkmar Denner

Aláhúzta, hogy az iparágnak nem átmeneti visszaeséssel kell számolnia. A Boschnál az új tervek kiindulópontja az, hogy a következő években stagnál az autógyártás, szemben az utóbbi időszakkal, amikor “szinte mindig csak fölfelé tartottunk”.

“A hátszél elült” – mondta a Bosch vezetője, megjegyezve, hogy más területeken, köztük a gépgyártási üzletágban ugyan jobb a helyzet, de az új megrendelések állományának csökkenésében érezhető a gazdasági konjunktúra visszaesése.

A Boscht különösen megviselik a Volkswagen csoportnál 2015-ben kitört dízelbotrány hatásai, mert a társaság jelentős részt ural a dízeltechnológia területén. “Ha egy dízel befecskendező rendszernél tíz munkatársat alkalmazunk, akkor egy benzines rendszernél hármat, egy elektromos hajtásrendszernél pedig egyet” – érzékeltette a nagyságrendeket Volkmar Denner, rámutatva, hogy a dízelmotorral szerelt gépkocsik piaci részesedése erőteljesen csökken Európában, és Indiában is visszaesés tapasztalható.

Elmondta: a gondok miatt a világszerte nagyjából 400 ezer embert – Magyarországon 13 ezernél is több munkavállalót – foglalkoztató csoport az idén nem tudja tovább növelni nyereségét, árbevétele pedig a tavalyi szinten lesz a jelenlegi számítások szerint.

Mindennek lesznek “kihatásai a munkatársakra”, főleg a dízeltechnológiával foglalkozó üzemekben, hiszen “természetesen reagálnunk kell a kereslet csökkenésére” – mondta Volkmar Denner.

Egyelőre nem tudni, hogy mekkora leépítésre lesz szükség, de igyekeznek majd a lehető legkíméletesebben eljárni, például a korai nyugdíjazás lehetőségeinek kihasználásával vagy az időszakosan foglalkoztatottak számának csökkentésével – közölte.

A Bosch vezetője hangsúlyozta, hogy a dízelmotornak van jövője, és a haszongépjárműveknél “középtávon nincs alternatívája, ezért ezek a piacok stabilak”. A társaság előrejelzése alapján 2030-ban még mindig 75 százalékos lesz a belső égésű motorral szerelt gyártmányok aránya azt új autók piacán. Ezért a Boschnak az a “kötelessége”, hogy továbbra is törekedjék a robbanómotorok hatékonyságának növelésére, és így a környezeti terhelés csökkentésére – mondta.

Azonban a társaság az új meghajtási technológiák területén is igen aktív. Hagyományos autóipari partnerei rövid-, és középtávon a gyártmányok többségét belső égésű motorral szerelve értékesítik, ugyanakkor az alternatív meghajtási technológiák aránya gyorsan nő majd, ezért a Boschnál egyszerre több különböző technológiával foglalkoznak – fejtette ki Volkmar Denner.

Elmondta, hogy a társaság a mesterséges intelligencia területén is jelentős fejlesztéseket visz véghez, az amerikai informatikai konszernekkel ellentétben az ipari felhasználási területekre összpontosítva. Példaként említette, hogy szeptemberben a frankfurti nemzetközi autókiállításon (IAA) bemutatják az első olyan autóba szerelhető kamerát, amely nemcsak felvételeket rögzít, hanem a gépi tanulás eredményeképpen képes megkülönböztetni egymástól az embereket és a járműveket. A készülék rövidesen egy modell szériatartozéka lesz.

A Bosch 2018-ban rekord nagyságú, 78,465 milliárd eurós (25 740 milliárd forint) értékesítési árbevételre tett szert az előző évi 78,066 milliárd euró után. Nettó nyeresége 3,574 milliárd euróra emelkedett a 2017-ben elért 3,294 milliárd euróról. A csoport adó- és kamatfizetés előtti (üzemi) eredménye (EBIT) 5,502 milliárd euróra emelkedett 2018-ban a 2017-es 4,944 milliárd euróról. Az adózás előtti nyereség pedig 5,067 milliárd euróra nőtt 4,796 milliárd euróról.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Újabb Közép-Ázsiai célpontra repülhetünk Budapestről

A SCAT Airlines csatlakozásával a Budapestről induló légi utasok számára egyúttal szélesebb kínálat és zökkenőmentes csatlakozás kínálkozik a régión belüli további városokba. 

Időkapszulát helyeztek el az Agrárminisztérium, Kossuth téri épületében

Ütemezetten zajlik a Steindl Imre Program keretében az Agrárminisztérium Kossuth téri épületének megújítása.

Így őrizhető meg a vagyon értéke infláció idején

Bár a gazdasági környezet folyamatosan változik, a pénzügyi stabilitás megőrizhető tudatos tervezéssel.

200 milliárd eurós beruházást mozgósítanak a mesterséges intelligencia fejlesztésére

Az Európai Bizottság elindította az InvestAI nevű kezdeményezést, amelynek keretében 200 milliárd eurót fordítanak a mesterséges intelligencia (MI) fejlesztésére.

Hírek

Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az eurót 1,0305 dolláron jegyezték kedden reggel, alacsonyabban a hétfő esti 1,0313 dollárnál.

Gyengült a forint hétfő reggel

Az euró 1,0315 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0326 dollár után.

Devizapiac – Erősödött kissé péntek reggelre a forint

Erősödött kissé a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

A KSH publikálja leggyorsabban a külkereskedelmi termékforgalom adatait

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kiemelt stratégiai célja az adatközlések gyorsítása, a piacra kerülési idő, az adminisztratív terhek csökkentése, illetve a relevancia, a hatékonyság, az időszerűség a felhasználói elégedettség növelése érdekében. A KSH folyamatosan monitorozza a piacra kerülés gyorsításának lehetőségeit.

Erősödött csütörtökön a forint

Erősödött a forint csütörtökön a főbb devizákkal szemben a...

Erősödött a forint szerda reggel

Erősödött a forint árfolyama szerda reggelre.

Gyengült a forint szerda reggel

Az euró 1,0425 euróról 1,0416 euróra gyengült.

Alig változott hétfő reggelre a forint árfolyama

Hétfő reggeli jegyzésén a forint erősebben áll az egy héttel korábbi kezdésnél, 0,2 százalékkal az euró, 0,8 százalékkal a dollár és 0,4 százalékkal a svájci frank ellenében.

Gazdaság

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentéséért lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.