Hirdetés
Kezdőlap Világgazdaság Elbocsátásokra készül a Bosch
No menu items!

Elbocsátásokra készül a Bosch

Világszerte leépítéseket tervez és az autógyártás stagnálására számít a következő években a Bosch. A világ legnagyobb autóipari beszállítója Magyarországon több mint 13 ezer embert foglalkoztat.

A német társaság igazgatótanácsának elnöke egy lapinterjúban kiemelte, hogy az új autók piaca jóval gyengébben fejlődik, mint ahogy egy éve gondolták. Az idén eddig Európában, Indiában, Kínában, az Egyesült Államokban, “gyakorlatilag mindenütt visszaesés volt”, helyenként tíz százalékot meghaladó mértékben – mondta Volkmar Denner a Süddeutsche Zeitung című német lapnak, hozzátéve: “a kilátások nem jók”.

Volkmar Denner

Aláhúzta, hogy az iparágnak nem átmeneti visszaeséssel kell számolnia. A Boschnál az új tervek kiindulópontja az, hogy a következő években stagnál az autógyártás, szemben az utóbbi időszakkal, amikor “szinte mindig csak fölfelé tartottunk”.

“A hátszél elült” – mondta a Bosch vezetője, megjegyezve, hogy más területeken, köztük a gépgyártási üzletágban ugyan jobb a helyzet, de az új megrendelések állományának csökkenésében érezhető a gazdasági konjunktúra visszaesése.

A Boscht különösen megviselik a Volkswagen csoportnál 2015-ben kitört dízelbotrány hatásai, mert a társaság jelentős részt ural a dízeltechnológia területén. “Ha egy dízel befecskendező rendszernél tíz munkatársat alkalmazunk, akkor egy benzines rendszernél hármat, egy elektromos hajtásrendszernél pedig egyet” – érzékeltette a nagyságrendeket Volkmar Denner, rámutatva, hogy a dízelmotorral szerelt gépkocsik piaci részesedése erőteljesen csökken Európában, és Indiában is visszaesés tapasztalható.

Elmondta: a gondok miatt a világszerte nagyjából 400 ezer embert – Magyarországon 13 ezernél is több munkavállalót – foglalkoztató csoport az idén nem tudja tovább növelni nyereségét, árbevétele pedig a tavalyi szinten lesz a jelenlegi számítások szerint.

Mindennek lesznek “kihatásai a munkatársakra”, főleg a dízeltechnológiával foglalkozó üzemekben, hiszen “természetesen reagálnunk kell a kereslet csökkenésére” – mondta Volkmar Denner.

Egyelőre nem tudni, hogy mekkora leépítésre lesz szükség, de igyekeznek majd a lehető legkíméletesebben eljárni, például a korai nyugdíjazás lehetőségeinek kihasználásával vagy az időszakosan foglalkoztatottak számának csökkentésével – közölte.

A Bosch vezetője hangsúlyozta, hogy a dízelmotornak van jövője, és a haszongépjárműveknél “középtávon nincs alternatívája, ezért ezek a piacok stabilak”. A társaság előrejelzése alapján 2030-ban még mindig 75 százalékos lesz a belső égésű motorral szerelt gyártmányok aránya azt új autók piacán. Ezért a Boschnak az a “kötelessége”, hogy továbbra is törekedjék a robbanómotorok hatékonyságának növelésére, és így a környezeti terhelés csökkentésére – mondta.

Azonban a társaság az új meghajtási technológiák területén is igen aktív. Hagyományos autóipari partnerei rövid-, és középtávon a gyártmányok többségét belső égésű motorral szerelve értékesítik, ugyanakkor az alternatív meghajtási technológiák aránya gyorsan nő majd, ezért a Boschnál egyszerre több különböző technológiával foglalkoznak – fejtette ki Volkmar Denner.

Elmondta, hogy a társaság a mesterséges intelligencia területén is jelentős fejlesztéseket visz véghez, az amerikai informatikai konszernekkel ellentétben az ipari felhasználási területekre összpontosítva. Példaként említette, hogy szeptemberben a frankfurti nemzetközi autókiállításon (IAA) bemutatják az első olyan autóba szerelhető kamerát, amely nemcsak felvételeket rögzít, hanem a gépi tanulás eredményeképpen képes megkülönböztetni egymástól az embereket és a járműveket. A készülék rövidesen egy modell szériatartozéka lesz.

A Bosch 2018-ban rekord nagyságú, 78,465 milliárd eurós (25 740 milliárd forint) értékesítési árbevételre tett szert az előző évi 78,066 milliárd euró után. Nettó nyeresége 3,574 milliárd euróra emelkedett a 2017-ben elért 3,294 milliárd euróról. A csoport adó- és kamatfizetés előtti (üzemi) eredménye (EBIT) 5,502 milliárd euróra emelkedett 2018-ban a 2017-es 4,944 milliárd euróról. Az adózás előtti nyereség pedig 5,067 milliárd euróra nőtt 4,796 milliárd euróról.

Elektromos cégautó vásárlás, flottaüzemeltetés. Szakmai konferencia konzultációs lehetőséggel 2024 március 21.-én. A 30 milliárdos kerettel megnyíló, elektromos cégautó beszerzést támogató pályázattal kapcsolatos információk, tanulságok. A KKV-ék számára is egyre meghatározóbb, már hatályos ESG törvény cégautó üzemeltetésre vonatkozó kérdésköre, az elektrifikáció rövid és hosszútávú hatásainak bemutatása.
További információ: https://azuzletkonferenciakozpont.hu

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Tovább folytatódik a földértékesítési program

A februárban indult földértékesítési program hetedik ütemében több száz településen érhető el földterület.

Európa biztonságához a tenger alatti kábelek is hozzátartoznak

Az európai gazdaság jövőbeli versenyképessége nagyban függ a fejlett digitális hálózati infrastruktúrától és az ilyen szolgáltatásoktól,.

Elámult a világ a magyar feltaláló ötletén

A célgépek lényege az, hogy termelési nehézség, volumennövelési szándék vagy egy termék módosításának szükségessége esetén a termelő megbízást ad a gépgyártónak, aki a kihívásra létrehoz egy olyan gépet, ami rövid időn belül beilleszthető a termelésbe, költséghatékony és megtérülő.

Megállítható-e a képzett munkaerő külföldre áramlása?

A jelenséget megakadályozni nem fogjuk tudni, a kivándorlás mennyiségének és minőségének csökkentése viszont kiemelt feladat, valamint ezzel párhuzamosan a visszatérés politikájának fenntartható megteremtése is.

Hírek

Őrült autóóriások Pesten: jön a Hot Wheels Monster Trucks Live Glow Party

A Hot Wheels Monster Trucks Live Glow Party megérkezik Budapestre is!

A magyar tőzsde követte az európai trendet

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX 59,14 pontos, 0,09 százalékos csökkenéssel, 65 940,94 ponton zárt kedden.

Speciális étrenddel a klimax ellen

Habár nem teljesen szünteti meg a tüneteket és a kapcsolódó betegségek kialakulásának kockázatát, az időben elkezdett életmódváltás késleltetheti a megjelenésüket, javítva a változókori nők életminőségét.

Devizapiac – Gyengült a forint reggel

A hétfő kora esti szintekhez képest gyengült a forint a főbb devizákkal szemben kedden reggel a bankközi devizapiacon.

Alacsony forgalommal, új csúcson zárt a BUX

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 230,33 pontos, 0,35 százalékos emelkedéssel, 66 000,08 ponton, történelmi csúcson zárt hétfőn.

Erősödött a forint árfolyama reggelre

Erősödött a forint árfolyama hétfő reggelre a péntek esti jegyzéséhez képest a főbb devizákkal szemben a nemzetközi devizakereskedelemben.

Heti várható: Munkaerőpiaci, államháztartási adatok a héten

Csütörtökön a keresetek tavaly decemberi adata jelenik meg.

Németországban emelkedtek a nagykereskedelmi árak januárban

Németországban emelkedtek a nagykereskedelmi árak januárban az előző hónaphoz képest.

Gazdaság

Több pénzmosásgyanús esetre milliós bírság

Az MNB 10-10 millió forint bírságot szabott ki az Erste Bankra és az MBH Bankra a pénzmosás- és terrorizmusfinanszírozási kockázatok azonosítása, kezelése és megfelelő eljárásokkal, kontrollokkal való csökkentése terén feltárt hiányosságok miatt.

Az EKB kamatdöntését befolyásolja majd az új inflációs előrejelzés

Christine Lagarde, az EKB elnöke az ülést követő sajtótájékoztatón azt mondta, hogy az Európai Központi Bank Kormányzótanácsa szerint egyelőre korai lenne beszélni a monetáris politika enyhítéséről.

Néhány napig a legjobb betéti kamatok verik a kedvenc állampapírét

Hónapra hónapra csökken az alapkamat, január 31. óta 10 százalék, és ezzel párhuzamosan annál a néhány banknál is egyszámjegyűvé váltak a betéti ajánlatok, ahol a kisbefektetők pénzüket lekötve érdemi kamatot kaphatnak.

A Magyar Cetelem Banknak fáj az MNB 25 millió forint bírsága

A jogsértések miatt az MNB 25 millió forint felügyeleti bírságot szabott ki a Magyar Cetelem Bankra, és azt is előírta, hogy idén június 30-ig szüntesse meg a legtöbb feltárt hiányosságot.