Hirdetés
Kezdőlap Mozaik Erre számítson ha a pesti Primarkba megy 
No menu items!

Erre számítson ha a pesti Primarkba megy 

A bukaresti áruház megnyitása 2023 decemberében Fotó:primark.com

Van aki úgy érzi, a Primark május 28.-i, magyarországi nyitása olyan érzés, mint amikor a gyerekként kért biciklit, csak évekkel később, már szinte felnőttként kapjuk meg. Mindenesetre az tény, hogy a Primark, miután a környező nyugati és keleti szomszédainkat ellátta az üzleteivel, végre Magyarországon is megjelenik. De mit érdemes tudni a fast fashion szegmens együk üdvöskéjéről? 

A Forbes egy korábbi írásában a Primark töretlen sikerét elemezve arról írt, hogy miközben a konkurensek visszaesnek, vagy bezárnak a Primark sikerének fontos eleme, hogy a cég ismeri a saját DNS-ét és külsőleg és belsőleg is ragaszkodik ahhoz, ahogyan értéket teremtenek a vásárlóik számára. Ennek vezérfonala, hogy a Primark alacsony árakat kínál. Tehát egyértelműen az árral versenyeznek. De nem csak az árról van szó. Az alacsony árat az üzleteikben található divatcikkek elsöprően nagy számával kombinálják. A legvégső sorban a gyerek a cukorkaboltban érzést adják, azt, hogy Ó, Istenem, megvehetem mindezt, és még marad is pénzem. Ez az értéktételük, és ezért sikeresek.

A Primark azért képes ilyen meggyőzően megteremteni ezt az élményt, mert minden, amit csinál, pontosan e köré az értéktétel köré van igazítva, ami megfelel egy adott vásárlói szegmens igényeinek és vágyainak, és ami megkülönbözteti őket a versenytársaiktól. Belsőleg pedig azért van jól összehangolva, mert a Primark minden művelete – beszerzés, készletgazdálkodás, üzlettervezés stb. – csak arra irányul, hogy megteremtse ezt a „gyerek a cukorkaboltban” élményt.

Amit a Primarktól tanulhatunk, az a DNS-ünk ismeretének és a hozzá való ragaszkodásnak az ereje. Sok más vállalatnak, a kiskereskedelemben és máshol is, nehézséget okoz ez. Nem tudják pontosan, hogy milyen értéket teremtenek a vásárlóik számára, és ennek következtében hiányzik a fókusz és az összehangoltság – összegez a Forbes.

A sztori kezdete

A Primark alapításának története 1969-ig vezethető vissza, amikor Arthur Ryan ír vállalkozó „Penneys” néven megalapította az első Primark üzletet a dublini Mary Street-en, Írországban. Az üzlet kiváló bevásárlóhelyen helyezkedett el, és forradalmi koncepciót vezetett be a kiskereskedelemben: divatos ruhákat kínált megfizethető áron. Ez az újszerű megközelítés gyorsan figyelmet keltett, és megalapozta a Primark gyors terjeszkedését és későbbi globális sikerét.

A „Penneys” elnevezés abból az elképzelésből eredt – a font váltópénzét jelentő penny-bő is kiindulva -, hogy minőségi termékeket kínálnak olyan áron, amely a filléres vásárlóknak is tetszik. Az áruház kezdetben arra összpontosított, hogy a legújabb divattrendeket a versenytársakénál lényegesen alacsonyabb áron kínálja, így a stílusos ruházat szélesebb rétegek számára is elérhetővé vált.

A stratégia rendkívül népszerűnek bizonyult, ami további Penneys-üzletek megnyitásához vezetett Írország-szerte. A márka kínálata visszhangra talált a fogyasztók körében, akik megfizethető és divatos ruházati lehetőségeket kerestek. Néhány éven belül a Penneys szilárdan megalapozta magát Írország vezető divatáru-kiskereskedőjeként, hűséges vásárlói bázist vonzott, és elismerést szerzett a kivételes ár-érték arányának köszönhetően.

Az 1970-es években a Primark stratégiai lépést tett, hogy Írország határain túlra terjeszkedjen, és belépett az Egyesült Királyság piacára. Az első brit üzletet 1973-ban nyitották meg Derbyben, és a márka gyorsan elnyerte a brit fogyasztók tetszését. A terjeszkedés folyamatos ütemben folytatódott, és az Egyesült Királyság nagyvárosaiban újabb és újabb üzletek nyíltak.

Az 1980-as évekre a Primark jól ismert, utcai divatáru-kiskereskedővé vált, és sikere további nemzetközi terjeszkedésre késztette. A márka 2006-ban Spanyolországba is betört, és Madridban nyitotta meg első üzletét. A spanyol vásárlók pozitív visszajelzései arra ösztönözték a Primarkot, hogy új piacokat fedezzen fel Európa-szerte. A következő években a Primark jelentős jelenlétet alakított ki olyan országokban, mint Portugália, Franciaország, Németország, Olaszország és Hollandia.

A 2010-es évekkel jött az Európán kívüli terjeszkedés, a márka megvetette a lábát az Egyesült Államokban, 2015-ben a Massachusetts állambeli Bostonban debütált. Az amerikai piac fogékonynak bizonyult a Primark kínálatára, ami a következő években több üzlet megnyitásához vezetett országszerte.

Napjainkban a Primark tovább növeli globális jelenlétét, és Európa, Észak-Amerika különböző országaiban, sőt, még a Közel-Keleten is vannak üzletei. A márka hírneve, hogy megfizethető, stílusos és divatos ruhákat kínál, továbbra is töretlen, így a divat iránt elkötelezett fogyasztók számára az egyik legmegfelelőbb célpont, akik értéket keresnek anélkül, hogy kompromisszumot kötnének a stílusban.

Nem véletlen, hogy a dublini központú cég, amit 1969-ben Arthur Ryan alapított,  mára a világ egyik legnagyobb ruházati kiskereskedőjévé vált: több mint 400 üzlete van 15 országban, többek között az Egyesült Királyságban, Írországban, Spanyolországban, Portugáliában, Németországban, Hollandiában, Belgiumban, Franciaországban, Olaszországban, Ausztriában, Lengyelországban, Szlovákiában, Csehországban, Romániában és az Egyesült Államokban.

A Thebrandhopper szerint a Primarkot a legújabb, kifutóról inspirált stílusok megfizethető áron történő kínálata különbözteti meg a versenytársaitól. A márka széles termékkínálata minden évszakra való ruházatot felölel, a stílusos hétköznapi viselettől kezdve a strandruházaton és az aktív ruházaton át a formális öltözékig. Divatkollekciói mellett számos kiegészítőt, lábbelit, szépségápolási terméket és háztartási cikket kínál a különböző életmódbeli igényekhez alkalmazkodva. Az alacsony árrés titka pedig abból ered, hogy nagy tételben szerzi be az árut és miközben az alacsony költségű országokból vásárol, és alacsonyan tartja az üzemelési költségeit.

Kocsis Erika

Hirdetés
Újdonságok a 2025-ös adócsomagban! Új kihívások, megoldások a fizetésképtelenség és követeléskezelés terén - szakmai konferencia Budapest november 18.

Ismerje meg a 2025-ös adójogszabályok újdonságait. Például azt, hogy utólag hogyan csökkenthető az adóalap és milyen változások jönnek a társasági adó, valamint a számvitel terén. Ismerje meg a fizetésképtelenséghez és a követeléskezeléshez kötődő új szabályokat és megoldásokat.
Ne hagyja ki a lehetőséget, hogy a legjobb szakértőktől, első kézből értesüljön a téma aktualitásairól.

Időpont: 2024 november 18.
Helyszín: CONTINENTAL HOTEL BUDAPEST**** Budapest, Dohány u. 42-44, 1074
Információ: https://azuzletkonferenciakozpont.hu/fizeteskeptelenseg-es-koveteleskezeles-uj-fejezet-kezdodik-konferencia/
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Hankó Balázs: lesznek kollégiumi helyek

A jelenleg elérhető kollégiumi helyekre nagyjából háromszoros a túljelentkezés, az országosan elérhető 46 ezer férőhelyre 110 ezren jelentkeztek,

Varga Mihály – Az új gazdaságpolitika költségvetése a 2025-ös

Az amerikai elnök hivatalba lépését követően tervben van egy megállapodás megkötése, ennek része lesz a kettős adóztatás elkerüléséről szóló egyezmény újbóli életbe léptetése

Négyezer milliárd forintot juttat a gazdaságba az új gazdaságpolitikai akcióterv

Az előadások, panelbeszélgetések során a versenyképesség, energetika, és foglalkoztatáspolitika kérdéseit vitatták meg a részvevők.

Fiatal főnökök és generációs problémák, így működtethető zökkenőmentesen a cég

A szakértő szerint az idősebb kollégák sok esetben hosszabb távon látnak karrierlehetőségeket, míg a fiatalabbak gyorsabb előléptetést szeretnének
Hirdetés

Hírek

Gyengült a forint árfolyama

Az euró 1,0714 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0694 dollár után.

BÉT – Mínuszban zárt a BUX

A BUMIX 6793,64 ponton zárt pénteken, ez 59,36 pontos, 0,87 százalékos csökkenés a csütörtöki záráshoz viszonyítva.

Gyengült pénteken a forint

Gyengült pénteken a forint a kora reggeli jegyzéséhez képest a főbb devizákkal szemben.

Devizapiac – Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az euró jegyzése hét órakor 408,10 forintra gyengült az előző esti 408,27 forintról

Vegyesen alakult a forint árfolyama szerda reggel

Az euró jegyzése a kedd kora esti 1,0810 dollárról 1,0814 dollárra változott.

Jöhet Hollywood! – Új filmstúdiók várják a bécsi filmipar felvirágzását

Az üzemeltetők 2025-re változatos osztrák, nemzetközi és akár hollywoodi játékfilmekre, sorozatok gazdag kínálatára számítanak.

Vegyesen mozgott a forint árfolyama

Az eurót hétfőn reggel 404,15 forinton jegyezték a péntek esti 404,09 forint után.

Alig változott csütörtök reggelre a forint árfolyama

Alig változott csütörtök reggelre a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Gazdaság

Az MFB kiemelt jelentőségű pénzügyi művelete

A klubhitelek lényege, hogy a hitelfelvevő nem egyetlen pénzintézettől, hanem több banktól, azaz az általuk alkotott csoporttól jut forráshoz, amelyet a részt vevő bankok azonos feltételekkel és futamidőre biztosítanak.

Megszületett a döntés: így változik majd az ÁFA az Európai Unióban

2024. november 5-én az Európai Unió Gazdasági és Pénzügyi Tanácsának (ECOFIN) miniszterei a soros magyar elnökség alatt elfogadták az úgynevezett „VAT in the Digital...

Történelmi csúcson a bitcoin

A bitcoin eddigi történelmi csúcsa 73 ezer 777 dollár volt, ezt idén március 14-én érte el.

Hát ezt is megértük! Már dolláros nyugdíjra is spórolhatunk

Ehhez persze be kellett fektetni az eurót és a dollárt is, amit egyre többen megtesznek a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint.