A Magyar Nemzeti Bank hitelintézeteket vetett vizsgálat alá, a pénzügyi intézmények döntő többsége pedig meg is felelt a fair banki előírásoknak, csak kisebb hiányosságokat tárt fel a jegybank.
A 2015 februártól életbe lépett “fair banki” szabályrendszer betartásának ellenőrzésekor az MNB kiemelten ellenőrizte, hogy az érintett pénzügyi intézmények az egyes hiteltípusok igénylése során megfelelően teljesítették-e a szerződéskötést megelőző szóbeli és írásbeli ügyféltájékoztatási kötelezettségüket.
A vizsgálat azt is megállapította, hogy a piaci szereplők egyes hitelügyleteinél nem volt utólag igazolható a tájékoztató dokumentumok átadása, a jelzáloghitelek személyre szóló tájékoztatói hiányosak voltak, illetve több esetben az egyoldalú kamatmódosítási gyakorlatuk sem felelt meg teljeskörűen a fair banki szabályoknak.
A jegybank mindezek nyomán 15 pénzügyi intézményre összesen 13,65 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki.
Az MNB a fogyasztói hitelfelvétellel összefüggő tájékoztatási szabályok betartását a jövőben is kiemelt figyelemmel követi – tette hozzá az MTI.