Kezdőlap Pénzvilág Las Vegasban kapott díjat a magyar bank
No menu items!

Las Vegasban kapott díjat a magyar bank

Közép-kelet Európából egyedüliként kapott díjat a K&H Bank, a Data and Marketing Association’s (a korábbi Direct Marketing Association), Las Vegas-ban tartott ECHO Award-jának díjkiosztóján. Horváth Magyary Nóra, a bank kommunikációs ügyvezető igazgatója elmondta: a digitalizáció fontos, de az érzelmeknek továbbra is szerepük lesz a pénzügyekben.

– A DMA díjának különlegessége, hogy nem egy egyszerű termék jó vizuális megvalósításáért adták, hanem egy olyan programhoz kötődik, amely újszerű a hazai piacon. Miként született meg a korábban már itthon is több, mint 10 szakmai díjat elnyert K&H: üzletet ide! kampány, amit most a marketing szakma vezető szervezete, a Data and Marketing Association’s ezüsttel jutalmazott?

– A K&H fenntarthatósági politikájának négy fókuszpontja közül az egyik a vállalkozások támogatása. Ez már csak azért is felelősségteljes küldetés, mert 30 éve vagyunk jelen a magyar piacon és már több mint 100 ezer KKV ügyfelünk van. Ennek kapcsán pedig már sokat láttunk, tapasztaltunk. Végigkísérhettük, miként lesz egy induló vállalkozásból sikeres nagyvállalat. De olyat is láttunk, amikor valakinek nem sikerült felvirágoztatnia a vállalkozását, mert hiába volt egy szakterületen nagyon jó, ha az üzlet többi szegmenséhez nem értett. Azt is tapasztaltuk, hogy a kis és középvállalkozások általában szerelemből indulnak, ami nem jelenti azt, hogy ne lenne szükségük általános piacismeretre, piaci elemzésekre, amit akár maga is elkészíthet a vállalkozó, de meg is vásárolhat, ha erre megvan a forrása. Mi ez utóbbi kapcsán nyújtottunk segítséget ebben a programban.

– Mit jelentett ez a gyakorlatban?

– A K&H: üzletet ide! program 2016-ban indult. Ennek keretében olyan tudást, tapasztalatot igyekeztünk átadni az induló vállalkozásoknak, amelyek mentén esélyük van arra, hogy sikeresek legyenek. Egy olyan gazdaságélénkítő projektről beszélünk, amely inkább a kamarák, állami szervezetek profiljába illik, de mivel úgy tapasztaltuk, hogy ezen a téren van még tennivaló, mi magunk is vállaltuk ezt a szerepet. A megvalósítás első lépéseként elindítottuk az uzletetide.hu oldalunkat, amelyen szakcikkekkel, tanácsadással még ma is segítjük a kezdő vállalkozásokat. Emellett a Magyarország térképet tartalmazó oldalon bárki, bárhova letűzhetett egy virtuális zászlót, mondván, szerinte erre a sarokra, erre a címre kell, mondjuk egy fodrászüzlet, vagy fagyizó és erre a javaslatra bárki szavazhatott.

Az Üzletet ide! térképe / AzÜzlet.hu

Az érdeklődésre jellemző, hogy a weboldalra 18 ezer ötlet és 50 ezer szavazat érkezett a lakosságtól azzal kapcsolatban, hogy hol és milyen üzletet, szolgáltatást hiányolnak. Ez az információ pedig bármelyik vállalkozó számára elérhető volt és bárki eldönthette, hogy az adott helyen lát-e fantáziát egy üzlet elindításában. Ehhez üzleti információkat is adtunk azoknak a vállalkozásoknak, akik hozzánk fordultak, természetesen a hagyományos banki termékeink mellett. Egy nagy KSH adatbázist vásároltunk meg, amelyből a kérdéses iparág legfontosabb adatait lehetett megtudni, például azt, hogy az ország adott részén milyen a vásárlóerő és főként milyen termék, illetve szolgáltatáskör tekintetében mennyire telített ott a piac.

– Végül is hány olyan vállalkozásról tudnak, amely a programhoz kötődően kezdte meg tevékenységét?

– Nagyjából 250 új hitelezett ügyfelünk lett csak az első pár hónapban a programhoz kötődően, de mivel ez nem csak a K&H-s ügyfeleknek szólt, lehettek még olyanok, akiket a mi kezdeményezésünk inspirált, de másként próbáltak új üzletet indítani. Közöttük lehettek abszolút kezdő vállalkozások és olyanok is, aki a meglévő vállalkozásukat fejlesztették tovább.

– A program az online térben futott, ami nyilván annak is köszönhető, hogy a pénzintézeteknél is mind nagyobb szerep jut a digitalizációnak, a virtuális megoldásoknak. Hová vezethet ez az út?

Horváth Magyary Nóra

– Az egyértelmű, hogy a digitalizáció megkerülhetetlen és egyre több területet ér el. Ugyanakkor azt gondolom, hogy a digitalizáció és a személyes jelenlét a bankszektorban mindig is egyensúlyban lesz. A digitalizáció rendkívül sokat segít abban, hogy az ügyfelek hatékonyabban tudják kihasználni az idejüket: aki e-bankot, mobilbankot használ, annak például kevesebbet kell bemenni a bankfiókba, mert mondjuk egy átutalást már otthonról, vagy akár a kávéházból is el tud indítani. Sőt már arra is lehetőség nyílik, hogy valaki a fizikai pénztárcája nélkül, egyszerűen a telefonjával fizessen az üzletben. Ugyanakkor a másik oldalon azt is látjuk, az embereknek megmaradt az igényük arra, hogy a banki szakemberekkel találkozzanak. Mert ha nagyobb döntést hoznak – mondjuk beruházási, vagy lakáshitelt akarnak felvenni, a megtakarításaikat akarják jól elhelyezni – szükségük van a szakavatott pénzügyi tanácsadásra. Ilyenkor pedig nem a digitális megoldások által nyújtott gyorsaságot igénylik, hanem elmélyült tanácsadásra van szükségük.

Ezért gondolom, hogy a folyamatosan fejlődő technológiai megoldások mellett mindig szükség lesz a banki tanácsadáshoz kötődő személyes tudásátadásra és ennek kapcsán az érzelmi kötődésre. Mert ha egy szakértő tanácsadását meghallgatom, azt részben vagy egészben megfogadom, mert bízok abban, amit ő mond, bízok a ő szakértelmében, az egy olyan rendkívül erős érzelmi kapocs, amire egy ügyfélnek a jövőben is biztosan mindig szüksége lesz.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

AUTRESZ: kevesen ismerik, pedig nagy segítség a céges adótartozás rendezésére. Mutatjuk hogyan.

Dr. Pokó DiánaAzt már sokan tudják, hogy a gazdasági...

Nem lett követeléskezelési törvény, Magyarországnak is lesz EU-s kötelezettségszegési bírság

Az Európai Bizottság az Európai Unió Bírósága előtt keresetet...

Minden, amit az utasoknak tudniuk kell: A Ryanair 2025-ös szabályváltozása

A papírmentes beszállástól a poggyászkorlátozásig - Készüljön fel az...

A Honda és a Nissan összeolvadási tárgyalásokat folytat

A Honda és a Nissan állítólag feltáró jellegű tárgyalásokat...

Hírek

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon megelőzi-e a hagyományos sört?

Az alkoholmentes sör egyre népszerűbb az EU-ban: De vajon...

A diktatúra habzó bája: nyugati mintájú söröző nyílt Észak-Koreában

Észak-Korea egy vadonatúj, nyugati stílusú sörözőt reklámoz fővárosában, de...

Rárepültek a gyanútlan Wizz Air utasokra

Adathalász e-mailben árulnak 10 eurós Wizz Air kupont a...

Erősödött csütörtök reggelre a forint

A februári kezdéshez képest a forint 1,6 százalékkal erősödött az euróval, valamint 2,3 százalékkal a dollárral és a svájci frankkal szemben.

Erősödött a forint szerdán

Erősödött kissé a forint szerdán a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon.

Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az eurót 1,0305 dolláron jegyezték kedden reggel, alacsonyabban a hétfő esti 1,0313 dollárnál.

Gyengült a forint hétfő reggel

Az euró 1,0315 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0326 dollár után.

Devizapiac – Erősödött kissé péntek reggelre a forint

Erősödött kissé a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Gazdaság

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentéséért lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.