Kezdőlap Pénzvilág Las Vegasban kapott díjat a magyar bank
No menu items!

Las Vegasban kapott díjat a magyar bank

Közép-kelet Európából egyedüliként kapott díjat a K&H Bank, a Data and Marketing Association’s (a korábbi Direct Marketing Association), Las Vegas-ban tartott ECHO Award-jának díjkiosztóján. Horváth Magyary Nóra, a bank kommunikációs ügyvezető igazgatója elmondta: a digitalizáció fontos, de az érzelmeknek továbbra is szerepük lesz a pénzügyekben.

– A DMA díjának különlegessége, hogy nem egy egyszerű termék jó vizuális megvalósításáért adták, hanem egy olyan programhoz kötődik, amely újszerű a hazai piacon. Miként született meg a korábban már itthon is több, mint 10 szakmai díjat elnyert K&H: üzletet ide! kampány, amit most a marketing szakma vezető szervezete, a Data and Marketing Association’s ezüsttel jutalmazott?

– A K&H fenntarthatósági politikájának négy fókuszpontja közül az egyik a vállalkozások támogatása. Ez már csak azért is felelősségteljes küldetés, mert 30 éve vagyunk jelen a magyar piacon és már több mint 100 ezer KKV ügyfelünk van. Ennek kapcsán pedig már sokat láttunk, tapasztaltunk. Végigkísérhettük, miként lesz egy induló vállalkozásból sikeres nagyvállalat. De olyat is láttunk, amikor valakinek nem sikerült felvirágoztatnia a vállalkozását, mert hiába volt egy szakterületen nagyon jó, ha az üzlet többi szegmenséhez nem értett. Azt is tapasztaltuk, hogy a kis és középvállalkozások általában szerelemből indulnak, ami nem jelenti azt, hogy ne lenne szükségük általános piacismeretre, piaci elemzésekre, amit akár maga is elkészíthet a vállalkozó, de meg is vásárolhat, ha erre megvan a forrása. Mi ez utóbbi kapcsán nyújtottunk segítséget ebben a programban.

– Mit jelentett ez a gyakorlatban?

– A K&H: üzletet ide! program 2016-ban indult. Ennek keretében olyan tudást, tapasztalatot igyekeztünk átadni az induló vállalkozásoknak, amelyek mentén esélyük van arra, hogy sikeresek legyenek. Egy olyan gazdaságélénkítő projektről beszélünk, amely inkább a kamarák, állami szervezetek profiljába illik, de mivel úgy tapasztaltuk, hogy ezen a téren van még tennivaló, mi magunk is vállaltuk ezt a szerepet. A megvalósítás első lépéseként elindítottuk az uzletetide.hu oldalunkat, amelyen szakcikkekkel, tanácsadással még ma is segítjük a kezdő vállalkozásokat. Emellett a Magyarország térképet tartalmazó oldalon bárki, bárhova letűzhetett egy virtuális zászlót, mondván, szerinte erre a sarokra, erre a címre kell, mondjuk egy fodrászüzlet, vagy fagyizó és erre a javaslatra bárki szavazhatott.

Az Üzletet ide! térképe / AzÜzlet.hu

Az érdeklődésre jellemző, hogy a weboldalra 18 ezer ötlet és 50 ezer szavazat érkezett a lakosságtól azzal kapcsolatban, hogy hol és milyen üzletet, szolgáltatást hiányolnak. Ez az információ pedig bármelyik vállalkozó számára elérhető volt és bárki eldönthette, hogy az adott helyen lát-e fantáziát egy üzlet elindításában. Ehhez üzleti információkat is adtunk azoknak a vállalkozásoknak, akik hozzánk fordultak, természetesen a hagyományos banki termékeink mellett. Egy nagy KSH adatbázist vásároltunk meg, amelyből a kérdéses iparág legfontosabb adatait lehetett megtudni, például azt, hogy az ország adott részén milyen a vásárlóerő és főként milyen termék, illetve szolgáltatáskör tekintetében mennyire telített ott a piac.

– Végül is hány olyan vállalkozásról tudnak, amely a programhoz kötődően kezdte meg tevékenységét?

– Nagyjából 250 új hitelezett ügyfelünk lett csak az első pár hónapban a programhoz kötődően, de mivel ez nem csak a K&H-s ügyfeleknek szólt, lehettek még olyanok, akiket a mi kezdeményezésünk inspirált, de másként próbáltak új üzletet indítani. Közöttük lehettek abszolút kezdő vállalkozások és olyanok is, aki a meglévő vállalkozásukat fejlesztették tovább.

– A program az online térben futott, ami nyilván annak is köszönhető, hogy a pénzintézeteknél is mind nagyobb szerep jut a digitalizációnak, a virtuális megoldásoknak. Hová vezethet ez az út?

Horváth Magyary Nóra

– Az egyértelmű, hogy a digitalizáció megkerülhetetlen és egyre több területet ér el. Ugyanakkor azt gondolom, hogy a digitalizáció és a személyes jelenlét a bankszektorban mindig is egyensúlyban lesz. A digitalizáció rendkívül sokat segít abban, hogy az ügyfelek hatékonyabban tudják kihasználni az idejüket: aki e-bankot, mobilbankot használ, annak például kevesebbet kell bemenni a bankfiókba, mert mondjuk egy átutalást már otthonról, vagy akár a kávéházból is el tud indítani. Sőt már arra is lehetőség nyílik, hogy valaki a fizikai pénztárcája nélkül, egyszerűen a telefonjával fizessen az üzletben. Ugyanakkor a másik oldalon azt is látjuk, az embereknek megmaradt az igényük arra, hogy a banki szakemberekkel találkozzanak. Mert ha nagyobb döntést hoznak – mondjuk beruházási, vagy lakáshitelt akarnak felvenni, a megtakarításaikat akarják jól elhelyezni – szükségük van a szakavatott pénzügyi tanácsadásra. Ilyenkor pedig nem a digitális megoldások által nyújtott gyorsaságot igénylik, hanem elmélyült tanácsadásra van szükségük.

Ezért gondolom, hogy a folyamatosan fejlődő technológiai megoldások mellett mindig szükség lesz a banki tanácsadáshoz kötődő személyes tudásátadásra és ennek kapcsán az érzelmi kötődésre. Mert ha egy szakértő tanácsadását meghallgatom, azt részben vagy egészben megfogadom, mert bízok abban, amit ő mond, bízok a ő szakértelmében, az egy olyan rendkívül erős érzelmi kapocs, amire egy ügyfélnek a jövőben is biztosan mindig szüksége lesz.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az Aldi piacelsőségi állításait vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított az Aldi Magyarország Élelmiszer Kereskedelmi Bt.-vel (Aldi) szemben

Személyi és szervezeti változások lépnek életbe a Mol-csoportnál

  Saját döntése alapján távozik pozíciójából és a cégcsoporton kívül...

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.

Szombaton jön a Repülőtér Éjszakája

Az este, amikor a repülős múlt, jelen és jövő találkozik a ferihegyi repülőmúzeumban.
Hirdetés

Hírek

Az Aldi piacelsőségi állításait vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított az Aldi Magyarország Élelmiszer Kereskedelmi Bt.-vel (Aldi) szemben

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.

Szombaton jön a Repülőtér Éjszakája

Az este, amikor a repülős múlt, jelen és jövő találkozik a ferihegyi repülőmúzeumban.

140 milliárd forintot fordítanak a kedvezményes gyermekétkeztetésre

A kormány idén 140 milliárd forintot fordít ingyenes vagy kedvezményes gyermekétkeztetésre, melyre 2010-ben 32 milliárd forintot költöttek - mondta a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) családokért felelős államtitkára kedden Szerencsen, ahol tanszercsomagokat adott át helyi nagycsaládosoknak.

Csemegekukorica körkép

Az ország északi részében kifejezetten jó csemegekukorica-terméseredmény várható, míg délebbre nem ennyire jó a helyzet. Az itthon megtermelt csemegekukorica jelentős részét a konzervipar dolgozza fel, de a fogyasztók körében rendkívül népszerű a friss, csöves kukorica is. A frisspiacra szánt terméket elsősorban kistermelők állítják elő, a különböző termesztési módszerek alkalmazásának, illetve az ütemezett vetésnek köszönhetően május végétől október elejéig elérhető a magyar csemegekukorica a boltokban, piacokon.

A megszokottnál kevesebb az idei meggytermelés

Idén sem kedvezett a meggytermésnek az időjárás, a tavaszi fagykár jelentős volt az ültetvényekben, érdemi mennyiséget csak a közép- vagy késői érésű fajtákról tudtak betakarítani a termelők. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) körképe szerint az alacsony termés ellenére jelentős kereslet alakult ki a nemzetközi piacon a magyar meggy iránt, ami az árakat is extrém módon felfelé hajtotta.

Bécs a zöldebb megoldást választja: előnyben a többször használatos palackok

Bécsben is bevezették az egyszer használatos palackokra vonatkozó betétdíjat, de a szakértők szerint a többször használatos palack jelenti az igazán zöld megoldást.

Újabb szabadstrand nyílt a fővárosban

Kedden megnyílt a főváros legújabb szabadstrandja, a Duna-fürdő Árasztó-part Újbudán
Hirdetés

Gazdaság

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.

Vegyesen változott csütörtök estére a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Rekordszinten a bitcoin jegyzése

Rekordszintre emelkedett a bitcoin jegyzése a dollárral szemben péntek reggel az intézményi befektetők keresletének a hatására.