Hirdetés
Kezdőlap Világgazdaság Már a nagy amerikai gyártók is versenytársnak érzik a kínaiakat
No menu items!

Már a nagy amerikai gyártók is versenytársnak érzik a kínaiakat

Illusztráció: Bigstock

A Ford legnagyobb versenytársa az elektromos járművek terén nem az amerikai piacvezető Tesla vagy a városi rivális General Motors, hanem a kínai autógyártók – mondta Jim Farley, a Ford vezérigazgatója.

Farley szerint az olyan kínai vállalatok, mint a Warren Buffett által támogatott BYD, az elektromos járművek, különösen az akkumulátorok és más feltörekvő technológiák terén megelőzik a nagy amerikai autógyártókat és a startupokat.

A kínaiakat tekintjük a fő versenytársnak, nem a GM-et vagy a Toyotát” – mondta Farley a Morgan Stanley fenntartható pénzügyi csúcstalálkozóján a CNBC beszámolója szerint.

A BYD-t hozta fel példaként arra a kínai autógyártóra, amely sikeresen fejlesztett és értékesített elektromos járműveket, először Kínában, most pedig Európában.

Kedvelem a BYD-t. Vertikálisan integrált, agresszív, nagyon, nagyon lenyűgöző vállalat. És mindig is elkötelezettek voltak az elektromos autók mellett” – mondta Farley.

A BYD a 2015-ös 445 ezer darabról tavaly közel kétmillióra növelte eladásait Kínában, amivel az LMC Automotive szerint az eladások alapján az öt legnagyobb autógyártó közé került az ázsiai országban.

Farley megjegyzései egybecsengenek az iparági szakértők és befektetők megjegyzéseivel a BYD és más kínai autógyártók növekedésével kapcsolatban, amelyek Kínában kormányzati támogatásban részesülnek.

A BYD-nek hatalmas tere van, mind az elektromos járművek szempontjából, mind pedig az akkumulátorgyártási oldalon keresztül” – mondta Philip Ripman, a Storebrand Asset Management portfóliómenedzsere a CNBC-nek.

Ripman, aki a Storebrand Global Solutions 1 milliárd dolláros fenntartható alapját kezeli, kiemelte a BYD fejlesztéseit az olcsóbb, nátrium-ion akkumulátor-technológiában, amely potenciálisan kiválthatja a lítium akkumulátorokat. Megjegyezte, hogy ezek elterjedhetnek a BYD megfizethetőbb elektromos járműveiben, és segíthetnek növelni az autógyártó haszonkulcsát.

Farley is megjegyezte a BYD akkumulátorainak előnyeit a lítium-ion akkumulátorok jelenlegi amerikai ipari szabványához képest.

A Ford az év elején bejelentette, hogy a kínai CATL-lel új együttműködést kötött egy új, 3,5 milliárd dolláros üzem létrehozására, amely olcsóbb akkumulátorokat fog gyártani Michiganben.

Az üzemben új lítiumvas-foszfát akkumulátorokat, azaz LFP-akkumulátorokat fognak gyártani, szemben a drágább, lítiummal töltött nikkel-kobalt-mangán akkumulátorokkal, amelyeket a vállalat jelenleg használ. A detroiti autógyártó szerint a létesítmény várhatóan 2026-ban nyitja meg kapuit, és mintegy 2500 embert foglalkoztat majd.

Farley kiemelte a BYD szerepét e technológia kiépítésében, mondván “a BYD léptéke most sokkal nagyobb, mint a Tesláé, és ők fejlesztették ki az LFP technológiát, ami egy jobb akkumulátor” – mondta Farley.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A hazai települések 11 százalékára terjed ki a natúrpark megjelölés

Az első helyet a Nógrád vármegyei Varsány nyerte el a falufejlesztés legkiemelkedőbb minőségű megvalósításáért.

A pénzügyi bűnözés elleni rugalmas kockázatértékelés kell

A kockázatértékelés nagyobb mértékű integrálása a kontrollkeretrendszerhez pedig azt teszi lehetővé, hogy a kockázatok változásakor felgyorsítsák az újraértékelés folyamatát.

Erősödéssel nyitottak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Pluszban indítottak a főbb nyugat-európai tőzsdemutatók hétfőn.

Kína kaszálna az európai elektromos autó támogatásból, így lett parkoló a nagy kikötőkből

A kínai EV-k célzottan profitálnak az európai piaci trendekből, sősorban a több országban nyújtott állami támogatásokból, amelyek célja valójában az, hogy az európai országok a saját, vagy legalább az európai elektromos járművek választására ösztönözzék a vásárlókat.

Hírek

BÉT – Emelkedett a héten a BUX

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX a múlt pénteki záráshoz képest 1,44 százalékkal, vagyis 962,94 ponttal emelkedve, 68 002,24 ponton zárta a hetet.

Felülteljesített a magyar tőzsde

A részvénypiac forgalma 14,6 milliárd forint volt, a vezető részvények a Mol kivételével erősödtek az előző napi záráshoz képest.

Mínuszban zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

 Mínuszban zárták a kereskedést a vezető nyugat-európai tőzsdék kedden.

Történelmi csúcson zárt a BUX – A Magyar Telekom és az OTP húzta az indexet

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 846,62 pontos, 1,26...

Vegyesen zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Az euróövezeti EuroStoxx50 index 0,48 százalékkal esett.

Heti várható – Kamatdöntő ülést tart a jegybank, munkaerőpiaci adatok

Januárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605 100 forint, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 416 600 forint volt.

Indexemelkedéssel zártak csütörtökön az európai tőzsdék

Az európai gyűjtőindexek az év eleje óta több mint négy százalékkal emelkedtek, az euróövezeti kilenc százalékkal.

Gyengült csütörtökön a forint

Gyengült csütörtökön a forint a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon

Gazdaság

Heti várható: Kamatdöntő ülést tart a jegybank, munkaerőpiaci adatokat közöl a KSH

Kedden a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Monetáris Tanácsa kamatdöntő ülést tart.

Nagy Márton: május 16-tól elérhetők a 30 év feletti álláskeresőket segítő támogatások

Május 16-tól elérhetők a 30 év feletti álláskeresők és inaktívak elhelyezkedését célzó támogatások, az uniós társfinanszírozással megvalósuló program teljes kerete több mint 150 milliárd forint

A többség családon belül dönt a pénzügyeiről

meghaladja az 50 százalékot azok aránya, akik családtagoktól kérnek tanácsot pénzügyi döntésekben, de a baráti, ismeretségi körben tájékozódók aránya is megközelíti a 30 százalékot.

Már él az automatikus napi átutalási limit az OTP-nél

Sok OTP-ügyfél most, az internet- vagy mobilbanki belépésénél szembesül azzal az üzenettel, hogy május 8-tól a pénzintézet biztonsági okokból automatikus napi limitösszeget vezetett be...