Péntek óta kizárólag zéró emissziós járművekkel lehet szabadon közlekedni a spanyol főváros belső részein, mintegy 472 hektáros területen, de a hatóságok csak áprilistól bírságolnak.
A Madrid Central elnevezésű szabályozás értelmében mától nem lehet behajtani Madrid belvárosába olyan benzinmotoros autóval, amelyet 2000 előtt regisztráltak, illetve olyan dízellel, amelyet 2006 előtt helyeztek forgalomba, kivéve, ha a tulajdonos a lezárt területen lakik vagy mozgáskorlátozott igazolvánnyal rendelkezik.
A korlátozás célja, hogy a belváros levegőjének nitrogén-dioxid szintje 2020-ig 23 százalékkal essen vissza. Ezentúl csak zérókibocsátású járművekkel lehet szabadon közlekedni a zónában, a hibrid és az LPG-járművek csak két órán át parkolhatnak a benti területen, a modernebb dízeles és benzines autók pedig nem parkolhatnak az utak mentén, csak parkolókban, garázsokban.
A teherautók közül a régebbi járművek csak megszabott időben, reggel hét és délután egy között mehetnek be a zónába, míg az újabb, kevésbé szennyező teherautók este kilencig tehetik meg ugyanezt. Benzines és dízeles taxik 2022-ig hajthatnak be a zónába a régi járműveikkel.
A lépéssel Madrid vált az első olyan nagy európai fővárossá, ahol kitiltották a belső égésű motorral szerelt járműveket a belvárosból. A hírek szerint a közeljövőben Párizs és Athén is követné a madridi városvezetés példáját.