A MÁV-csoport integrációja 2025-re kiteljesedik: a korábbi leánycégek egyesülésével létrejön a hatékonyabb működést lehetővé tévő, a korábbinál kevesebb vezetői pozícióval működő integrált közlekedési vállalat, amely 3+1 cégből áll – közölte a MÁV Zrt.
A vasúttársaság közleményében ismerteti: a kötöttpályás infrastruktúráért a MÁV Pályavasúti Zrt. lesz felelős, a vasúti és autóbuszos személyszállításért a MÁV Személyszállítási Zrt., a vállalatcsoport informatikai és működéstámogatási hátországát a MÁV Szolgáltatóközpont Zrt. adja, a MÁV Zrt. pedig összehangolja a három cég munkáját, illetve irányítja a teljes cégcsoport tevékenységét.
A januártól érvényes új működésmódot nemcsak az egyszerűbb és átláthatóbb szervezeti struktúra támogatja, hanem a vállalatcsoport vezetésének megújulása is – jelezték.
Az új, integrált személyszállító közszolgáltató vállalat, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója Kormányos László lesz; munkájában vezérigazgató-helyettesként Kazai Katalin, Laskay Lóránt, Szarka Zsolt és Fajcsák Lajos segíti.
A MÁV Pályaműködtetési Zrt. vezérigazgatója továbbra is Németh Réka, akinek munkáját a jövőben vezérigazgató-helyettesként segíti Széles Marianna és Pósalaki László.
A MÁV-csoportot irányító, a leányvállalatok működését összehangoló MÁV Zrt. vezérigazgatója továbbra is Hegyi Zsolt, akinek munkáját vezérigazgató-helyettesként Dányi Gábor, illetve új kinevezettként Reich László segítik majd.
Az új megbízások 2025. január 1-jétől érvényesek, és határozatlan időre szólnak.
A MÁV-csoport vezérigazgatójának előterjesztésére az állam tulajdonosi jogait gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium nevében Lázár János miniszter a kinevezéseket támogatta – közölték.