Kezdőlap Informatika Minden eddiginél több reklámot kaphatunk e-mailen a jövőben
No menu items!

Minden eddiginél több reklámot kaphatunk e-mailen a jövőben

10 évvel ezelőtt is volt, aki az e-mail marketing halálát vetítette előre, ezzel szemben még mindig ez a legjobb megtérüléssel rendelkező online marketing eszköz a cégek kezében.

Gál Kristóf vállalkozófejlesztő szakember szerint ár-érték arányban nincsen alternatívája az e-maileknek, de a magyar vállalatok túlnyomó többsége ezt még mindig nem ismerte fel. Elárulta, az e-mail marketingnek ma már számos formája létezik, aminek segítségével akár célzottan is szólhatunk a vásárlóközönség különböző rétegeihez. Ez pedig a másik oldalról azt is jelenti, hogy az emberek e-mail dömpingre készülhetnek a közeljövőben.

Az 1990-es évek végén valódi örömforrásnak számított, amikor valaki e-mailt kapott, hiszen annyira újnak számított a technológia, ehhez képest ma már szinte mindenkinek százasával érkeznek a levelek a tárhelyére nap, mint nap. Ezeknek az üzeneteknek a jelentős része ugyanakkor nem személyes és nem is munkahelyi, hanem a különböző cégek küldik azokat a korábban megadott engedélyünkkel.

Gál Kristóf, a Klikkmarketing tulajdonosa elmondta, gyakorlatilag ugyanaz történik, mint 30 évvel ezelőtt, amikor a postaládáink voltak telerakva szórólapokkal, csak ez a folyamat most az online térben zajlik. Mint mondta, vállalkozói szemmel nézve ez egyáltalán nem véletlen, ugyanis az e-mail marketing megtérülése egészen kimagasló.

„Annyira drágul az online marketing, hogy e-mailezés nélkül egyszerűen már nem is éri meg csinálni. Míg a Facebook vagy a Google Ads egyszeres-kétszeres megtérülést hoz, addig az e-mail marketing akár harmincszorost. Rendkívül hasznos, hiszen épül egy adatbázis közben, és majdnem ingyenes az üzemeltetése, tehát valójában csak profitot lehet vele elérni” – mutatott rá.

A vállalkozófejlesztő szakember szerint éppen emiatt kijelenthető, hogy az e-mail marketing nem csak halhatatlan, most lendülhet fel igazán, az embereknek pedig nem szabad meglepődnie azon, hogy egyre sűrűbben bombázzák majd őket levelekkel az online térben.

Akkor lehet bukni az e-mail marketinggel, ha nincs is

Gál Kristóf kérdésre válaszolva közölte, az e-mail marketingnek különböző módszertanai vannak, függően attól, hogy egy mikrovállalkozásról vagy egy több millió felhasználóval vagy vásárlóval rendelkező világmárkáról beszélünk.

„Az alap az, amikor egy bizonyos levelet minden feliratkozó megkap válogatás nélkül. Ennek egy továbbgondolt verziója, amikor a kiküldés idejét a különböző országokra, földrészekre optimalizálják, esetleg már nevén is szólítják a kedves olvasót, de a levél tartalmán továbbra sem módosítanak” – sorolta.

Magasabb szint már, amikor az e-maileket úgymond szegmentálják aszerint, hogy a felhasználó milyen karakter. Ha például valaki határozott, akkor neki lényegre törő levelet küldenek, ha pedig valaki hezitálós, akkor több adattal látják el az üzenetet. A Klikkmarketing alapítója szerint ma már tipikus, hogy a cégek vásárlás után értékelésre buzdítják a fogyasztókat, és ugyanazokat a termékeket ajánlják vissza a levelekben, amiket korábban nézegettünk. Így az is biztos, hogy nem lesz két egyforma levél.

Hogy az e-mail marketing mennyire hatásos, azt a statisztikák is jól mutatják. A Hubspot szoftverfejlesztő legfrissebb adatai szerint az elmúlt 12 hónapban a marketingszakemberek 77 százalékánál nőtt az e-mailek iránti elkötelezettség, és az is kiderült, hogy az okostelefont használók így szeretnek a leginkább információt kapni az általuk kedvelt márkáktól.

Gál Kristóf szerint hiába köztudottan egy kivételesen jó online marketing eszköz az e-mailezés, Magyarország elmaradott ebben a tekintetben.

„Ha valaki csinálja, már az siker, de az az igazi, ha jól is csinálja. Akinek házon belül erre nincs meg a tudása, annak érdemes kiközvetítenie szakértőknek a feladatot. Rossz nézőpont ugyanis, ha valaki nem hajlandó a marketingért fizetni. Nem az a tétel, hogy mennyi pénzt kell kiadni az e-mailezésért, sokkal inkább az, hogy mennyit veszíthet vele a cég, ha egyáltalán nem foglalkozik vele” – zárta gondolatait a Klikkmarketing alapítója.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Jegybank-alelnök: az MNB mandátumának része a gazdaságpolitika és a fenntarthatósági célok támogatása is

Az infláció év eleji felfutása mögött több tényező állt, köztük a globális élelmiszerpiaci árciklus, a forint tavalyi, a negyedik negyedévben megindult gyengülése, valamint a keresleti sokkok.

Kórházak energetikai korszerűsítését célzó elemmel bővül a Jedlik Ányos Program

Csaknem 89 milliárd forintos keretösszeggel rendelkező, kórházak, illetve egészségügyi intézmények energetikai korszerűsítését célzó programmal bővül a Jedlik Ányos energetikai program.

Sütőipari üzemet függesztett fel a Nébih

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) azonnali hatállyal felfüggesztette egy tiszavasvári sütőipari üzem tevékenységét az ott tapasztalt súlyos, élelmiszerbiztonsági kockázatot jelentő higiéniai körülmények miatt, és mintegy 207 kg élelmiszert vontak ki a forgalomból.

Szeptemberben havi szinten csökkentek az albérleti díjak

A KSH-ingatlan.com lakbérindex adatai szerint országosan 1,1 százalékkal csökkentek a lakbérek szeptemberben az előző hónaphoz képest, amire utoljára a koronavírus-járvány idején, 2020-ban volt példa - közölte az ingatlan.com.
Hirdetés

Hírek

Kórházak energetikai korszerűsítését célzó elemmel bővül a Jedlik Ányos Program

Csaknem 89 milliárd forintos keretösszeggel rendelkező, kórházak, illetve egészségügyi intézmények energetikai korszerűsítését célzó programmal bővül a Jedlik Ányos energetikai program.

Sütőipari üzemet függesztett fel a Nébih

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) azonnali hatállyal felfüggesztette egy tiszavasvári sütőipari üzem tevékenységét az ott tapasztalt súlyos, élelmiszerbiztonsági kockázatot jelentő higiéniai körülmények miatt, és mintegy 207 kg élelmiszert vontak ki a forgalomból.

Valletta lett “Európa legjobb városa” a Condé Nast Traveller Readers’ Choice Awards 2025 szavazásán

Ez a rangos elismerés megerősíti Valletta vezető szerepét Európa legkiemelkedőbb úti céljai között, és újra bizonyítja Málta világklasszis státuszát.

Insura.hu: olcsóbb lett a casco biztosítás – a hazai autóknak csupán ötödének van casco biztosítása

A szerződők 22 százaléka 8 évnél idősebb autóra kötötte a biztosítást, a megkötött szerződések mellé 30 százaléknyian kiegészítő biztosításokat is kötöttek.

Új korszak jön: nyilvánosak lesznek a fizetések az álláshirdetésekben

Komoly fluktuációs hullámot indíthat el a magyar munkaerőpiacon a kötelező bértranszparencia.  Készülniük kell a cégeknek a nyílt bérkommunikációra és a jelentős adminisztrációs terhekre

Tisztázzuk a vagyonadó terveket: ma egymilliárdosnak lenni már nem akkora szó, mint tíz éve

Ma már nagyjából 7000-10.000 magyar rendelkezik legalább 1 milliárd forintos klasszikus pénzügyi vagyonnal, 30.000 fő rendelkezik egymilliárdot meghaladó teljes vagyonnal, számuk pedig 2030-ra ötödével nőhet.

A Standard and Poor’s továbbra is befektetésre ajánlja hazánkat – töretlen a nemzetközi bizalom Magyarország iránt

Töretlen a bizalom Magyarország iránt, ezt a hitelminősítők értékelése mellett a kötvénykibocsátások is rendre visszaigazolják.

Hétfőtől elérhető a fix 3 százalékos hitelprogram indul a kis- és közepes vállalkozások számára

A hétfőtől elérhető hitel sok mindenre felhasználható, az érintettek ismerik a termékeket. Hét termék áll rendelkezésre a konstrukcióban, az ismert bankfiókokban.
Hirdetés

Gazdaság

Tisztázzuk a vagyonadó terveket: ma egymilliárdosnak lenni már nem akkora szó, mint tíz éve

Ma már nagyjából 7000-10.000 magyar rendelkezik legalább 1 milliárd forintos klasszikus pénzügyi vagyonnal, 30.000 fő rendelkezik egymilliárdot meghaladó teljes vagyonnal, számuk pedig 2030-ra ötödével nőhet.

Oda az MBH kapcsolat, de marad a régi gondoskodás

Megújul a Gondoskodás Egészség- és Nyugdíjpénztár – megszűnik az MBH-val való együttműködés A mai nap első híre az volt, hogy az MBH Bank felülvizsgálta és...

Csodánkra jár a világ: a vagyonosodás tempójában világcsúcs ütemet diktálunk, a Blochamps prognózisa már 2019-ben előre látta

A Blochamps Capital szakembere arra figyelmeztet, hogy a hazai vagyonosodás üteme nemzetközi összevetésben is kiemelkedő

Fiatalok tízezrei adósodtak el 2025 első felében – több százan máris bajba kerültek

A munkáshitelek rövid időn belül megugró aránya a késedelmes állományon belül azt sejteti, hogy a konstrukció sérülékeny ügyfélkört vonz, így a gyors felfutás mellett gyorsan a törlesztési nehézségek válhatnak a legfőbb problémává.