Hirdetés
Kezdőlap Autó Most érdemes kocsit venni - Az autóipar utolsó békeéve

Most érdemes kocsit venni – Az autóipar utolsó békeéve

Most kell autót vennie annak, aki szereti a klasszikus négy, vagy többhengeres kocsikat, mert jövőre az Európai Unió drasztikus környezetvédelmi előírásai miatt az autógyártásban új korszak kezdődik, ami igencsak megtizedeli a mai autópalettát – állítja Szamosi Viktor a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.

2020 különleges év lesz az autógyártók számára, mert az első olyan esztendő lesz, amikor az EU, minden gyártónál az összesen értékesített személygépkocsi flotta szén-dioxid kibocsátását vizsgálja a január 1-től december 31-ig terjedő időszakban. Aki nem tudja a jelenlegi, átlagosan 115 gramm/kilométeres szén-dioxid kibocsátási normát jövőre 95 gramm/kilométeres-re csökkenteni az rendkívül jelentős bírságra számíthat.

Még nagyobb szigorítás

Az EU ambiciózus terve még ennél is tovább megy: 2030-ban már az 58 gramm/kilométeres CO2 kibocsátási határértéknek kell megfelelniük a gyártóknak. Mégpedig úgy, hogy akkor már a kocsik valós közúti üzemi terhelését a korábbinál pontosabban modellező WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) tesztelési eljárás szerint kontrollálják a teljesítést. Ráadásul az új személygépkocsiknak 37,5 százalékos, az új furgonoknak pedig 31 százalékos széndioxidkibocsátás-csökkentést kell produkálniuk 2030-ig.

A nehézségeket jelzi, már a 2020-as érték is 25-30 százalékos megszorítást jelent a 2018-as értékekhez képest.

Szamosi Viktor: Drasztikus változások következnek

Szamosi Viktor ezért nevezi az idei esztendőt az utolsó békeévnek, mondván a károsanyag kibocsátás drasztikus csökkentése egészen másfajta gondolkodásmódot követel az autógyártóktól. Mindez azzal jár, hogy az autóvásárlók jövőre szembesülni fognak azzal, hogy a maitól teljesen eltérő modellkínálatból választhatnak. A következő évek választéka pedig még inkább eltolódik a környezetbarátabb, a maitól teljesen eltérő motorikus felépítésű autók felé.

Ahhoz, hogy a károsanyag-kibocsátás az előírt határértékeken belül maradjon egy gyártónál, alapjaiban át kell alakítania a motorkínálatot – mondja. Ez pedig azzal jár, hogy a vadonatúj, akár 3-4 éve kifejlesztett modellek egy részét is ki kell vezetnie a piacról, mert hiába korszerű a motor, ha a jövőre életbelépő, életszerűtlenül szigorú károsanyag kibocsátás szabályainak már nem felel meg.

Új konstrukciók – nagyobb költségek

A Ford például a C-Maxot vezeti ki a németországi Saarlouis-i a nyári gyár leálláskor, ahol a jövőben már kizárólag Focust fog gyártani. A modell kivezetése már meg is kezdődött: a C-Max-ból már csak készlet erejéig folyik az értékesítés. Emellett az Edge importját függesztjük fel, ugyancsak a CO2 kibocsátás okán.

A C-Max-ot kivezetik a kínálatból

A károsanyag-kibocsátás követelményeinek megfelelés nemcsak a hagyományos motorok átalakításával, hanem az alternatív meghajtások előretörésével is együtt jár.

A Ford például az összes létező személyautó modelljénél egy-vagy több féle alternatív megoldással jelentkezik: mild hibriddel, hibriddel, plug-in, vagyis konnektoros hibriddel vagy teljesen elektromos meghajtással. Sőt lesz olyan modell is, amelyiknél többféle elektromos verzió is létezik majd.

Értékesítési akciók indulnak

A szakember kifejtette, hogy a 2020-22-23-as időszakban drasztikus változások következnek be a modell kínálati oldalán. “Csak azt tudom üzenni a vásárlóknak, hogy aki szereti a klasszikus, négy vagy többhengeres autókat, az most vegyen autót. Már csak azért is, mert most még jó áron megteheti. A környezetkímélő új technológiák bevezetése ugyanis minden gyártónak óriási beruházási költségeket jelent, ami nyilván az árban is megjelenik majd. Így pedig a jövőben piacra kerülő autók biztosan drágábbak lesznek majd, mint a mostaniak” – fűzte hozzá.

Ezért merem kijelenteni, hogy idén érdemes autót vásárolni, mert aki a jelenlegi árszinten és technikai paraméterekkel szeretne sokhengeres, magas és nagy teljesítményű autókat, azok biztosan jobb áron vásárolhatnak, mint jövőre” – hangsúlyozta Szamosi Viktor.

Mivel az új szabály a január 1-i regisztrációtól él, az idei negyedik negyedéves gyártás tükrözi az egyes autógyártók jövőbeli stratégiáját. Ebből fakadóan pedig minden gyártó esetében jelentős akciók várhatók.

Az ügyvezető úgy véli: az új autók teljesítménye nem feltétlenül lesz kisebb, mint a maiaké, de mindenképpen komplexebbek, bonyolultabbak lesznek a motorok. A legegyszerűbb esetben is egy kisköbcentis, turbós, benzines motorra rákerül mild hibrid generátor, ami alapjaiban változtatja meg a technikai hátteret. A tisztán elektromos autók pedig eredendően más koncepció alapján épülnek.

Marad a dízel

– A következő években a benzines hibrid hajtás lesz a meghatározó az Európai személyautó piacon. De bármilyen meglepően hangzik a mai közhangulatban, annak ellenére, hogy a kisautók szegmenséből kiszorulnak, a dízelek több szegmensben – különösen a kis haszongépjárművek és a nagyobb SUV-ok esetében -, továbbra is meghatározóak maradnak.

Európa szigorú

Mindez azt jelenti, hogy az újfajta meghajtások, a hibridek, az elektromos és a benzines motorok mellett a dízeleket is fejleszteni kell. Ez pedig minden gyártónál a fejlesztési költségek jelentős növekedésével jár együtt. És mivel az új szabályoknak való megfelelés és az elektromos autózás térnyerése által kikövetelt brutális új modell inváziót költségszinten kevés gyártó bírja majd, biztos, hogy az autógyártási iparágban is jelentős koncentráció fog lezajlani. Különböző összeolvadások, szövetségek várhatók, miközben az önvezetés is egyre jobban beépül majd az autózásba.

Más kérdés – magyarázza -, hogy ezzel keményítéssel a nagyjából 18 milliós eladásával a világ második legnagyobb piacának számító Európai Unió vezette be a legkeményebb szén-dioxid kibocsátási szabályozást a világon. A törvényhozók sem az Egyesült Államokban, sem az Ázsiai piacokon nem állítottak ilyen nehézségeket az autógyártók elé.

Jönnek a Ford újdonságok

Hamarosan itt lesz az új Ford Puma

– A Ford az új követelményeket szem előtt tartva a legdinamikusabban fejlődő szegmensekre a SUV-okra és a kishaszongépjárművekre fókuszál. Jövőre érkezik a Ford Puma, ami egy B platformos városi sport terepjáró, ami a romániai Krajova üzemből érkezik és gyakorlatilag a Kuga a kistestvére és várhatóan március-április környékén ér a hazai márkakereskedésekbe.

Jön az új Kuga is és érkezik az Edge-t leváltó új Explorer, 450 lóerős hibrid motorral, ami ugyancsak megfelel majd az Európai CO2 kibocsátásnak. Emellett hamarosan megjelenik a Mustang által inspirált, teljesen elektromos autó, az Európai piacra, ami egy crossover, vagy sportos SUV jellegű elektromos modell lesz és minden bizonnyal le fogja nyűgözni a piacot. “De erről még többet nem árulnék el” – mondta Szamosi Viktor.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Tőzsde – Gyenge kezdés az amerikai tőzsdéken

Indexcsökkenéssel indult a kereskedés pénteken az amerikai értékpapírpiacokon. Az olaj ára csökken.

Ötödével estek vissza a közbeszerzések

Az első hat hónapban 1346 milliárd forint értékben 3746 közbeszerzési eljárást folytattak le Magyarországon. A koronavírus-járvány miatt a közbeszerzések száma körülbelül a negyedével, az értéke közel az ötödével maradt el a tavaly első félévitől - közölte a Közbeszerzési Hatóság.

Tartós hőség jön – elsőfokú a figyelmeztetés

Európában és Magyarországon is beköszönt a tartós hőség - közölte az Országos Meteorológiai Szolgálat.

A kkv-k 16 százaléka megtartaná a home office-t

A koronavírus-járvány miatt bevezetett intézkedések közül a csökkentett munkaidő és a home office sok vállalkozás esetében hatékonynak bizonyultak, így ezek megmaradhatnak a jövőben is - derült ki a K&H Bank júniusi felméréséből.

Hírek

Tartós hőség jön – elsőfokú a figyelmeztetés

Európában és Magyarországon is beköszönt a tartós hőség - közölte az Országos Meteorológiai Szolgálat.

Koronavírus – A BCG-oltás tényleg használ?

A BCG-oltás befolyásolhatja a Covid-19 tüneteit egy önkéntesekkel végzett új holland kutatás eredményei szerint.

Balatoni villájában vették őrizetbe a milliárdost – videó

Közismert kelet-magyarországi élelmiszerlánc- és szállodatulajdonost vettek őrizetbe a NAV nyomozói - közölte a hatóság észak-alföldi bűnügyi igazgatóságának sajtóreferense.

Történelmi mélyponton a török líra

Történelmi mélypontra gyengült a török líra a dollárhoz képest csütörtökön, folytatva a hét eleje óta tartó zuhanórepülést, amelyet nem tudtak megállítani az állami bankok agresszív dolláreladásai.

Vatikán. Erdő Péter bekerült a Gazdasági Tanácsba

Erdő Péter bíborost, esztergom-budapesti érseket nevezte ki Ferenc pápa a vatikáni pénzügyekért felelős Gazdasági Tanács egyik új tagjává. Ez a testület felügyeli a vatikáni hivatalok és intézmények gazdasági-pénzügyi tevékenységét.

Koronavírus – Tovább nő az aktív betegek száma Csehországban

Csehországban tovább nő az aktív koronavírus-fertőzött betegek száma.

Kína. Újabb kanadait ítéltek halálra

Kábítószer előállításának bűntette miatt újabb kanadai állampolgárt ítéltek halálra Kínában. A középfokú bíróság ítéletét a legfelsőbb bíróságnak is jóvá kell hagynia.

Kovács Árpád: társadalmi jövőkép nincs gyermekek nélkül

Egy társadalom jövőképét gyermekek nélkül nem lehet elképzelni - hangoztatta Kovács Árpád a Költségvetési Tanács elnöke egy most megjelent tanulmánykötetről beszélve.

Genova szivárvánnyal ünnepelte visszaépített sztráda-hídját

Két év alatt készült el az összeomlott Morandi-híd helyén az új. „Az öröm nagy, de a fájdalom marad” – mondta a kormányfő a San Giorgio-híd avatásán. A forgalom szerda hajnal óta robog a Genovát elkerülő régi-új autópálya-viadukton.

Koronavírus. Besárgult Spanyolország

A koronavírus-fertőzés terjedése miatt zöldből sárga besorolású lett Spanyolország - az erről szóló országos tisztifőorvosi határozat a Hivatalos Értesítőben jelent meg.

Koronavírus. A brit főnök kirúgta az otthon maradókat

A brit vízvezeték-szerelő cég, a Pimlico Plumbers tulajdonosa kirúgta azokat az alkalmazottait, akik nem akartak visszatérni a munkába. Charlie Mullins a többi munkaadót is hasonló szigorúságra buzdítja - írja a Sun

Riasztás: nyakunkon az újabb felhőszakadás

Zivatarveszély miatt az ország nagy részére elsőfokú, felhőszakadások miatt több déli megyére ismét másodfokú riasztást adott ki az Országos Meteorológiai Szolgálat.

Gazdaság

OTP: a vártnál erősebb negyedéves eredmény

A második negyedév adatai alapján az OTP kilátásai kedvezőek, helyzetét a járvány miatti nehézségek sem veszélyeztették - mondta a pénzintézet sajtótájékoztatóján Bencsik László vezérigazgató-helyettes.

Történelmi mélyponton a török líra

Történelmi mélypontra gyengült a török líra a dollárhoz képest csütörtökön, folytatva a hét eleje óta tartó zuhanórepülést, amelyet nem tudtak megállítani az állami bankok agresszív dolláreladásai.

MNB – Itt az első zöld vállalati kötvény

Megtörtént az első hazai zöld vállalatikötvény-kibocsátás: a CPI Hungary Investments Kft. 30 milliárd forint össznévértékű, 2,25 százalékos kuponú, 10 éves futamidejű zöld vállalati kötvényt hozott forgalomba.

Kamatcsökkentés – Egyhangú volt a döntés az MNB-ben

A monetáris tanács tagjai ellenszavazat nélkül döntöttek júliusban az alapkamat 15 bázisponttal 0,60 százalékra csökkentéséről, továbbá a kamatfolyosó változatlanul hagyásáról - közölte az MNB a július 21-i kamatdöntő ülésről kiadott jegyzőkönyvében.

A járvány sem állította meg a szuperállampapírt

A koronavírus-járvány ellenére is megőrizte népszerűségét a Magyar Állampapír Plusz: a második negyedévben állománynövekedése csaknem 400 milliárd forint volt - közölte az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK).

Az MNB piacot nyitna a zöld kötvényeknek

A Magyar Nemzeti Bank a bankszektorban megtett intézkedések után a tőkepiacokon is megkezdi a zöld pénzügyek meghonosításának támogatását, együttműködve a társhatóságokkal és a piaci szereplőkkel - közölte az MNB.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom