Hirdetés
Kezdőlap Autó Most érdemes kocsit venni - Az autóipar utolsó békeéve
No menu items!

Most érdemes kocsit venni – Az autóipar utolsó békeéve

Most kell autót vennie annak, aki szereti a klasszikus négy, vagy többhengeres kocsikat, mert jövőre az Európai Unió drasztikus környezetvédelmi előírásai miatt az autógyártásban új korszak kezdődik, ami igencsak megtizedeli a mai autópalettát – állítja Szamosi Viktor a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.

2020 különleges év lesz az autógyártók számára, mert az első olyan esztendő lesz, amikor az EU, minden gyártónál az összesen értékesített személygépkocsi flotta szén-dioxid kibocsátását vizsgálja a január 1-től december 31-ig terjedő időszakban. Aki nem tudja a jelenlegi, átlagosan 115 gramm/kilométeres szén-dioxid kibocsátási normát jövőre 95 gramm/kilométeres-re csökkenteni az rendkívül jelentős bírságra számíthat.

Még nagyobb szigorítás

Az EU ambiciózus terve még ennél is tovább megy: 2030-ban már az 58 gramm/kilométeres CO2 kibocsátási határértéknek kell megfelelniük a gyártóknak. Mégpedig úgy, hogy akkor már a kocsik valós közúti üzemi terhelését a korábbinál pontosabban modellező WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) tesztelési eljárás szerint kontrollálják a teljesítést. Ráadásul az új személygépkocsiknak 37,5 százalékos, az új furgonoknak pedig 31 százalékos széndioxidkibocsátás-csökkentést kell produkálniuk 2030-ig.

A nehézségeket jelzi, már a 2020-as érték is 25-30 százalékos megszorítást jelent a 2018-as értékekhez képest.

Szamosi Viktor: Drasztikus változások következnek

Szamosi Viktor ezért nevezi az idei esztendőt az utolsó békeévnek, mondván a károsanyag kibocsátás drasztikus csökkentése egészen másfajta gondolkodásmódot követel az autógyártóktól. Mindez azzal jár, hogy az autóvásárlók jövőre szembesülni fognak azzal, hogy a maitól teljesen eltérő modellkínálatból választhatnak. A következő évek választéka pedig még inkább eltolódik a környezetbarátabb, a maitól teljesen eltérő motorikus felépítésű autók felé.

Ahhoz, hogy a károsanyag-kibocsátás az előírt határértékeken belül maradjon egy gyártónál, alapjaiban át kell alakítania a motorkínálatot – mondja. Ez pedig azzal jár, hogy a vadonatúj, akár 3-4 éve kifejlesztett modellek egy részét is ki kell vezetnie a piacról, mert hiába korszerű a motor, ha a jövőre életbelépő, életszerűtlenül szigorú károsanyag kibocsátás szabályainak már nem felel meg.

Új konstrukciók – nagyobb költségek

A Ford például a C-Maxot vezeti ki a németországi Saarlouis-i a nyári gyár leálláskor, ahol a jövőben már kizárólag Focust fog gyártani. A modell kivezetése már meg is kezdődött: a C-Max-ból már csak készlet erejéig folyik az értékesítés. Emellett az Edge importját függesztjük fel, ugyancsak a CO2 kibocsátás okán.

A C-Max-ot kivezetik a kínálatból

A károsanyag-kibocsátás követelményeinek megfelelés nemcsak a hagyományos motorok átalakításával, hanem az alternatív meghajtások előretörésével is együtt jár.

A Ford például az összes létező személyautó modelljénél egy-vagy több féle alternatív megoldással jelentkezik: mild hibriddel, hibriddel, plug-in, vagyis konnektoros hibriddel vagy teljesen elektromos meghajtással. Sőt lesz olyan modell is, amelyiknél többféle elektromos verzió is létezik majd.

Értékesítési akciók indulnak

A szakember kifejtette, hogy a 2020-22-23-as időszakban drasztikus változások következnek be a modell kínálati oldalán. “Csak azt tudom üzenni a vásárlóknak, hogy aki szereti a klasszikus, négy vagy többhengeres autókat, az most vegyen autót. Már csak azért is, mert most még jó áron megteheti. A környezetkímélő új technológiák bevezetése ugyanis minden gyártónak óriási beruházási költségeket jelent, ami nyilván az árban is megjelenik majd. Így pedig a jövőben piacra kerülő autók biztosan drágábbak lesznek majd, mint a mostaniak” – fűzte hozzá.

Ezért merem kijelenteni, hogy idén érdemes autót vásárolni, mert aki a jelenlegi árszinten és technikai paraméterekkel szeretne sokhengeres, magas és nagy teljesítményű autókat, azok biztosan jobb áron vásárolhatnak, mint jövőre” – hangsúlyozta Szamosi Viktor.

Mivel az új szabály a január 1-i regisztrációtól él, az idei negyedik negyedéves gyártás tükrözi az egyes autógyártók jövőbeli stratégiáját. Ebből fakadóan pedig minden gyártó esetében jelentős akciók várhatók.

Az ügyvezető úgy véli: az új autók teljesítménye nem feltétlenül lesz kisebb, mint a maiaké, de mindenképpen komplexebbek, bonyolultabbak lesznek a motorok. A legegyszerűbb esetben is egy kisköbcentis, turbós, benzines motorra rákerül mild hibrid generátor, ami alapjaiban változtatja meg a technikai hátteret. A tisztán elektromos autók pedig eredendően más koncepció alapján épülnek.

Marad a dízel

– A következő években a benzines hibrid hajtás lesz a meghatározó az Európai személyautó piacon. De bármilyen meglepően hangzik a mai közhangulatban, annak ellenére, hogy a kisautók szegmenséből kiszorulnak, a dízelek több szegmensben – különösen a kis haszongépjárművek és a nagyobb SUV-ok esetében -, továbbra is meghatározóak maradnak.

Európa szigorú

Mindez azt jelenti, hogy az újfajta meghajtások, a hibridek, az elektromos és a benzines motorok mellett a dízeleket is fejleszteni kell. Ez pedig minden gyártónál a fejlesztési költségek jelentős növekedésével jár együtt. És mivel az új szabályoknak való megfelelés és az elektromos autózás térnyerése által kikövetelt brutális új modell inváziót költségszinten kevés gyártó bírja majd, biztos, hogy az autógyártási iparágban is jelentős koncentráció fog lezajlani. Különböző összeolvadások, szövetségek várhatók, miközben az önvezetés is egyre jobban beépül majd az autózásba.

Más kérdés – magyarázza -, hogy ezzel keményítéssel a nagyjából 18 milliós eladásával a világ második legnagyobb piacának számító Európai Unió vezette be a legkeményebb szén-dioxid kibocsátási szabályozást a világon. A törvényhozók sem az Egyesült Államokban, sem az Ázsiai piacokon nem állítottak ilyen nehézségeket az autógyártók elé.

Jönnek a Ford újdonságok

Hamarosan itt lesz az új Ford Puma

– A Ford az új követelményeket szem előtt tartva a legdinamikusabban fejlődő szegmensekre a SUV-okra és a kishaszongépjárművekre fókuszál. Jövőre érkezik a Ford Puma, ami egy B platformos városi sport terepjáró, ami a romániai Krajova üzemből érkezik és gyakorlatilag a Kuga a kistestvére és várhatóan március-április környékén ér a hazai márkakereskedésekbe.

Jön az új Kuga is és érkezik az Edge-t leváltó új Explorer, 450 lóerős hibrid motorral, ami ugyancsak megfelel majd az Európai CO2 kibocsátásnak. Emellett hamarosan megjelenik a Mustang által inspirált, teljesen elektromos autó, az Európai piacra, ami egy crossover, vagy sportos SUV jellegű elektromos modell lesz és minden bizonnyal le fogja nyűgözni a piacot. “De erről még többet nem árulnék el” – mondta Szamosi Viktor.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Eredményesen zárta az első negyedévet a Pallas Athéné Alapítvány

Eredményesen zárta 2021 első negyedévét a Pallas Athéné Alapítvány:...

Kínai falon túl. Jack Ma és teremtménye a netes óriás, az Alibaba átalakítja a pénzvilágot?

Az Alibaba gyökeresen átalakítaná a kínai pénzügyi szektort. Jack Ma konszernje a Kínai nagy falon túl is példátlan terjeszkedésbe fogna. A megakonszernnel ugyan együttműködik a kommunista vezetés, de Pekingnek nem tetszik, hogy az Alibaba a hagyományos bankrendszer temetésére készül. Fékezni próbálja a magakonszern eddig megállíthatatlan növekedését.    

BKK: hétvégén este kilencig gyalogosoké és a kerékpárosoké a rakpart

Minden hétvégén hosszabb ideig vehetik birtokba a Margit híd és a Közraktár utca közötti rakpartot a budapesti gyalogosok és kerékpárosok - tudatta a BKK.

“Félre kell tenni a pártpolitikát és le kell zárni Németországot”

Félre kell tenni a pártpolitikai vitákat Németországban, és meg kell törni az új típusú koronavírus (SARS-CoV-2) járványának harmadik hullámát, amihez két-három hétre le kell zárni az egész országot - mondta a német szövetségi egészségügyi miniszter

Hírek

Eredményesen zárta az első negyedévet a Pallas Athéné Alapítvány

Eredményesen zárta 2021 első negyedévét a Pallas Athéné Alapítvány:...

“Félre kell tenni a pártpolitikát és le kell zárni Németországot”

Félre kell tenni a pártpolitikai vitákat Németországban, és meg kell törni az új típusú koronavírus (SARS-CoV-2) járványának harmadik hullámát, amihez két-három hétre le kell zárni az egész országot - mondta a német szövetségi egészségügyi miniszter

Koronavírus – A járványügyi szabályok megsértéséért megbüntették a norvég kormányfőt

Hétszázezer forintnak megfelelő pénzbüntetést kapott Erna Solberg norvég miniszterelnök a koronavírus-járvány miatti korlátozó szabályok megsértése miatt - közölte pénteken a norvég rendőrség.

Kutatás. A vörös hajú embereknek ‘nem fáj annyira’

A vörös hajú emberek eltérő fájdalomérzékelését vizsgálták magyar kutatók...

A gorillák melldöngetési hangja egyedi. A nőstények máskor döngetnek

Kutatók mérték a gorillák mellkasdöngetésének hosszát, az ütések számát és hangfrekvenciáját, a döngetés erőteljessége jelzi a barátok és az ellenségek számára a hatalmasságukat. Egy új kutatás a gorillák kommunikációját vizsgálta.

Vasárnap már 20 fok meleg lesz

Csütörtök estére fokozatosan megszűnnek a hózáporok, a hétvégén pedig már szárazabb és melegebb lesz az idő.

Hackertámadások bénítják a francia távoktatási rendszert

 Újabb hackertámadások érték egymás után a harmadik nap a...

Koronavírus – 3 millió beoltott után újabb lazítás várható

Az újraindítás következő lépéseiről a kormány akkor dönt, ha...

Operatív Törzs. Április 19-ig maradnak a szabályok, sok a maszknélküli

A kormány április 19-éig meghosszabbította a védelmi intézkedéseket az operatív törzs javaslatára.

Koronavírus – Az üzletek döntő többsége kinyitott a szakmai szervezet szerint

Az üzletek döntő többsége kinyitott szerdán, mert a jogszabály szerinti nyitáshoz szükséges feladatok egy részét előre el tudták végezni a boltosok - mondta Vámos György,  az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára.

A MÁV vezére lett a Stratosz új elnöke

Homolya Róbertet, a MÁV elnök-vezérigazgatóját választották a Stratégiai és Közszolgáltató Társaságok Országos Szövetségének elnökévé. A főtitkári feladatokat a jövőben a MÁV humánerőforrás vezérigazgató-helyettese, Steininger Zsolt látja el.

Koronavírus – Az orvosi kamara korainak tartja a nyitást

A korlátozások feloldásának jelenleg egészségügyi, járványügyi alapon nyugvó szakmai indoka nincs - írta a Magyar Orvosi Kamara

Gazdaság

Költségvetés – PM: 1144 milliárd forint az államháztartás első negyedévi hiánya

A járványügyi védekezés, a vakcinabeszerzések és a gazdaság újraindítását szolgáló intézkedések következtében 1144,1 milliárd forintos hiánnyal zárt március végén az államháztartás önkormányzatok nélkül számolt központi alrendszere - közölte gyorstájékoztatójában a Pénzügyminisztérium.

Szja-bevallás. A NAV a tervezetek átnézésére figyelmeztet

Az szja-bevallási tervezet már csaknem egy hónapja elérhető a weben keresztül, a tervezetet mindenképpen érdemes átnézni, szükség esetén módosítani és beküldeni - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal

MNB – 36 milliós bírság a CIG biztosító korábbi vezetőinek

Személyi felelősségük is volt abban, hogy a cég az olaszországi határon átnyúló tiltott tevékenységet végzett, ezért a Magyar Nemzeti Bank összesen 36 millió forint felügyeleti bírságot szabott ki a CIG EMABIT korábbi felsővezetőire, illetve szakmai vezetőire - közölte a jegybank.

Okostelefonos fizetés. A K&H bevezeti a Google Pay-t

Elsőként vezeti be a Google Pay okostelefonos fizetési megoldást a K&H Magyarországon. Ez újabb lendületet adhat a bankkártyás, azon belül is az okostelefonos fizetéseknek - közölte a pénzintézet.

Aranytartalék. Aranyat vett az MNB – megháromszorozta a készletet

A Magyar Nemzeti Bank 31,5 tonnáról 94,5 tonnára emelte Magyarország aranytartalékát, aminek következtében az aranykészletek nagysága szerint Magyarország a nemzetközi rangsor középmezőnyéből a felső harmadába lépett elő.

Bővítés után – a kamatmentes gyorskölcsön áprilisban tovább változhat

Hatalmas az érdeklődés a leginkább Covid-sújtott szektorokban az újraindítási gyorskölcsön iránt. A program indításától számított nagyjából három hétben mintegy 2200 hitelkérelmet fogadtak be a bankok, az igényelt átlagos hitelösszeg 9,2 millió forint. Az igénylők nagyobbrészt a vendéglátás, a turizmus, a kiskereskedelem területén, illetve a kulturális ágazatban működő vállalkozások közül kerülnek ki.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom