Kezdőlap Autó Most érdemes kocsit venni - Az autóipar utolsó békeéve
No menu items!

Most érdemes kocsit venni – Az autóipar utolsó békeéve

Most kell autót vennie annak, aki szereti a klasszikus négy, vagy többhengeres kocsikat, mert jövőre az Európai Unió drasztikus környezetvédelmi előírásai miatt az autógyártásban új korszak kezdődik, ami igencsak megtizedeli a mai autópalettát – állítja Szamosi Viktor a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.

2020 különleges év lesz az autógyártók számára, mert az első olyan esztendő lesz, amikor az EU, minden gyártónál az összesen értékesített személygépkocsi flotta szén-dioxid kibocsátását vizsgálja a január 1-től december 31-ig terjedő időszakban. Aki nem tudja a jelenlegi, átlagosan 115 gramm/kilométeres szén-dioxid kibocsátási normát jövőre 95 gramm/kilométeres-re csökkenteni az rendkívül jelentős bírságra számíthat.

Még nagyobb szigorítás

Az EU ambiciózus terve még ennél is tovább megy: 2030-ban már az 58 gramm/kilométeres CO2 kibocsátási határértéknek kell megfelelniük a gyártóknak. Mégpedig úgy, hogy akkor már a kocsik valós közúti üzemi terhelését a korábbinál pontosabban modellező WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) tesztelési eljárás szerint kontrollálják a teljesítést. Ráadásul az új személygépkocsiknak 37,5 százalékos, az új furgonoknak pedig 31 százalékos széndioxidkibocsátás-csökkentést kell produkálniuk 2030-ig.

A nehézségeket jelzi, már a 2020-as érték is 25-30 százalékos megszorítást jelent a 2018-as értékekhez képest.

Szamosi Viktor: Drasztikus változások következnek

Szamosi Viktor ezért nevezi az idei esztendőt az utolsó békeévnek, mondván a károsanyag kibocsátás drasztikus csökkentése egészen másfajta gondolkodásmódot követel az autógyártóktól. Mindez azzal jár, hogy az autóvásárlók jövőre szembesülni fognak azzal, hogy a maitól teljesen eltérő modellkínálatból választhatnak. A következő évek választéka pedig még inkább eltolódik a környezetbarátabb, a maitól teljesen eltérő motorikus felépítésű autók felé.

Ahhoz, hogy a károsanyag-kibocsátás az előírt határértékeken belül maradjon egy gyártónál, alapjaiban át kell alakítania a motorkínálatot – mondja. Ez pedig azzal jár, hogy a vadonatúj, akár 3-4 éve kifejlesztett modellek egy részét is ki kell vezetnie a piacról, mert hiába korszerű a motor, ha a jövőre életbelépő, életszerűtlenül szigorú károsanyag kibocsátás szabályainak már nem felel meg.

Új konstrukciók – nagyobb költségek

A Ford például a C-Maxot vezeti ki a németországi Saarlouis-i a nyári gyár leálláskor, ahol a jövőben már kizárólag Focust fog gyártani. A modell kivezetése már meg is kezdődött: a C-Max-ból már csak készlet erejéig folyik az értékesítés. Emellett az Edge importját függesztjük fel, ugyancsak a CO2 kibocsátás okán.

A C-Max-ot kivezetik a kínálatból

A károsanyag-kibocsátás követelményeinek megfelelés nemcsak a hagyományos motorok átalakításával, hanem az alternatív meghajtások előretörésével is együtt jár.

A Ford például az összes létező személyautó modelljénél egy-vagy több féle alternatív megoldással jelentkezik: mild hibriddel, hibriddel, plug-in, vagyis konnektoros hibriddel vagy teljesen elektromos meghajtással. Sőt lesz olyan modell is, amelyiknél többféle elektromos verzió is létezik majd.

Értékesítési akciók indulnak

A szakember kifejtette, hogy a 2020-22-23-as időszakban drasztikus változások következnek be a modell kínálati oldalán. “Csak azt tudom üzenni a vásárlóknak, hogy aki szereti a klasszikus, négy vagy többhengeres autókat, az most vegyen autót. Már csak azért is, mert most még jó áron megteheti. A környezetkímélő új technológiák bevezetése ugyanis minden gyártónak óriási beruházási költségeket jelent, ami nyilván az árban is megjelenik majd. Így pedig a jövőben piacra kerülő autók biztosan drágábbak lesznek majd, mint a mostaniak” – fűzte hozzá.

Ezért merem kijelenteni, hogy idén érdemes autót vásárolni, mert aki a jelenlegi árszinten és technikai paraméterekkel szeretne sokhengeres, magas és nagy teljesítményű autókat, azok biztosan jobb áron vásárolhatnak, mint jövőre” – hangsúlyozta Szamosi Viktor.

Mivel az új szabály a január 1-i regisztrációtól él, az idei negyedik negyedéves gyártás tükrözi az egyes autógyártók jövőbeli stratégiáját. Ebből fakadóan pedig minden gyártó esetében jelentős akciók várhatók.

Az ügyvezető úgy véli: az új autók teljesítménye nem feltétlenül lesz kisebb, mint a maiaké, de mindenképpen komplexebbek, bonyolultabbak lesznek a motorok. A legegyszerűbb esetben is egy kisköbcentis, turbós, benzines motorra rákerül mild hibrid generátor, ami alapjaiban változtatja meg a technikai hátteret. A tisztán elektromos autók pedig eredendően más koncepció alapján épülnek.

Marad a dízel

– A következő években a benzines hibrid hajtás lesz a meghatározó az Európai személyautó piacon. De bármilyen meglepően hangzik a mai közhangulatban, annak ellenére, hogy a kisautók szegmenséből kiszorulnak, a dízelek több szegmensben – különösen a kis haszongépjárművek és a nagyobb SUV-ok esetében -, továbbra is meghatározóak maradnak.

Európa szigorú

Mindez azt jelenti, hogy az újfajta meghajtások, a hibridek, az elektromos és a benzines motorok mellett a dízeleket is fejleszteni kell. Ez pedig minden gyártónál a fejlesztési költségek jelentős növekedésével jár együtt. És mivel az új szabályoknak való megfelelés és az elektromos autózás térnyerése által kikövetelt brutális új modell inváziót költségszinten kevés gyártó bírja majd, biztos, hogy az autógyártási iparágban is jelentős koncentráció fog lezajlani. Különböző összeolvadások, szövetségek várhatók, miközben az önvezetés is egyre jobban beépül majd az autózásba.

Más kérdés – magyarázza -, hogy ezzel keményítéssel a nagyjából 18 milliós eladásával a világ második legnagyobb piacának számító Európai Unió vezette be a legkeményebb szén-dioxid kibocsátási szabályozást a világon. A törvényhozók sem az Egyesült Államokban, sem az Ázsiai piacokon nem állítottak ilyen nehézségeket az autógyártók elé.

Jönnek a Ford újdonságok

Hamarosan itt lesz az új Ford Puma

– A Ford az új követelményeket szem előtt tartva a legdinamikusabban fejlődő szegmensekre a SUV-okra és a kishaszongépjárművekre fókuszál. Jövőre érkezik a Ford Puma, ami egy B platformos városi sport terepjáró, ami a romániai Krajova üzemből érkezik és gyakorlatilag a Kuga a kistestvére és várhatóan március-április környékén ér a hazai márkakereskedésekbe.

Jön az új Kuga is és érkezik az Edge-t leváltó új Explorer, 450 lóerős hibrid motorral, ami ugyancsak megfelel majd az Európai CO2 kibocsátásnak. Emellett hamarosan megjelenik a Mustang által inspirált, teljesen elektromos autó, az Európai piacra, ami egy crossover, vagy sportos SUV jellegű elektromos modell lesz és minden bizonnyal le fogja nyűgözni a piacot. “De erről még többet nem árulnék el” – mondta Szamosi Viktor.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Londoni elemzők: robusztus további növekedés Kelet-Európában, inflációs ellenszélben

Londoni makrogazdasági elemzők friss előrejelzései szerint folytatódik a robusztus ütemű kilábalás a koronavírus-járvány sokkjából a közép- és kelet-európai gazdaságokban, köztük Magyarországon, de a térségnek a továbbiakban a beszállítói hálózatokban jelentkező szűk keresztmetszetek és a meglóduló infláció kettős visszahúzó hatásaival is számolnia kell.

Ausztriában igazolni kell a munkahelyeken a vírus elleni védettséget

Ausztriában a kormány szerdai döntése értelmében a munkavállalók többségének novembertől dokumentummal kell igazolnia munkahelyén a koronavírus elleni védettséget.

Coronavírus – egyhetes kényszerszabadság Oroszországban

Vlagyimir Putyin orosz elnök elrendelte, hogy a koronavírusjárvány-helyzet romlása miatt október 30. és november 7. között munkaszünetet tartsanak Oroszországban.

A Masterplast 100%-ra növelte tulajdonát németországi gyárában

A Budapesti Értéktőzsdén, a prémium kategóriában jegyzett Masterplast Nyrt. megvette a Németországban működő üzeme további 50 százalékát, így 100 százalékban a tulajdonába került - közölte a társaság.

Hírek

Ausztriában igazolni kell a munkahelyeken a vírus elleni védettséget

Ausztriában a kormány szerdai döntése értelmében a munkavállalók többségének novembertől dokumentummal kell igazolnia munkahelyén a koronavírus elleni védettséget.

Coronavírus – egyhetes kényszerszabadság Oroszországban

Vlagyimir Putyin orosz elnök elrendelte, hogy a koronavírusjárvány-helyzet romlása miatt október 30. és november 7. között munkaszünetet tartsanak Oroszországban.

Csoportos társasági adó – közeleg a nyilatkozási határidő

A vállalkozásoknak pár hetük maradt eldönteni, hogy a csoportos társasági adóalanyiságot választják-e. A csoportos társasági adózással a cégek összességében akár 15 milliárd forintot is megtakaríthatnak - hívja fel a figyelmet a Mazars.

Áder János: az emberiség felelőtlenül használja a vizet

Alig található a Földön jó minőségű, könnyen hozzáférhető, tisztítás nélkül fogyasztható víz, mert az emberiség felelőtlenül használja a rendelkezésre álló vizet - közölte Áder János köztársasági elnök a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.

Öt évig bujkált a toplistás magyar bűnöző – Detroitban fogták el

Detroitban fogtak el egy költségvetési csalás miatt keresett magyar férfit - közölte a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda.

Fővárosi kocsmarazziára indult a NAV – kerületi lista

Két hónapos kocsmarazziába kezdett a főváros déli kerületeiben az adóhivatal: a NAV az italok vizezése, a feketefoglalkoztatás és a számla nélküli értékesítés ellen lép fel.

Munkaszünettel csökkentené a fertőzéseket az orosz kormány

Országos munkaszünet bevezetését javasolta október 30. és november 7. között az új koronavírusos járványhelyzet romlása miatt Tatyjana Golikova, az egészségügyért és demográfiáért felelős miniszterelnök-helyettes. Közben a napi halálozások száma ismét ezer fölé emelkedett, és újabb rekordot döntött.

Józsefváros. Rendőrautóra ugrott, majd intézkedés közben meghalt egy férfi

Meghalt egy férfi a VIII. kerületi Baross utca és a Szigetvári utca sarkán, miközben a rendőrök éppen intézkedtek vele szemben - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) szóvivője.

Gazdaság

Moratórium – körkép. Kevesen kérik a hosszabbítást

Az ügyfelek közül kevesen élnek a meghosszabbított hiteltörlesztési moratóriummal, amelyet novembertől már csak a rászorulók vehetnek igénybe - közölték a pénzintézetek.

Londoni elemzők: a piaci nyomás agresszívabb lépésre késztetheti az MNB-t

Valószínű, hogy a Magyar Nemzeti Bank monetáris tanácsa 15 bázispontos lépésekben folytatja a jelenlegi kamatemelési ciklust, de erősödhet a jegybankra nehezedő piaci nyomás az agresszívabb szigorító lépések végett - vélik londoni pénzügyi elemzők.

MNB: indokolt a kamatemelési ciklus folytatása

A monetáris tanács értékelése alapján az inflációs kilátások és az ezeket övező, továbbra is felfelé mutató kockázatok egyértelműen a júniusban megkezdett kamatemelési ciklus havi ütemű folytatását indokolják - közölte a jegybank.

Gyengült a forint a kamatemelés után

Jelentősen gyengült a forint az MNB kamatdöntésének kihirdetése után: az euró jegyzése pár perc alatt 361,15 forintra emelkedett a bankközi devizapiacon. A döntés közzététele, 14 óra előtt egy perccel még 359,90 forinton állt a jegyzés.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom