Kezdőlap Turizmus Nemzetközi felmérés: az üzleti utazókat nem izgatja a fenntarthatóság
No menu items!

Nemzetközi felmérés: az üzleti utazókat nem izgatja a fenntarthatóság

A fenntarthatóság a legkevésbé fontos befolyásoló tényezők közé tartozott az üzleti utazók légi utazási döntéseiben, és kétharmaduk soha vagy ritkán veszi figyelembe a környezetvédelmi szempontokat, ha azok magasabb költséggel járnak – derül ki a hollandiai központú BCD Travel új, légi utazási felméréséből.

 

A felmérésben résztvevő válaszadók mindössze 4 százaléka jelezte, hogy figyelembe veszi a fenntarthatóságot, amikor repülőjegyet foglal. A legfontosabb tényezők, amelyeket figyelembe vesznek, az érkezési és indulási idő vagy a repülés időtartama (71 százalék), az ár (51 százalék) és a munkáltatójuk utazáshoz kapcsolódó politikája (49 százalék) – számol be a Business Travel News.

A megkérdezettek mindössze 4 százaléka jelezte, hogy azt a járatot választja, amely a legkevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, és szintén 4 százalék mondta, hogy olyan légitársasággal repül, amely fenntartható üzemanyagot használ.

Más az elv és más a gyakorlat

A BCD augusztus 7-16. között 1319 európai, észak-amerikai és ázsiai-csendes-óceáni üzleti utazót kérdezett meg, akik az elmúlt 12 hónapban üzleti céllal repülővel utaztak. „Az utazási politikáról szóló legutóbbi vásárlói felmérésünkből kiderült, hogy a cégek közel negyede a legfőbb prioritásként kezeli az utazási politikájának fenntarthatóbbá tételét” – mondta Olivia Ruggles-Brise, a BCD fenntarthatóságért felelős alelnöke a közleményében. „Ez a kutatás azonban azt mutatja, hogy maguk az utazók nem ugyanilyen mértékben helyezik előtérbe a fenntarthatóságot. Az utazásszervezők a fenntartható intézkedések ösztönzésével vagy előírásával befolyásolhatják az utazók viselkedését, amelyek gyakran kéz a kézben járnak az utazók jólétével. A közvetlen járatok például fenntarthatóbbak és kevésbé stresszesek az utazók számára”.

A válaszadók egyharmada volt rendkívül elégedett (32 százalék) vagy valamelyest elégedett (35 százalék) a munkáltatója légiközlekedési politikájával, 13 százalékuk pedig valamelyest vagy rendkívül elégedetlen. Az előnyben részesített légitársaságok választásával való elégedettség tekintetében valamivel magasabbak az arányok: 38 százalékuk volt rendkívül elégedett, 36 százalékuk pedig valamelyest elégedett, míg 10 százalékuk volt valamelyest vagy rendkívül elégedetlen.

Arra a kérdésre, hogy milyen kihívásokat tapasztaltak a repülőjegy-foglalás során, 30 százalék azt válaszolta, hogy „semmit”, ez volt a legmagasabb arányú válasz. De ezt szorosan követte 29 százalékkal az elégedetlenség azzal kapcsolatban, hogy az extra szolgáltatásokat nem fedezték le, vagy jóváhagyást igényeltek, míg 20 százalék a „felhasználóbarát” foglalási eszközöket említette.

Ami a légitársaságok oldalát illeti, az üzleti utazók a késések (69 százalék), a kényelmetlen repülési idők (48 százalék), a kényelmetlen ülések (43 százalék) és a járattörlések (39 százalék) miatt bosszankodnak a legjobban. Közel egyharmaduk (32 százalék) említette, hogy a kézipoggyásznak nincs hely a fej feletti tárolókban, mint olyan helyzetet, amelyet üzleti célú repüléskor tapasztaltak, 27 százalékuk pedig a repülőgépen a beszálláskor tapasztalt technikai problémákat.

Légi vásárlási szokások

A válaszadók mintegy 37 százaléka az elérhető legolcsóbb repülőjegyet vásárolja meg, míg 28 százalékuk a teljesen visszatérítendő és rugalmas jegyeket vagy a részben visszatérítendő jegyeket és a díjköteles változtatásokat választja (22 százalék). Közel egyötödük (18 százalék) nem visszatérítendő jegyet vásárol, amelyen nem engedélyezett a változtatás.

A megvásárolt kiegészítő szolgáltatások közül a feladott poggyász (51 százalék), az ülőhely kiválasztása (48 százalék) és a kézipoggyász (34 százalék) a legnépszerűbbek.

A válaszadók közel egynegyede (39 százalék) tesz két-három napos üzleti utat, 36 százalékuk négy-hat napos, 10 százalékuk pedig hét-tizenhárom napos utat. Mindössze 3 százalékuk repül egynapos utakra. Egyharmaduk belföldi és nemzetközi utakat is tesz. A rövid távú járatok esetében a válaszadók 88 százaléka turistaosztályon repül. Hosszú távú utazások esetén 48 százalékuk turistaosztályon, 19 százalékuk prémium turistaosztályon, 31 százalékuk pedig üzleti osztályon repül.

Fotó:Freepik

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

December 14-től érvényes az új MÁV-menetrend

A december 14-től életbe lépő téli–tavaszi vasúti menetrend több fontos változást hoz a belföldi és nemzetközi közlekedésben.

Hétfőn indul az új elektromos buszok próbajárata a fővárosban

Közölték, az új járműveket a vezetőknek és a karbantartó személyzetnek is meg kell ismerniük, mert ezek a buszok másképp működnek, mint a jelenleg forgalomban lévők, ezt a célt szolgálja a hétfői próbaüzem.

Kína egy évvel meghosszabbította a magyar állampolgárok vízummentességét

Kína egy évvel meghosszabbította a magyar állampolgárok vízummentes beutazásának lehetőségét, legyen szó tanulásról, turizmusról vagy bármilyen fajta kapcsolatépítésről.

Bele kell húzni, ha valaki az idei jövedelmi feltételekkel akar lakáshitelt

Sietniük kell azoknak, akik még az idei jövedelmi feltételekkel vennének fel lakáshitelt
Hirdetés

Hírek

December 14-től érvényes az új MÁV-menetrend

A december 14-től életbe lépő téli–tavaszi vasúti menetrend több fontos változást hoz a belföldi és nemzetközi közlekedésben.

Hétfőn indul az új elektromos buszok próbajárata a fővárosban

Közölték, az új járműveket a vezetőknek és a karbantartó személyzetnek is meg kell ismerniük, mert ezek a buszok másképp működnek, mint a jelenleg forgalomban lévők, ezt a célt szolgálja a hétfői próbaüzem.

Kína egy évvel meghosszabbította a magyar állampolgárok vízummentességét

Kína egy évvel meghosszabbította a magyar állampolgárok vízummentes beutazásának lehetőségét, legyen szó tanulásról, turizmusról vagy bármilyen fajta kapcsolatépítésről.

Bele kell húzni, ha valaki az idei jövedelmi feltételekkel akar lakáshitelt

Sietniük kell azoknak, akik még az idei jövedelmi feltételekkel vennének fel lakáshitelt

Megjelent a fenntartható rendezvényszervezési útmutató

Megjelent a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók (MaReSz) Szövetségének fenntartható rendezvényszervezési útmutatója, amely a rendezvényágazat bármely szereplőjének átfogó elméleti és gyakorlati ismereteket nyújt a környezeti, társadalmi és gazdasági fenntarthatóság (ESG) elveinek megismeréséhez és a legjobb gyakorlatok elsajátításához.

Vízumspecialista: a A magyar vízummentesség messze nem jelent automatikus belépést az USÁ-ba

Fotó:freepik Legyen szó nyaralásról, rokonlátogatásról, üzleti útról vagy hosszabb tartózkodásról...

Február 28-ig marad, és további termékkörökkel bővül az árréscsökkentés

A kedvezményes körbe tartozó termékek árának csökkentése, vagy legalábbis az árnövekedés megállítása a pénzromlás ütemét is csökkenti Magyarországon

Otthon Start Program: számos változás élesedik mától

A változások a támogatott lakáshitelek feltételeit lazítják, így több ügyfél válhat jogosulttá, illetve olyan esetekben is igénybe vehetők lesznek a támogatások, amelyek korábban kizártak voltak.
Hirdetés

Gazdaság

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.

Kamatot csökkentett a Fed

Ezenkívül a központi bank úgy döntött, hogy december 1-jén befejezi az összes értékpapír-állományának csökkentését.

Van akinél nagyon komoly szja visszatérítést hozhat ez a megoldás

Az év vége közeledtével érdemes ellenőrizni az idei nyugdíjpénztári befizetéseink összegét, annak érdekében, hogy minél jobban ki tudjuk használni az szja-visszatérítés lehetőségét – hívja...