Hirdetés
Kezdőlap Hírek Brüsszel. Elsőbbség a gyalogosoknak és a bicikliseknek
No menu items!

Brüsszel. Elsőbbség a gyalogosoknak és a bicikliseknek


Brüsszelben közlekedési újratervezés zajlik: sebességkorlátozások, autómentes övezetek és új bicikliutak. A városvezetők meg akarják őrizni a korona-korlátozások alatti nyugalmat és jó levegőt. Sok európai város követheti a példát.

Radikális váltások

Brüsszel egy klasszikus autó központú város: a közösségi közlekedés közepesen kiépített; valódi bicikliutak helyett a járdákra és az úttestekre festettek fel kerékpársávokat, amelyekre az autósok és a gyalogosok sincsenek tekintettel; a járdák keskenyek és nem akadálymentesek kerekesszékesek és babakocsit tolók számára.

Eddig a nagyvonalú adójóváírási lehetőségek is vásárlásra és autózásra csábítottak. Nem csoda, hogy Európa ’fővárosa’ egyben a kontinens dugófővárosa is. A Brüsszeliek töltötték a legtöbb időt torlódás miatt várakozva, 2019-ben 185 órát!

Mindennek ismeretében forradalmi a városi közgyűlés friss rendelete:

  • 5 négyzetkilométeres autómentes övezet a belvárosban;
  • az autók kitiltása az óváros körülvevő körútról, a Pentagonról;
  • 30 km/h sebességkorlátozás az egész városban, 50, ill. 70 km/h csak ott megengedett, ahol ezt tábla kifejezetten jelzi;
  • néhány héten belül 40 km új bicikliút;
  • 350 euróig terjedő bírság a szabályszegőknek.

Próbaidő

Az első intézkedés, a Pentagon sétálóutcává alakítása már hetekkel ezelőtt, a korona-járvánnyal összefüggésben megtörtént. A városvezetők meg akarták előzni, hogy a karantén feloldása után ismét a megszokott tömeg legyen a szűk belvárosi utcákban.

Gyalogosok zónája – irreális elvárás írja a flanderstoday szakértője

Az intézkedéseket azonnali hatállyal, 3 hónapos próbaidőre vezették be. A táblákat azonban még nem helyezték ki, ezért az autósok továbbra is behajtanak azokba az utcákba, ahová már tilos lenne. A gyalogosok közül pedig kevesen veszik a bátorságot, hogy kiálljanak új jogaikért. Többségük marad a járdákon.

Kerékpárral a vírus ellen

Elke Van den Brandt

A városvezetés különösen nagy hangsúlyt fektet az új kerékpárutakra. „Több épül néhány hét alatt, mint eddig összesen” – büszkélkedik a Spiegelnek a Brüsszeli Régió közlekedési minisztere, Elke Van den Brandt. Meg akarja akadályozni, hogy az élet normalizálódásával párhuzamosan tömeg legyen a metrón és a buszokon. Kutatók szerint ezek a korona-vírus gócpontjai.

Csak a családtagok által otthon megfertőzöttek aránya volt magasabb, 22 százalék. Egy korona-betegek fertőzéstörténetét elemző kínai kutatás azt állapította meg, hogy a 2.500, a kutatásba bevont beteg 13 százaléka a tömegközlekedésen kapta el a vírust.

A bicikli ideális alternatíva lehet, mert a tömegközlekedéssel megtett utak átlagosan rövidebb, mint 5 kilométer. Tehát biciklivel 10-15 perc alatt kényelmesen teljesíthető távok.

Jogi kényszer

A vírus mellett a légszennyezettség, illetve a határérték-túllépések miatti várható bírósági eljárások is gyors cselekvésre sarkalják a belga főváros vezetését. Eddig trükközéssel hozták az elvárt számokat: A város legkevésbé frekventált részein helyezték el a mérőállomásokat. A gyakorlatot tavaly nyáron jogellenesnek nyilvánította az Európai Bíróság. A régió közlekedési minisztériuma kénytelen volt Brüsszel két főközlekedési útja sarkán, a 4, illetve 5 sávos Rue de la Loi és a Rue Belliard találkozásánál is egy mérőállomást üzembe helyezni.

Ez a járvány-korlátozások előtt folyamatosan az európai jog által meghatározott határértékek túllépését mutatta. A közlekedési forradalom részeként a két úton, mind a két irányba lezártak 1-1 sávot a bicikliseknek, amelyeket betonelválasztók védenek az autósoktól.

Már korábban, az Európai Bíróság ítélete után lefektették, hogy 2025 után csak Euro 6, vagy annál jobb motorral rendelkező autók hajthatnak a város területére. Most a dátum előrehozatalán is gondolkoznak.

A brüsszeli intézkedéseket Európa szerte követhetik. A legtöbb metropoliszban ugyanis probléma az uniós határértékek betartása.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Német külügy: egyedül Putyin felelős a magas energia- és élelmiszerárakért

Egyes egyedül Vlagyimir Putyin felelős az energia-, és az élelmiszerárak emelkedéséért, az orosz elnök szándékosan idézi elő a drágulást, amellyel világszerte bizonytalanságot és instabilitást akar elérni - jelentette ki a német külügyminiszter.

Elemzők: combos rajtot vett a magyar gazdaság, de zötyögős út vár rá

A gazdaság robusztus teljesítménye mellett múlt év végi lendület áthúzódó hatása és az egy évvel korábbi alacsony bázis is szerepet játszott a GDP első negyedévi növekedési mutatójában, de elemzők szerint lassulásra kell felkészülni a következő időszakban.

Eggyel több minisztérium lesz az új kormányban – itt a hivatalos lista

Az Országgyűlés elfogadta a minisztériumok felsorolásáról szóló törvényt, amelynek értelmében az ötödik Orbán-kormányban tizenegy tárca működik majd.

MNB: folytatódik a monetáris szigor, határozott kamatemelések jönnek

Fokozatos, változatlanul határozott alapkamat-emelési szakasz következik, a reálkamatok további emelése mellett - mondta Virág Barnabás, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke egy konferencián.

Hírek

Eggyel több minisztérium lesz az új kormányban – itt a hivatalos lista

Az Országgyűlés elfogadta a minisztériumok felsorolásáról szóló törvényt, amelynek értelmében az ötödik Orbán-kormányban tizenegy tárca működik majd.

Nagyot erősödött a forint a kedvező GDP-adatra

Nagyot erősödött kedden a forint a főbb devizákkal szemben a bankközi devizapiacon: a déli órákra az euró 386,99, a dollár 367,64, a svájci frank pedig 369,16 forintra csökkent.

Végleg kivonul a McDonald’s Oroszországból

A McDonald's gyorsétterem-lánc több mint három évtized után elhagyja Oroszországot és egy helyi vevőnek adja el éttermei teljes portfólióját - számolt be a McDonald's bejelentését idézve több sajtóorgánum és hírügynökség.

Miniszterelnöknek választotta Orbánt az Országgyűlés

Újra miniszterelnökké választotta Orbán Viktort az Országgyűlés hétfőn.

Szerdán újra emelkedik a benzin beszerzési ára

Szerdán csak a benzin beszerzési ára változik: bruttó 15 forinttal emelik a nagykereskedelmi árat. Ez a hagyományos 95-ös benzin kiskereskedelmi árára nem lesz hatással, viszont a prémium benzin esetében számíthatunk emelésre. 

Orosz külügy: következményei lesznek a svéd és a finn NATO-csatlakozásnak

A NATO-nak nem kellene illúziókat táplálnia azzal kapcsolatban, hogy Oroszország egyszerűen beletörődik Svédországnak és Finnországnak a blokkhoz való csatlakozásába - jelentette ki Szergej Rjabkov orosz külügyminiszter-helyettes.

Így áll fel az ötödik Orbán-kormány

Orbán Viktor miniszterelnök a köztársasági elnök felkérésének eleget téve lefolytatta konzultációit a kormányalakításról, és megállapodott leendő kormányának minisztereivel a következő négy év közös munkájáról - közölte Havasi Bertalan, a Miniszterelnöki Sajtóiroda vezetője.

Egyszerűbbé vált a társasházi parkolóhelyek eladása

Egyszerűbbé vált a társasházban lévő gépkocsibeállók értékesítése május 2-tól egy jogszabálymódosítás következtében - hívta fel a figyelmet a Jalsovszky Ügyvédi Iroda.

Gazdaság

MNB: folytatódik a monetáris szigor, határozott kamatemelések jönnek

Fokozatos, változatlanul határozott alapkamat-emelési szakasz következik, a reálkamatok további emelése mellett - mondta Virág Barnabás, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke egy konferencián.

Nagyot erősödött a forint a kedvező GDP-adatra

Nagyot erősödött kedden a forint a főbb devizákkal szemben a bankközi devizapiacon: a déli órákra az euró 386,99, a dollár 367,64, a svájci frank pedig 369,16 forintra csökkent.

Kamatemelés. Egyhangúlag döntött az MNB monetáris tanácsa

Egyhangúlag, 8 szavazattal döntött a monetáris tanács áprilisi kamatdöntő ülésén a jegybanki alapkamat 5,40 százalékra, az egynapos és egyhetes fedezett hitel kamatának 8,40 százalékra, az egynapos betét kamatának 5,40 százalékra emeléséről - olvasható az ülés rövidített jegyzőkönyvében.

Javította a magyar Raiffeisen osztályzatát a Moody’s

Az elsőrendű "A" osztályzati kategóriába sorolta át a magyarországi Raiffeisen Bankot a Moody's Investors Service. Elsősorban azzal a várakozásával indokolva a lépést, hogy a magyar Raiffeisen-érdekeltség új adósság-kibocsátásokkal eleget tesz a szavatoló tőkére és a leírható vagy átalakítható kötelezettségekre vonatkozó minimumkövetelményeknek (MREL).
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom