Hirdetés
Kezdőlap Autó Használtautó telephellyel bővült a Porsche Hungaria kereskedői hálózata Budaörsön
No menu items!

Használtautó telephellyel bővült a Porsche Hungaria kereskedői hálózata Budaörsön

Das WeltAuto Centrum néven használt autó kereskedést adott át a Porsche Hungaria Budaörsön, a Parts Center Budapest alkatrészraktár és az M1-es, M7-es közös autópályaszakasz közötti területen 2021. június 10-én. Az 1 milliárd forintos beruházás 1,1 hektáros területen valósult meg, ahol akár kétszáznál is több használt autó várhatja az érdeklődőket. Az importőr a kereskedés mellett újabb beruházásokba is kezd: itt épülhet fel a vállalat innovációs és oktató központja, valamint az első, elektromos autós kiegészítőket áruló márkájának, a MOON-nak a bemutató terme is.

Használt autós telephelyet adott át 2021. június 10-én a Porsche Hungaria Budaörsön: zöldmezős beruházásként épített kereskedést az importőr a Parts Center Budapest (a Porsche Hungaria alkatrészraktára) és az M1-es, M7-es közös autópályaszakasz közötti füves területen. A Das WeltAuto Centrum a második saját értékesítési pontja az importőrnek a fővárosban és környékén. Mint ismert, a vállalat a XIII. kerületi, Frangepán utcai gépjárműparkjában kínált eddig saját hatáskörben használt autókat, azonban az értékesítésre váró autók mennyiségének és a XXI. századi technológiai elvárásoknak köszönhetően szükségessé vált egy új használt autós márkakereskedés kialakítása.

Az építkezés 2020 második felében indult, az 1,1 hektáros területen 373 négyzetméteres kereskedést épített fel a Porsche Hungaria, amelyben egy magyar fejlesztésű, automatizált fotóterem, és egy átvizsgáló helyiség is helyett kapott. A kereskedés területén 220 autónak alakítottak ki férőhelyet, a telephelyen legnagyobb részt 0-7 év közötti, Volkswagen-csoportos autók várják az ügyfeleket. A beruházás teljes értéke 1 milliárd forint volt, az előzetes tervek alapján évente 700 autót értékesíthet a Das WeltAuto Centrum.

A használtautó-kereskedők közül a Das WeltAuto rendelkezik egyedül országos értékesítői hálózattal, amely a budaörsi beruházásnak köszönhetően jelenleg 28 tagot számlál. A Das WeltAuto-nál az ügyfelek kizárólag gondos állapotfelmérésen átesett, megbízható, megfelelően szervizelt autók közül választhatnak. A legjobb minőségű, hat évnél fiatalabb, 120.000 kilométernél kevesebbet futott autók esetében a Das WeltAuto egyedi elbírálás alapján 12 hónapos, vagy 30.000 kilométeres garanciát is vállal az autókra, így minimálisra csökken a vásárló kockázata használtautó-vásárlás esetén.

20 éve a garanciális használt autók piacán

Idén ünnepli 20. születésnapját a Das WeltAuto Magyarországon, ez idő alatt az ellenőrzött használt autókkal kereskedő cég közel 150 ezer négykerekűt értékesített országszerte. Az üzletágat a Porsche Holding a kilencvenes évek elején, Ausztriában hozta létre Weltauto néven. A cégvezetés elsődleges célja az új autó értékesítés támogatása volt, mert ezáltal lehetőség nyílt a használt gépkocsik beszámítására. Az így megvásárolt autókat – a piacon akkor egyedülálló módon – garanciával, és egyéb kiegészítő szolgáltatásokkal értékesítették tovább. A Porsche Hungaria portfóliójában 2001-ben jelent meg a Weltauto, amely akkor a vállalat hetedik márkájaként kezdte meg tevékenységét. Az első évben 12 márkakereskedés foglalkozott használt gépkocsikkal, 2007-ben – a fokozatos növekedés következtében – már 51 márkakereskedés értékesített másodkézből származó négykerekűt.

Miután a Volkswagen Csoport 2011-ben a Porsche Holding tulajdonosa lett, egy évvel később – Das WeltAuto néven – a szolgáltatást a teljes világhálózatára kiterjesztették. Ez a változás a hazai hálózatot minimálisan befolyásolta, a méretet alapvetően a 2008-as válság racionalizálta. Az új budaörsi helyszínnel 2021-ben a Das WeltAuto kereskedői hálózata 28 tagot számlál az országban. A márka 2001 óta évente átlagosan 6850 gépkocsit értékesített Magyarországon, 2020-ban 8346 autót adott el a hálózat.

Visszaesőben a használt autó piac

A használt autó piac 2019-ben érte el csúcsát, ekkor 810.920 gépkocsi talált gazdára Magyarországon. A 2012 óta tartó növekedés hét év után azonban véget ért, ugyanis a koronavírus hatása ezen a területen is érzékelhető volt. A tavalyi év során 774.034 autót vásároltak használtan, idén ez a szám várhatóan – az első negyedév statisztikái alapján – tovább csökkenhet. A fiatal (0-7 év közötti) használt autók esetében – ahol a Das WeltAuto 18 százalékos piaci részesedéssel bír – eltérő tendencia figyelhető meg, ugyanis az új autó értékesítések lassulása miatt népszerűvé vált ez a korosztály, így 2020-ban több gépkocsit írtak át (147.609 autó) ebben a szegmensben, mint 2019-ben (143.183 autó). Idén – az első három hónap alapján – stagnálás, vagy minimális, hibahatár körüli visszaesés prognosztizálható e korosztályban.

Az import esetében drasztikusabb a csökkenés: piaci elemzések alapján idén alig haladhatja meg a 120 ezret külföldről behozott autók száma, holott 2019-ben még 156 ezernél több négykerekű érkezett az országba. A pandémia és a gyengülő forint/euró árfolyam mellett a szigorodó jogszabályok is hatással voltak az autóimportra: a kötelező eredetiségvizsgálat, és eseténként a kötelező műszaki vizsga sokakat elrettentett attól, hogy ismeretlen előéletű, jellemzően 10 évnél idősebb kocsit hozzanak Magyarországra. A statisztikák alapján még így is nagy számban érkeznek hazánkban koros autók: 2021 első negyedévében 11.257 darab 11-15 év közötti, 3.592 darab 16-20 év közötti, és 683 darab 20 évnél is idősebb gépkocsit vásároltak a magyarok külföldről, amely nem javított a hazai személyautó állomány 14,7 éves átlagéletkorán.

Újabb beruházások indulnak Budaörsön

A Das WeltAuto Centrum átadásával párhuzamosan újabb beruházást indított a Porsche Hungaria a Parts Center Budapest szomszédságában, itt épül fel 2021-ben – 2,2 milliárd forintból – a Porsche Hungaria Innovációs és Oktatási Centrum. Az új épület adhat otthont az importőr képzéseinek, műszaki oktatásainak, konferenciáinak, egyúttal az összetettebb járműdiagnosztikai feladatokat is itt végezhetik el, de fontos szerep jut majd az innovációnak és a szakoktatási együttműködéseknek is.

Budaörsön épülhet meg a Porsche Hungaria első, elektromos k, a MOON-nak a bemutatóterme is, a MOONCITY tervezett nyitása 2022-re várható. Ezt megelőzően pedig 2021 nyarán a belvárosban alakítják ki a MOONCITY Pop-Up Store-t, ahol az érdeklődők belekóstolhatnak az e-mobilitásba.

Hirdetés
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Zöld Magyarország: 50 millió facsemete évente

Zamárdiban közösen ültetett fát Kövér László, az Országgyűlés elnöke és Witzmann Mihály, a térség országgyűlési képviselője.

Autóvásárlási roham az USÁ-ban – vám előtti pánikroham

Az Egyesült Államokban rohamosan csökken az új és használt...

Trump csapást jelzett és kamatot csökkentett az Európai Központi Bank

Christine Lagarde az Európai Központi Bank elnöke Fotó: europarl.europa.eu Az...

A Ford beleáll az elektromos átállásba

„Az elektromos autózás olyan, mint a mobiltelefonok fejlődése volt:...
Hirdetés

Hírek

Kína ellen blokkot gründol az ázsiai családi egység meghírdetésével?

Miközben Donald Trump újabb kereskedelmi szövetségi nyomást helyez Ázsia...

Trump csapást jelzett és kamatot csökkentett az Európai Központi Bank

Christine Lagarde az Európai Központi Bank elnöke Fotó: europarl.europa.eu Az...

Szabadon bárhova! – Bécs új kerékpárja  mozgáskorlátozottaknak

Bécs városa továbbra is elkötelezetten dolgozik a fenntartható közlekedés fejlesztésén, ennek jegyében 2025 áprilisában bemutatták az első mozgáskorlátozottak igényeihez igazított "Grätzl-kerékpárt", amely a környezetbarát és akadálymentes közlekedést támogatja.

Oszakai Világkiállítás – megnyílt a Magyar Pavilon

Az Oszakai Világkiállítás a világ legnagyobb volumenű kulturális, turisztikai és gazdasági hatású eseményeinek egyike, egyúttal páratlan diplomáciai és gazdaságfejlesztési lehetőség

Itt az idő: be kell fizetni a gépjárműadót

Közeleg az április 15-i határidő, az autósok több mint fele már befizette a gépjárműadót, a 3,3 millió érintett közül 1,7 millióan

Ők így csinálják: Bécs fiataljait célozzák meg

A bécsi városvezetés új, modern kampányt indított, hogy minél több fiatalt vonjon be az áprilisi helyi választásokba. Digitális eszközökkel, influencerek közreműködésével és interaktív tartalmakkal próbálják elérni, hogy a fiatalok valóban éljenek szavazati jogukkal.

Trump tovább vámolja Kínát, közben mézesmadzagot dob a többieknek – összefoglaló

A CNBC, amely élő folyamban követi Trump elnök kaotikus...

Trump azonnali hatállyal 125 százalékra emeli a kínai vámot, haladékot ad a többieknek.

Donald Trump ismét posztolt a közösségi médiában, ezúttal megint Kínát vette célba. Most azt mondta, hogy 125%-ra emeli a Kínára kivetett vámot - méghozzá „azonnali hatállyal”
Hirdetés

Gazdaság

Devizapiac – Erősödött kissé a forint kedd reggelre

Erősödött kissé a forint a főbb devizákkal szemben kedd reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Szokatlan mértékű túlterheléses támadás érte az OTP-t

Nemzetközi mércével mérve is szokatlan méretű túlterheléses támadás érte csütörtökön az OTP Bank digitális ügyfélkiszolgálási felületeit

Indul a Lakhatási Tőkeprogram, emelt keretösszeggel, 300 milliárd forinttal

A Lakhatási Tőkeprogram a nagy érdeklődés miatt 100 milliárd forinttal magasabb keretösszeggel, 300 milliárd forinttal indul el.

Európai terjeszkedéséhez olasz bankot nézett ki az ING

  Fotó: popso.it Európai terjeszkedési tervéhez igazodva az ING, Olaszország felé vette az irányt, ahol a Banca Popolare di Sondrioval vette fel a kapcsolatot. Az ING Group...