Jelentősen nőtt az OTP privát banki üzletágának teljesítménye: az ügyfélszám bővülésével együtt 3 százalékkal nőtt a kezelt vagyon a harmadik negyedévben. A jövőben a bank a régió első három szolgáltatója közé szeretne kerülni – közölték a pénzintézet területért felelős vezetői egy online háttérbeszélgetésen.
Bánfi Attila, az OTP Global Markets ügyvezető igazgatója elmondta: a bankcsoport növekedésével együtt terjedt ki a tevékenységük régiós szintre. Az idén január elejétől az OTP Bank csoportszinten integrálta a befektetési szolgáltatási és privát banki szolgáltatásait, így az OTP Global Markets igazgatóság felel a treasury ügyletek, a letétkezelési és tőkepiaci műveletek, a privát banki szolgáltatások, valamint a csoportszintű befektetési szolgáltatási irányítási tevékenységért is – mondta.
A régió top 3 szolgáltatója közé terveznek kerülni a jövőben, az ügyfél helyétől függetlenül egyformán a lehető legmagasabb szintű szolgáltatások nyújtásával, a verseny pedig erős – fejtette ki.
Az OTP Bank teljes magyarországi privát banki ügyfeleinek száma 24 ezer, a hitelintézet által kezelt hazai vagyon pedig nagyságrendileg 2543 milliárd forint – mondta Ujhelyi Levente, az OTP privát banki főosztályvezetője, jelezve: ezzel a legnagyobb vagyont Magyarországon az OTP kezeli.
Bánfi Attila kitért arra, hogy az idén először választotta meg OTP Private Bankinget kelet-közép-európai régió legjobb privát banki szolgáltatójának a nemzetközileg elismert Global Finance magazin. Az országos díjak kategóriájában pedig az egymást követő ötödik évben is az OTP Private Banking bizonyult Magyarország legjobb privát bankjának. Emellett a CKB Bank, az OTP Csoport montenegrói leánybankja harmadszor vehette át a legjobb hazai privát bank díjat.
Az OTP Private Banking vagyonkezelési szolgáltatásaival a közép-kelet-európai régióban mintegy 73 ezer ügyfelet szolgál ki 11 országban, és több mint 9 milliárd eurós ügyfélvagyont kezel.