Hirdetés
Kezdőlap Hírek Super Bowl: „elsőbálozók” is hajtottak a félperces reklámhelyre 7 millió dollárért
No menu items!

Super Bowl: „elsőbálozók” is hajtottak a félperces reklámhelyre 7 millió dollárért

Az idei Super Bowl-reklámok kevésbé voltak rendhagyóak, mint a tavalyiak. Fotó: Bigstock

Az amerikai futball nagy ünnepe, a Super Bowl nemcsak a sportélmény és a félidei szünetben minden alkalommal sztárparádét hozó showműsor miatt egyedülálló attrakció, hanem azért is, mert ilyenkor a reklámozók évről évre kitesznek magukért. Célzottan erre az eseményre legyártott – és csillagászati összegért sugárzott – reklámokkal bizonyítják, mennyire humorosak, kreatívak és persze mennyire nagyszerű az általuk ajánlott termék, vagy szolgáltatás. Ebben a tekintetben a Los Angelesben rendezett és a Los Angeles Rams által nyert Super Bowl sem különbözött elődeitől. De az új idők új gazdasági szelét már jelzi, hogy a koronavírus-járvány második Super Bowljának reklámszüneteiben számos első hirdetőt is láthattak azok a százmilliók, akik televízión keresztül követték az amerikai foci csúcsrangadóját. Miközben egy sor pénzügyi technológiai és kriptovalutás cég “elsőbálozó” volt, az egy év szünet után újra jelentkező utazási cégek megjelenése azt mutatja, hogy a turisztikai piac is kezd talpraállni.

Bár a vasárnapi döntőn a két finalista csapaton volt a hangsúly, a sugárzó tévécsatorna, az NBC reklámblokkjaiban több mint egy tucat új Super Bowl-hirdető is feltűnt, köztük a Rakuten vásárlási jutalomplatform, a gyerekek pénzügyi tudatosságát erősítő alkalmazásokat gyártó Greenlight, a Caesars Sportsbook nevű sportfogadási cég, valamint az otthoni koronavírus-teszteket fejlesztő Cue Health és az elektromos járművek töltési technológiáival foglalkozó Wallbox.

A legtöbbet idén a kriptovalutás és a szerencsejátékokkal foglalkozó cégek hirdettek a Super Bowl alatt, de valamennyi reklámozónak mélyen a zsebébe kellett nyúlnia, ugyanis

az NBC 7 millió dollárért kínált egy 30 másodperces reklámhelyet.

Ha jól csinálod, akkor mindenki mosolyog vagy nevet, vagy legalábbis szórakozik azon a reklámon, amit döntő szüneteiben mutatsz be. Ugyanakkor lesz egy olyan része is a közönségnek, amelyik felmegy az internetre és jobban utánanéz a hirdetőnek” – mondta Lee Newman, a MullenLowe reklámügynökség vezérigazgatója a The Wall Street Journalnak.

A kriptopénzekkel kereskedő Coinbase például egy olyan hirdetéssel próbálta a nézők figyelmét felkelteni, amely csak egy lassan ugráló QR-kódot mutatott.

Lee Newman. Fotó: MullenLowe

Az egészségmegőrzés és a wellness témájú hirdetések között a Cue Health mellett a Planet Fitness is megjelent, amelynek első Super Bowl-reklámjában Lindsay Lohan színésznő mutatta be, amint maga mögött hagyja bulizós napjait, a Hologic orvostechnológiai vállalat reklámjában pedig Mary J. Blige énekesnő buzdította arra a nőket, hogy menjenek el orvosi szűrővizsgálatokra.

A pandémia miatt az utazási cégek tavaly egyáltalán nem reklámoztak a Super Bowl alatt, idén viszont a Booking és az Expedia is reklámidőt vásárolt, számtva arra, hogy ismét fellendül a turizmus.

2021 februárjában, a világjárvány első Super Bowlján a hirdetők feladata az volt, hogy megfelelően illeszkedjenek egy olyan eseményhez, amelyre a koronavírus-járvány kellős közepén és egy megosztó elnökválasztás után került sor. A tavalyi döntő néhány reklámja utalt is a világjárványra, bár elsősorban burkolt utalásokkal és humorral. Az idei Super Bowl-reklámok viszont kevésbé voltak rendhagyóak.

A mostani döntő hirdetései “a jól bevált megközelítéseket alkalmazták, amelyek mindig is működtek. Egyszerre voltak szórakoztóak, bevonó erejűek és hatékonyak. Megjelentek bennük babák, kiskutyák, humoros jelenetek, filmszerű képek és nosztalgikus zenék is” – mondta Lee Newman.

A Frito-Lay reklámja például a Push It című 1980-as évekbeli sláger feldolgozását tartalmazta, Megan Thee Stallion és Charlie Puth pedig egy énekesmadárnak és rókának kölcsönözték a hagjukat.

Boruzs Álmos

Hirdetés
Nemzetközi ESG konferencia közhelyek nélkül, csak a lényegről.
A legjobb magyar és nemzetközi előadókkal a bevezetés és a sikeres napi gyakorlat jó példái. Mert: a fenntarthatóság, az ESG, ma már mérettől függetlenül minden vállalkozás számára megkerülhetetlen! Mert az ESG messze több, mint a fenntarthatóság! Mert folyamatosan nő az érintettek köre! Mert a beszállítóktól is elvárják az ESG megfelelést! Mert a német beszállítói törvény új korszakot hoz a magyar KKV-knak is. Mert folyamatosan születtek, születnek az új jogszabályok. Ezért segíti a cégeket AzÜzlet november 26.-i ESG konferenciája, ahol Ön is mindent megtudhat az ESG keretrendszerről, kapcsolatokat építhet és személyesen is kérdezhet a téma legjobb előadóitól.
https://azuzletkonferenciakozpont.hu/esg-a-bevezetes-buktatoi-es-sikeres-napi-gyakorlat-konferencia/
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Háromból két ügyfélszámla már kamatadómentes az idén is profitban fürdő brókereknél

A befektetési vállalkozásoknál összesen 298,5 ezer számla volt szeptember végén, ebből több mint 160 ezer volt a TBSZ és csaknem 32 ezer a NYESZ,.

Ősszel is beköltözött az erdő a hajdú-bihari iskolákba

Több mint 1400 tanuló tájékozódhatott interaktív, játékos módszerek segítségével az erdőről, illetve a fenntarthatóságról.

Jövő tavasszal már érezhető lesz az építőipar fellendülése

A célunk ezzel az volt, hogy egy nagyobb kapacitással rendelkező raktárbázist hozzunk létre, segítve ezzel a logisztikát, és mielőbb kielégítve a megrendelők igénye.

Nyugi, lesz elég hal karácsonyra

A MOHOSZ és a MA-HAL stratégiai együttműködésének köszönhetően évről évre nő a horgászati célú haltelepítések volumene.
Hirdetés

Hírek

A bitcoin történelmi csúcson, 94 ezer dollár fölött

A bitcoin jegyzése az év eleje óta több mint a kétszeresére emelkedett.

Vegyesen alakult szerda reggelre a forint árfolyama

Az év eleje óta a forint gyengült mindhárom devizával szemben, 6,5 százalékkal az euró, 11,0 százalékkal a dollár és 5,7 százalékkal a svájci frank ellenében.

Gyengült a forint árfolyama

Az euró 1,0714 dollárt ért hétfő reggel a péntek esti 1,0694 dollár után.

BÉT – Mínuszban zárt a BUX

A BUMIX 6793,64 ponton zárt pénteken, ez 59,36 pontos, 0,87 százalékos csökkenés a csütörtöki záráshoz viszonyítva.

Gyengült pénteken a forint

Gyengült pénteken a forint a kora reggeli jegyzéséhez képest a főbb devizákkal szemben.

Devizapiac – Vegyesen mozgott a forint kedd reggel

Az euró jegyzése hét órakor 408,10 forintra gyengült az előző esti 408,27 forintról

Az Operában a “IV. Murat” operaelőadást adják elő a 2024-es Török-Magyar Kulturális Év részeként

Az opera török nyelven, magyar és angol felirattal kerül bemutatásra, így a szélesebb közönség is hozzáférhet ehhez a kulturális mesterműhöz.

Vegyesen alakult a forint árfolyama szerda reggel

Az euró jegyzése a kedd kora esti 1,0810 dollárról 1,0814 dollárra változott.

Gazdaság

Háromból két ügyfélszámla már kamatadómentes az idén is profitban fürdő brókereknél

A befektetési vállalkozásoknál összesen 298,5 ezer számla volt szeptember végén, ebből több mint 160 ezer volt a TBSZ és csaknem 32 ezer a NYESZ,.

A hitel nem ajándék – kampány a karácsonyi időszakra kvízjátékokkal

Az év végi időszakban sokan igényelnek rövid lejáratú, kisebb összegű hiteleket is a karácsonyi kiadások fedezésére.

Már több mint 2000 milliárd forintnyi vagyont tartanak külföldi bankbetétekben a magyarok 

A pénzügyi vagyon kétharmada ugyanis a legvagyonosabb 10 százalék kezében van az MNB korábbi felmérései szerint.

Az MFB kiemelt jelentőségű pénzügyi művelete

A klubhitelek lényege, hogy a hitelfelvevő nem egyetlen pénzintézettől, hanem több banktól, azaz az általuk alkotott csoporttól jut forráshoz, amelyet a részt vevő bankok azonos feltételekkel és futamidőre biztosítanak.