A 4iG Nyrt. adásvételi megállapodást kötött a Honeycomb Hungary és Central Europe vállalatcsoport 75 százalékos tulajdonrészének megvásárlásáról. Az akvizíció a versenyjogi eljárást követően 2022 végéig zárulhat – közölte a 4IG Nyrt. A cég a tulajdonrész vásárlásának összegét nem hozta nyilvánosságra.
A közlemény szerint a Honeycomb rendelkezik a Brisk szoftver és az erre épülő Brisk médiatechnológiai platform kizárólagos felhasználási jogával. A Brisk magas szintű digitális médiaszolgáltatásokat nyújt Magyarországon és Kelet-Közép-Európa több országában. Az akvizíciót követően a Nyugat-Balkánon megkezdődhet a rendszer értékesítése a hirdetői piac szereplői számára, szoros együttműködésben a régió kiemelt televíziós társaságaival.
A közleményben kiemelték, hogy az akvizíció új képességgel gyarapítja a 4iG csoport telekommunikációs ágazatát, amellyel a csoport szolgáltatásainak köre is bővül.
A Honeycomb Hungary & Central Europe vállalatcsoport 2018-ban jött létre Budapesten. Fő tevékenysége a lineáris és non-lineáris televíziós partnerek részére végzett reklám minőség-ellenőrzés, transzkódolás (sugárzási formátumba átalakítás), archiválás és a televíziós kijátszási pontok felé továbbítás.
A budapesti székhelyű 4iG Nyrt. Magyarország vezető informatikai rendszerintegrátor vállalata, amely emellett jelentős érdekeltségekkel rendelkezik a belföldi és a régiós infokommunikációs piacon. A csoport csaknem 6000 munkavállalót foglalkoztat. A 4iG jelentős érdekeltségekkel rendelkezik az informatika mellett a telekommunikáció, a műholdas távközlés, és a távközlési infrastruktúra-fejlesztés területein is. A vállalat meghatározó piaci pozícióra törekszik az infokommunikációs szolgáltatások széles területén Magyarországon, valamint a kelet-közép-európai és nyugat-balkáni régiókban.