Európa kitilthatja a Fülöp-szigeteki legénységet a teherhajókról, mivel a szabályozók azt állítják, hogy a Fülöp-szigeteki tengerészeti oktatás nem felel meg a nemzetközi szabványoknak. Ez újabb hatalmas zavarokkal fenyegeti a hajózási ágazatot.
Az Európai Bizottság azt fontolgatja, hogy megtiltja az Európai Unió országaiban bejegyzett hajóknak, hogy Fülöp-szigeteki tengerészekből álló legénységet alkalmazzanak – írja a Jalopnik.
A tilalom drasztikusan befolyásolhatja a globális hajózást: jelenleg a világ kereskedelmi hajóinak legénységéből minden negyedik tag a Fülöp-szigetekről származik. Az Európai Unió pedig Panama után a második helyen áll a bruttó kereskedelmi tonnatartalom tekintetében. Ha ez a tilalom érvénybe lép, az egy évek óta küszködő iparágat fog megrengetni.
A Deutsche Welle jelentése szerint a tilalmat az Európai Tengerbiztonsági Ügynökség ellenőrzése után fontolgatják. Az európai szabályozók megállapították, hogy a Fülöp-szigeteki tengerészeti oktatási intézmények nem felelnek meg a tengerészek képzéséről, képesítéséről és az őrszolgálat ellátásáról szóló nemzetközi egyezményben meghatározott előírásoknak. Ha az Európai Bizottság úgy dönt, hogy lépéseket tesz, az Európai Unió a továbbiakban nem fogja elismerni a Fülöp-szigeteken kiállított képesítési bizonyítványokat. A jelenlegi bizonyítványokat a lejáratukig, azaz még legfeljebb öt évig ismerik el.
A meg nem felelésért a Fülöp-szigeteki kormányt hibáztatják. Edwin Dela Cruz, a Migrante International nevű Fülöp-szigeteki migránsjogi csoport munkatársa a Deutsche Wellének nyilatkozott:
“A kormány a magánoktatási intézményekre hagyatkozott a tengerészeti oktatás biztosításában, de nem nyújtott nekik elegendő támogatást ahhoz, hogy korszerűsítsék létesítményeiket a nemzetközi normáknak megfelelően. A kormány rengeteg pénzt keres a tengerészeken. Legalább korszerű képzést kellene biztosítania számukra, nem pedig ideiglenes intézkedéseket” – mondta.
A Fülöp-szigeteki Központi Bank szerint a tengerészek több mint 6 milliárd dollárt küldtek haza, ezért a kormánynak érdekében állhatna, hogy magánintézményei megfeleljenek a követelményeknek. Most tengerészek százezrei veszíthetik el a munkájukat, és a globális hajózási ipar elveszítheti az azt fenntartó munkaerő hatalmas részét.