Automata ügyfélkiszolgáló rendszert fejlesztett a FaceKom Kft., ezek az online ügyfélazonosításhoz szükséges eszközökkel felszerelt mobilszobák arra alkalmasak, hogy emberi közreműködés nélkül, biztonságosan és sorban állás nélkül lehessen államigazgatási, banki, közüzemi vagy egyéb ügyeket intézni.
Először a magyar piacon vezetnék be, a magyar fejlesztésű ügyfélkiszolgáló állomásokat. Már több szolgáltatóval egyeztettek erről, belföldön tárgyalnak kormányzati intézményekkel. A nemzetközi terjeszkedés is szerepel a céljuk között. Az állomások telepítése a következő hónapokban kezdődik, de a részletekről még nem nyilatkozott a cég.
A FaceKom Pontokat a tervek szerint egy-egy szolgáltatóra szabva telepítik, de hosszú távon lesz lehetőség arra is, hogy többen béreljenek egy állomást, így például banki, kormányhivatali, postai, illetve közművekhez tartozó ügyfélszolgálatként is működhetnek egyszerre. A csúcstechnológiájú berendezéseket érintőképernyővel és online ügyfélazonosítóval látják el, felszerelhetők bankkártyaterminállal, dokumentum- és ujjlenyomatolvasóval, címkenyomtatóval is.
Először bevásárlóközpontokba, egyetemekre, forgalmas csomópontokba telepítik az állomásokat, de létesíteni lehet így ügyfélszolgálatokat olyan helyeken is, ahol nincs posta, vagy bankfiók.
A FaceKom teljeskörű ügyfélkiszolgáló megoldásokat kínál a térségben. 2012-es alapítása óta piacvezető a nagyvállalati digitális ügyfélazonosítás területén Magyarországon, fejlesztéseit többek között az OTP Bank, a K&H Bank, az MKB Bank, a Raiffeisen Bank, az Unicredit Bank és a Budapest Bank, több közműszolgáltató és telekommunikációs cég, valamint a közigazgatás is használja. A társaság a nemzetközi terjeszkedést követően a Budapesti Értéktőzsdére készül – írták közleményükben.
A magyar tulajdonú FaceKom Kft. 2021-ben több mint 80 millió forint árbevétellel, nyereség nélkül, 2020-ban több mint 122 millió forint árbevétellel és 10 millió forint meghaladó nyereséggel zárt. (Forrás MTI)