Meg nem erősített, kiszivárgott információkra hivatkozva, a Bloomberg hírügynökség úgy értesült, hogy Kína a közeljövőben az amerikai gépkocsikra kivetett rendkívül magas 40%-os vámot, 15%-ra csökkentheti. A hírre az ázsiai tőzsdéken meglódultak a nagy autógyártók részvényárfolyamai.
A Toyota papírjai 2%-kal értek többet Tokióban, a Hyundai-é pedig 7,2%-kal a szöuli tőzsdén. A BMW részvény árfolyama 1,8 százalékot emelkedett, a Daimler 2,7%-ot erősödött.
A hírügynökségi jelentés hangsúlyozza, hogy a Huawei-ügy kirobbanását követően mindenki a kereskedelmi háború eldurvulására számított, de a jelek szerint ennek pont az ellenkezője következhet be.
Vélhetően a G20-ak argentinai csúcstalálkozójára visszavezethetően, ahol a két elnök négyszemközt tárgyalt egymással.
Kína 2017-es 51 milliárd dollár értékű autóimportjából 13,5 milliárd dollár értékű autó Észak-Amerikából érkezik, ezek között olyan nem kifejezetten amerikai modellekkel, mint például a BMW. Kína Amerikából az összes behozott autó 10%-át, szám szerint 280.208 gépkocsit vásárolt – a Kínai Személygépjármű Szövetség jelentése szerint.
Az Egyesült Államok 27,5 %-os vámot vet ki a Kínából importált gépkocsikra. Az amerikai fél főleg személygépjárműveket és könnyű teherautókat exportált Kínába, tavaly 9,5 milliárd dollár értékben.
A Teslának azért is jól jönne a meglebegtetett vámcsökkentés, mert Sanghajban már tervezik az kínai partnerével felépítendő összeszerelő üzemét – írja a Bloomberg hírügynökség.