Rendszeres egyeztetésről állapodott meg a logisztikai szakma, hogy a fuvarozók, a megbízók időben felkészülhessenek a felújítások miatt várható korlátozásokra – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ)
Az MLSZKSZ összesítése szerint fejlesztések, felújítások 2030-ig csaknem ezerhatszáz kilométernyi vasúti szakaszon, és mintegy ezeregyszáz kilométernyi gyorsforgalmi úton lehetnek. Az érintett vasútvonalak közé tartozik az ország legforgalmasabb pályaszakasza, a budapesti déli körvasút, a miskolci vonal, Debrecen térségében több pályaszakasz, illetve a Csepeli Szabadkikötő elérése szempontjából kulcsfontosságú Gubacsi-híd is.
Épül a Budapest-Belgrád vasútvonal, és elkezdődhet a fővárost elkerülő V0 építése. A gyorsforgalmi utakon folytatódnak az elmúlt években kezdett “szintre hozó” felújítások, valamint az M1-es, az M7-es és az M3-as autópálya bővítése is több más beruházás mellett. A lezárások, terelések nehézséget jelentenek a logisztikában, amely a bruttó hazai termék (GDP) öt százalékát adja, és jelentősen növekszik a fuvarozási igény az ipari fejlesztési hullám – például autó- és akkumulátorgyárak – miatt is.
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) a magyar logisztikai szolgáltató központok közel 90 százalékát fogja össze, lefedi a közúti, vízi, vasúti, légi fuvarozást, valamint a logisztikai szolgáltatói tevékenységet is. A szövetségnek jelenleg 89 tagja van, az általuk képviselt árbevétel meghaladja az évi 1200 milliárd forintot.