Tavaly több mint kétszázszor szervezett közös ellenőrzést a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK), az együttműködésben járat-, buszsáv- és taxiellenőrzéseket végeztek.
A két szervezet közös közleményben azt írta, a közös akciók idén is folytatódnak, azok hatékonyságát – a lakossági visszajelzéseket is figyelembe véve – tovább növelnék.
Közölték: tavaly ötvenszer tartottak járatellenőrzést, a BKK-ellenőrök több mint 1250 járművön ellenőrizték az utasokat, hogy megvizsgálják az utazási jogosultságukat, és kiszűrjék a szabálytalankodókat.
A rendőrjárőrök 3383 embert igazoltattak, 63-at, köztük 17 körözött személyt elfogtak, további 30-at előállítottak bűncselekmény vagy szabálysértés gyanúja miatt. Huszonöt esetben szabálysértési feljelentést tettek az ellenőrök – többek között közterületi alkoholfogyasztás és köztisztasági szabálysértés miatt -, és különböző jogsértések miatt 188 alkalommal szabtak ki helyszíni vagy közigazgatási bírságot. A 21 célzott buszsávellenőrzés során a rendőrök a buszsáv szabálytalan használata miatt 386 esetben szabtak ki helyszíni bírságot összesen 5,2 millió forint értékben és öt feljelentés született, míg egyéb szabálytalanságok miatt további 117 esetben szabtak ki bírságot, 15 embert pedig előállítottak.
Kiemelték: a BRFK és a BKK továbbra is prioritásként kezeli a jogosulatlan buszsávhasználat rendszeres ellenőrzését, hogy megszüntessék a közösségi közlekedés akadályozását, és biztosítsák a buszok zavartalan haladását.
A közlekedésszervező és a rendőrség együttműködése ugyancsak kiterjed – a folyamatos BKK-s ellenőrzések mellett – a Budapest közigazgatási területén szolgáltatást nyújtó taxik, illetve az engedéllyel vagy a nélkül személyszállítási feladatokat végző személygépkocsik közös ellenőrzésére is.
A BKK tavaly e téren 136-szor működött együtt különböző hatóságokkal, ezek során összesen 1091 dokumentált ellenőrzés volt, a BRFK-val közös razziák során alkalmanként átlagosan száz taxit ellenőrzött.
Az ilyen akciók nemcsak a közlekedési szabályok és a taxiszolgáltatásra vonatkozó előírások betartását segítik elő, hanem a szolgáltatás minőségének javítását is, hozzájárulva ezzel az utasok elégedettségéhez és biztonságához – írták.