Kezdőlap Pénzvilág Las Vegasban kapott díjat a magyar bank
No menu items!

Las Vegasban kapott díjat a magyar bank

Közép-kelet Európából egyedüliként kapott díjat a K&H Bank, a Data and Marketing Association’s (a korábbi Direct Marketing Association), Las Vegas-ban tartott ECHO Award-jának díjkiosztóján. Horváth Magyary Nóra, a bank kommunikációs ügyvezető igazgatója elmondta: a digitalizáció fontos, de az érzelmeknek továbbra is szerepük lesz a pénzügyekben.

– A DMA díjának különlegessége, hogy nem egy egyszerű termék jó vizuális megvalósításáért adták, hanem egy olyan programhoz kötődik, amely újszerű a hazai piacon. Miként született meg a korábban már itthon is több, mint 10 szakmai díjat elnyert K&H: üzletet ide! kampány, amit most a marketing szakma vezető szervezete, a Data and Marketing Association’s ezüsttel jutalmazott?

– A K&H fenntarthatósági politikájának négy fókuszpontja közül az egyik a vállalkozások támogatása. Ez már csak azért is felelősségteljes küldetés, mert 30 éve vagyunk jelen a magyar piacon és már több mint 100 ezer KKV ügyfelünk van. Ennek kapcsán pedig már sokat láttunk, tapasztaltunk. Végigkísérhettük, miként lesz egy induló vállalkozásból sikeres nagyvállalat. De olyat is láttunk, amikor valakinek nem sikerült felvirágoztatnia a vállalkozását, mert hiába volt egy szakterületen nagyon jó, ha az üzlet többi szegmenséhez nem értett. Azt is tapasztaltuk, hogy a kis és középvállalkozások általában szerelemből indulnak, ami nem jelenti azt, hogy ne lenne szükségük általános piacismeretre, piaci elemzésekre, amit akár maga is elkészíthet a vállalkozó, de meg is vásárolhat, ha erre megvan a forrása. Mi ez utóbbi kapcsán nyújtottunk segítséget ebben a programban.

– Mit jelentett ez a gyakorlatban?

– A K&H: üzletet ide! program 2016-ban indult. Ennek keretében olyan tudást, tapasztalatot igyekeztünk átadni az induló vállalkozásoknak, amelyek mentén esélyük van arra, hogy sikeresek legyenek. Egy olyan gazdaságélénkítő projektről beszélünk, amely inkább a kamarák, állami szervezetek profiljába illik, de mivel úgy tapasztaltuk, hogy ezen a téren van még tennivaló, mi magunk is vállaltuk ezt a szerepet. A megvalósítás első lépéseként elindítottuk az uzletetide.hu oldalunkat, amelyen szakcikkekkel, tanácsadással még ma is segítjük a kezdő vállalkozásokat. Emellett a Magyarország térképet tartalmazó oldalon bárki, bárhova letűzhetett egy virtuális zászlót, mondván, szerinte erre a sarokra, erre a címre kell, mondjuk egy fodrászüzlet, vagy fagyizó és erre a javaslatra bárki szavazhatott.

Az Üzletet ide! térképe / AzÜzlet.hu

Az érdeklődésre jellemző, hogy a weboldalra 18 ezer ötlet és 50 ezer szavazat érkezett a lakosságtól azzal kapcsolatban, hogy hol és milyen üzletet, szolgáltatást hiányolnak. Ez az információ pedig bármelyik vállalkozó számára elérhető volt és bárki eldönthette, hogy az adott helyen lát-e fantáziát egy üzlet elindításában. Ehhez üzleti információkat is adtunk azoknak a vállalkozásoknak, akik hozzánk fordultak, természetesen a hagyományos banki termékeink mellett. Egy nagy KSH adatbázist vásároltunk meg, amelyből a kérdéses iparág legfontosabb adatait lehetett megtudni, például azt, hogy az ország adott részén milyen a vásárlóerő és főként milyen termék, illetve szolgáltatáskör tekintetében mennyire telített ott a piac.

– Végül is hány olyan vállalkozásról tudnak, amely a programhoz kötődően kezdte meg tevékenységét?

– Nagyjából 250 új hitelezett ügyfelünk lett csak az első pár hónapban a programhoz kötődően, de mivel ez nem csak a K&H-s ügyfeleknek szólt, lehettek még olyanok, akiket a mi kezdeményezésünk inspirált, de másként próbáltak új üzletet indítani. Közöttük lehettek abszolút kezdő vállalkozások és olyanok is, aki a meglévő vállalkozásukat fejlesztették tovább.

– A program az online térben futott, ami nyilván annak is köszönhető, hogy a pénzintézeteknél is mind nagyobb szerep jut a digitalizációnak, a virtuális megoldásoknak. Hová vezethet ez az út?

Horváth Magyary Nóra

– Az egyértelmű, hogy a digitalizáció megkerülhetetlen és egyre több területet ér el. Ugyanakkor azt gondolom, hogy a digitalizáció és a személyes jelenlét a bankszektorban mindig is egyensúlyban lesz. A digitalizáció rendkívül sokat segít abban, hogy az ügyfelek hatékonyabban tudják kihasználni az idejüket: aki e-bankot, mobilbankot használ, annak például kevesebbet kell bemenni a bankfiókba, mert mondjuk egy átutalást már otthonról, vagy akár a kávéházból is el tud indítani. Sőt már arra is lehetőség nyílik, hogy valaki a fizikai pénztárcája nélkül, egyszerűen a telefonjával fizessen az üzletben. Ugyanakkor a másik oldalon azt is látjuk, az embereknek megmaradt az igényük arra, hogy a banki szakemberekkel találkozzanak. Mert ha nagyobb döntést hoznak – mondjuk beruházási, vagy lakáshitelt akarnak felvenni, a megtakarításaikat akarják jól elhelyezni – szükségük van a szakavatott pénzügyi tanácsadásra. Ilyenkor pedig nem a digitális megoldások által nyújtott gyorsaságot igénylik, hanem elmélyült tanácsadásra van szükségük.

Ezért gondolom, hogy a folyamatosan fejlődő technológiai megoldások mellett mindig szükség lesz a banki tanácsadáshoz kötődő személyes tudásátadásra és ennek kapcsán az érzelmi kötődésre. Mert ha egy szakértő tanácsadását meghallgatom, azt részben vagy egészben megfogadom, mert bízok abban, amit ő mond, bízok a ő szakértelmében, az egy olyan rendkívül erős érzelmi kapocs, amire egy ügyfélnek a jövőben is biztosan mindig szüksége lesz.

Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Nacsa Lőrinc: tízéves a szórványmagyarságot segítő Petőfi Sándor Program

Az elmúlt évek során a Petőfi Sándor Program, valamint a Kőrösi Csoma Sándor Program keretében több mint 1000 ösztöndíjas segítette a diaszpórában és szórványban élő magyar közösségeket.

Múzeumi prizma – Színes programmal várták az autistákat

A novemberben lezajlott foglalkozásokon olyan családok vehettek részt, akik autista gyermeket nevelnek.

JóAutók.hu: novemberben is az erős forint pörgette a használtautó-importot

A jelenlegi folyamatokra alapozva a JóAutók.hu arra számít, hogy a tavalyi 111 ezer helyett idén mintegy 128 ezer használt személyautót importálnak majd az országba.

A cégek szabadon használhatják fel az adómegtakarítást

A cégek visszajelzése alapján az adók mellett az adminisztratív terheket is enyhítették, így az egyéni vállalkozóknak a bevallásokat nem havonta, hanem negyedévenként kell majd beadni, míg a társasági adóelőleg befizetés értékhatárát 5 millióról 20 millió forintra emelték.
Hirdetés

Hírek

Nacsa Lőrinc: tízéves a szórványmagyarságot segítő Petőfi Sándor Program

Az elmúlt évek során a Petőfi Sándor Program, valamint a Kőrösi Csoma Sándor Program keretében több mint 1000 ösztöndíjas segítette a diaszpórában és szórványban élő magyar közösségeket.

Múzeumi prizma – Színes programmal várták az autistákat

A novemberben lezajlott foglalkozásokon olyan családok vehettek részt, akik autista gyermeket nevelnek.

JóAutók.hu: novemberben is az erős forint pörgette a használtautó-importot

A jelenlegi folyamatokra alapozva a JóAutók.hu arra számít, hogy a tavalyi 111 ezer helyett idén mintegy 128 ezer használt személyautót importálnak majd az országba.

A cégek szabadon használhatják fel az adómegtakarítást

A cégek visszajelzése alapján az adók mellett az adminisztratív terheket is enyhítették, így az egyéni vállalkozóknak a bevallásokat nem havonta, hanem negyedévenként kell majd beadni, míg a társasági adóelőleg befizetés értékhatárát 5 millióról 20 millió forintra emelték.

Berobbant az Otthon Start, októberben minden rekord megdőlt

A szerződések számát tekintve is jelentős emelkedés történt, októberben összesen 9676 lakáscélú hitelszerződést írtak alá. Szeptemberhez képest ez 70 százalékos ugrás, tavaly októberhez képest 55 százalékos volt az emelkedés mértéke.

Pénzek gyorsuló külföldre áramlása? Igen! Tömeges pénzmenekítés? Egyáltalán nem!

a külföldi megtakarítások növekedése valós jelenség, de nem tömeges és nem rendszerszintű, a külföldi megtakarítások mértéke rendre nő, de a teljes lakossági vagyonhoz képest például gyakorlatilag nem változott idén (10,5% nagyságrendű volt Q1-ben és most Q3 is ennyi).

NAV: két kattintással be lehet kerülni a Köztartozásmentes Adózói Adatbázisba (KOMA)

Akinek nincs köztartozása és időben beadta a bevallásait is, két kattintással bekerülhet a Köztartozásmentes Adózói Adatbázisba (KOMA),

Elindult a jegyértékesítés a Mátraszentistváni Síparkban

Élményt a fa alá: elindult a jegyértékesítés a Mátraszentistváni Síparkban – Pazar kilátással és kedvezményekkel készülnek a szezonra
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.