A Shein és indai partnere a Reliance Retail egy olyan ambiciózus terven dolgozik, amely forradalmasíthatja az indiai textilipart és új fejezetet nyithat a globális divatpiacon.
A Reuters értesülései szerint a következő egy évben elindulhat az Indiában készült Shein-márkájú ruházati termékek exportja az amerikai és brit piacot célzó weboldalakra, ezzel felpörgetve az indiai beszállítói hálózat növekedését és a gyártási kapacitások kiaknázását.
A kínai alapítású, ma Szingapúrban bejegyzett Shein fast fashion márka már eddig is világszerte ismert volt a rendkívül olcsó, gyorsan változó kollekcióiról, melyeket főként kínai beszállítóktól szerzett be. Azonban az amerikai-kínai kereskedelmi feszültségek és a vámháborúk hatására egyre nagyobb hangsúlyt kap a beszerzési források diverzifikálása. Ennek köszönhetően az indiai piac és a Reliance Retail mint stratégiai partner kulcsszerephez jutott.
A Shein-Reliance partnerség célja, hogy a jelenlegi 150 cégből álló beszállítói hálózatot akár 1000 indiai gyártóval bővítse. Az Indiában készült termékek első körben az amerikai és a brit vásárlók számára lesznek elérhetők, de hosszabb távon a cél a Shein több nemzetközi weboldalának ellátása is. A Shein egy közleményben azt írta, hogy a Reliance belföldi használatra licencbe adta márkáját a Reliance-nek, amely „kizárólag az indiai piacon felelős a gyártásért, az ellátási láncért, az értékesítésért és a műveletekért”.
A Reliance ambiciózus növekedési stratégiája részeként a Shein indiai projektje is egyfajta mintaprogramnak számít. Az indiai óriáscég már februárban újraindította a Shein márkájú termékek helyi értékesítését a SheinIndia.in weboldalon keresztül. A beszállítókkal való együttműködés során a Reliance a Shein gyorsaságra és rugalmasságra épülő, „igény szerinti gyártás” modelljét kívánja honosítani: az első rendelések gyakran mindössze 100 darabra szólnak, amit csak a kereslet alapján bővítenek. A Reliance vezetői a Shein kínai központjában is jártak, hogy megismerjék a digitális marketing és az adatvezérelt ellátási lánc-technológiák részleteit, melyeket „forradalminak” és „lenyűgözőnek” neveztek.
A Sensor Tower piackutató cég adatai szerint a Shein India alkalmazást 2,7 milliószor töltötték le az Apple és a Google Play áruházakból, ami átlagosan 120%-os havi növekedést jelent a bevezetése óta. Ugyanakkor, bár az első négy hónapban a kínálat elérte a 12 000 dizájnt, ez töredéke a Shein amerikai oldalán található 600 000 terméknek. A női ruhák kategóriájában a legolcsóbb termék ára 349 indiai rúpiába (4 dollárba) került, szemben az amerikai oldalon június 9-i 3,39 dolláros árral. Most a Shein indiai partnere, a Reliance, amely az alkalmazást üzemelteti, a beszállítókkal együttműködve azt méri fel, hogy képesek-e alacsonyabb költséggel lemásolni a Shein globális bestsellereit.