Kezdőlap Hírek A fiatalok után most a vásárlóképes közönség is a TikTokon van
No menu items!

A fiatalok után most a vásárlóképes közönség is a TikTokon van

Fotók (forrás: Kalu Creative

Míg néhány éve még a statikus képek uralták a közösségi médiát, mára egyértelműen a rövid, álló formátumú (short-form) videók vették át a vezető szerepet a digitális marketingben. Magyarország egyik vezető short-form specialista ügynökségének szakértői szerint a TikTok és a hasonló platformok jelenleg a legfontosabb marketingcsatornák, amelyek megfelelő stratégiával a brandépítés mellett a bevételszerzés motorjává is válhatnak.

A „mi célcsoportunk nincs a TikTokon” típusú tévhitek ma már nem állják meg a helyüket. A platformnak Magyarországon csaknem 4 millió aktív felhasználója van, és a legfrissebb adatok szerint a felhasználók több mint fele már a 28 év feletti, komoly vásárlóerővel rendelkező korosztályt képviseli. A cégek számára tehát a kérdés már nem az, hogy jelen legyenek-e ezeken a felületeken, hanem az, hogy hogyan legyenek jelen hatékonyan. A rövid, álló formátumú videók a TikTok mellett ma már minden más platformon is ott vannak: az Instagramon, a Facebookon, YouTube-on és már a LinkedIn-en is.

A kulcs a stratégiai tartalomgyártás

Sok vállalkozás még mindig a megszokott, úgynevezett „brandelt” reklámvideókat próbálja átültetni a TikTok világába, de ezek ritkán működnek jól. A platformok algoritmusai ugyanis nem a márkaközpontú, hanem a natív, felhasználóbarát tartalmakat részesítik előnyben.

A sikeres short-form videók formátumukban és stílusukban alkalmazkodnak a népszerű platformokhoz: természetesek, gyorsak és szórakoztatóak. Az emberek szívesen fogyasztják őket, ami magas interakcióhoz és ezáltal könnyen virálissá váló tartalmakhoz vezethet. Így egy jól felépített videó organikusan is több százezer embert érhet el – ami óriási előny a mai, egyre drágább hirdetési környezetben foglalják össze a KALU Creative szakértői.

„Olyan videókat kell készítenünk, amelyekkel elérést, illetve eladásokat generálunk. A stratégia általában a három fő tartalomtípus megfelelő arányú kombinációjából áll, a szórakoztató tartalmak ragadják meg leginkább a figyelmet, és hozzájárulnak a közösségépítéshez. Az edukációs tartalmak az elmúlt időszakban rendkívül felértékelődtek, ezek építik a márka szakértői státuszát, és bizalmat keltenek a fogyasztókban. A sales, vagyis eladásösztönző videók pedig közvetlenül a konverzióra fókuszálnak” – magyarázta Katona Zsombor, a KALU Creative társalapítója.

Hook, amely megállítja a görgetést

A hatalmas tartalomzajban a legnagyobb kihívás kitűnni. A videó sikerét az első 2-3 másodperc, az úgynevezett „hook” határozza meg.

Ha ez nem elég erős ahhoz, hogy megállítsa a felhasználót a folyamatos görgetésben, a tartalom elveszik. Az algoritmus figyeli a görgetésmegállítási arányt, és azokat a videókat jutalmazza magasabb eléréssel, amelyek képesek lekötni a nézők figyelmét hosszabb időre” – fogalmazott Luczy Martin társalapító.

Évről évre jobb minőségű tartalmakat kell gyártani, mivel a verseny folyamatosan nő, miközben a platformok felhasználóinak száma stagnál. A sikerhez elengedhetetlen a jó történetmesélés, a kreatív tesztelés és a folyamatos tanulás. A hatékony stratégia nem egyetlen nagy költségvetésű videóra, hanem havi 8-12, különböző típusú, folyamatosan tesztelt tartalomra épül.

Márkaismertség és megtérülés

A legtöbb cég számára, mérettől függetlenül, a marketingbefektetések megtérülése a legfontosabb szempont. A short-form videók gyártása és menedzselése jelentős tétel lehet, így elengedhetetlen, hogy az eredmények mérhetők legyenek. Bár a márkaépítés hatásait nehéz pontosan számszerűsíteni, a konverziók – például a kuponkódbeváltások – konkrét adatokat szolgáltatnak a kampányok sikerességéről. A végső cél, hogy a videók ne csak márkát építsenek és embereket érjenek el, hanem tényleges konverziót is realizáljanak.

“‘A short-form tartalmak mind a négy social patformhoz illeszkednek, az Instagram (Reels), a Facebook (Reels), a YouTube (Shorts) és TikTok short-form rövid álló tartalmai már ingyen hozhatnak többmilliós nézettséget minden hónapban. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a különböző platformok eltérően teljesíthetnek, egy videó lehet, hogy a Facebookon hoz több vásárlást, míg egy másik a TikTokon lesz sikeresebb. A kulcs a tesztelés és az adatokon alapuló optimalizálás. A short-form videók nem csupán elérést és márkaismertséget építenek, hanem egy jól felépített stratégia mentén teljes értékű konverziós csatornává válnak, amely közvetlen és mérhető bevételt termel a vállalkozások számára” – tette hozzá Katona Zsombor.

A cégek egyre nyitottabbak a lazább, közvetlenebb, a fiatalok felé is utat találó kommunikációra, ami elengedhetetlen a hitelességhez ezeken a platformokon. A szakértők úgy látják, hogy a megfelelő iránymutatással a márkák gyorsan megtanulhatják ezt az új kommunikációs nyelvet, és sikeresen integrálhatják a short-form videókat a marketingstratégiájukba.

„Mi az elmúlt 3 év alatt több mint 25 ezer videót gyártottunk olyan ügyfeleknek, mint a DPD, Budapest Airport, a Biotech USA, a Főtaxi, az Alfa Biztosító vagy a Philips. Tevékenységük kiterjed a hirdetéskezelésre is, mivel a tartalomgyártás és a hirdetés együttműködik hatékonyan. Szakértői csapatuk a stratégiaalkotástól a tartalomgyártáson át a hirdetéskezelésig minden folyamatot lefed” – hangsúlyozta a KALU Creative társalapítója.

A short-form videók világa megköveteli a kreativitást, a hitelességet és a gyors alkalmazkodást. Azok a márkák, amelyek felismerik a megváltozott kommunikációs nyelvet, és stratégiai befektetésként tekintenek a tartalomgyártásra, elkötelezett vásárlókat és mérhető üzleti eredményeket fognak nyerni.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A szakszervezetek 12 százalékos 2026. évi minimálbér-emelést javasolnak

A szakszervezetek 12 százalékos minimálbér-emelésben gondolkodnak 2026-ra vonatkozóan, a munkaadói oldalon azonban még nincs egységes álláspont, ráadásul a számok az október végén érkező, első kilenc hónapra vonatkozó előzetes GDP-adatok tükrében még változhatnak.

Már igényelhetők a kedvező kamatozású hitelek a turisztikai ágazat szolgáltatóinak

Két, kedvező kamatozású hiteltermék lesz elérhető a turisztikai ágazat szolgáltatóinak szerdától, már az első héten több száz hiteligénylés elbírálására készül a Kisfaludy Turisztikai Hitelközpont (KTH).

Kevesebb önerő, hosszabb futamidő, jelentős könnyítések az energetikai otthonfelújítási programban

Az eddigi 6 millió helyett 10 millió forintra nő a családi házak energetikai korszerűsítéséhez igényelhető vissza nem térítendő támogatás és kamatmentes hitel maximális összege. A pályázók mindössze 5 százaléknyi, tehát alig több mint félmillió forint önerő birtokában belevághatnak a rezsiterheik csökkenését eredményező beruházásokba.

MNB: már hét banknál elérhető a Minősített Vállalati Hitel

A banki pályázatok elbírálása még nem zárult le, így a hét nagybankhoz hamarosan újabb hitelintézet is csatlakozhat
Hirdetés

Hírek

A szakszervezetek 12 százalékos 2026. évi minimálbér-emelést javasolnak

A szakszervezetek 12 százalékos minimálbér-emelésben gondolkodnak 2026-ra vonatkozóan, a munkaadói oldalon azonban még nincs egységes álláspont, ráadásul a számok az október végén érkező, első kilenc hónapra vonatkozó előzetes GDP-adatok tükrében még változhatnak.

Már igényelhetők a kedvező kamatozású hitelek a turisztikai ágazat szolgáltatóinak

Két, kedvező kamatozású hiteltermék lesz elérhető a turisztikai ágazat szolgáltatóinak szerdától, már az első héten több száz hiteligénylés elbírálására készül a Kisfaludy Turisztikai Hitelközpont (KTH).

Kevesebb önerő, hosszabb futamidő, jelentős könnyítések az energetikai otthonfelújítási programban

Az eddigi 6 millió helyett 10 millió forintra nő a családi házak energetikai korszerűsítéséhez igényelhető vissza nem térítendő támogatás és kamatmentes hitel maximális összege. A pályázók mindössze 5 százaléknyi, tehát alig több mint félmillió forint önerő birtokában belevághatnak a rezsiterheik csökkenését eredményező beruházásokba.

MNB: már hét banknál elérhető a Minősített Vállalati Hitel

A banki pályázatok elbírálása még nem zárult le, így a hét nagybankhoz hamarosan újabb hitelintézet is csatlakozhat

A fiatalok után most a vásárlóképes közönség is a TikTokon van

Magyarország egyik vezető short-form specialista ügynökségének szakértői szerint a TikTok és a hasonló platformok jelenleg a legfontosabb marketingcsatornák, amelyek megfelelő stratégiával a brandépítés mellett a bevételszerzés motorjává is válhatnak.

Új hitelkonstrukcióval támogatja a kormány legkisebb gazdálkodókat

A hitel egyszerűsített bírálat mellett, önerő nélkül vehető majd igénybe a Széchenyi Kártya Program keretében.

Kisebb volt az építőipari termelés volumene augusztusban

2025 augusztusában az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 15,2, a munkanaptényezővel kiigazított adatok alapján 13,6 százalékkal alacsonyabb volt, mint egy évvel korábban.

A köztartozásmentesség a KOMA adatbázisban szerepléssel is igazolható

A köztartozásmentesség egyszerűbben is igazolható, ha valaki kéri felvételét, és szerepel a NAV Köztartozásmentes Adózói Adatbázisában (KOMA) az a legtöbb esetben kiváltja a nullás igazolást.
Hirdetés

Gazdaság

Tisztázzuk a vagyonadó terveket: ma egymilliárdosnak lenni már nem akkora szó, mint tíz éve

Ma már nagyjából 7000-10.000 magyar rendelkezik legalább 1 milliárd forintos klasszikus pénzügyi vagyonnal, 30.000 fő rendelkezik egymilliárdot meghaladó teljes vagyonnal, számuk pedig 2030-ra ötödével nőhet.

Oda az MBH kapcsolat, de marad a régi gondoskodás

Megújul a Gondoskodás Egészség- és Nyugdíjpénztár – megszűnik az MBH-val való együttműködés A mai nap első híre az volt, hogy az MBH Bank felülvizsgálta és...

Csodánkra jár a világ: a vagyonosodás tempójában világcsúcs ütemet diktálunk, a Blochamps prognózisa már 2019-ben előre látta

A Blochamps Capital szakembere arra figyelmeztet, hogy a hazai vagyonosodás üteme nemzetközi összevetésben is kiemelkedő

Fiatalok tízezrei adósodtak el 2025 első felében – több százan máris bajba kerültek

A munkáshitelek rövid időn belül megugró aránya a késedelmes állományon belül azt sejteti, hogy a konstrukció sérülékeny ügyfélkört vonz, így a gyors felfutás mellett gyorsan a törlesztési nehézségek válhatnak a legfőbb problémává.