A CBA kiskereskedelmi üzletlánc kilenc egységében, a magyar piacon elsőként, elindította a magyar fejlesztésű qvik fizetési megoldást vásárlói számára – közölte Lázár Vilmos, a CBA elnöke pénteken a szolgáltatást bemutató sajtótájékoztatón.
A CBA-hálózat célja, hogy a kiskereskedelmi versenyben innovatív szereplő legyen, nemcsak az értékesített termékek szempontjából, hanem a modern és biztonságos fizetési megoldások bevezetésében is. Ehhez jelent egy újabb lépést a qvik mobilfizetés bevezetése – fogalmazott Lázár Vilmos, a CBA elnöke.
Fizikai kereskedelmi egységben a fizetés a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a boltban a pénztárgép vagy a bankkártyaterminál kijelzőjén megjelenő qvik fizetési opció kiválasztása után megjelenik egy QR-kód, amit mobiltelefonnal kell beolvasni, majd jóváhagyni a fizetést.
Lázár Vilmos szerint a qvik minden érintett számára előnyös megoldás, mivel biztonságos és gyors fizetést biztosít a kereskedőknek, a pénzügyi szolgáltatóknak és a fogyasztóknak egyaránt.
A CBA üzletláncaiban a fizetési megoldás mögött a banki szolgáltatóként a Raiffeisen Bank áll – erről Czimer Gergely, a Raiffeisen Bank ügyvezető igazgatója beszélt, hozzátéve, hogy a jövőben további fejlesztések révén tovább bővülhet a qvik fizetést elfogadó kereskedői kör.
Bartha Lajos, az MNB ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a szeptemberi bevezetése óta már 30 ezer online boltban lehetett qvikkel fizetni.
Az MNB tulajdonában lévő GIRO Zrt. működteti a központi infrastruktúrát, az Innopay szolgáltatja a technológiát. A Raiffeisen mint pénzügyi szolgáltató közreműködésével a fizikai térben, a magyar tulajdonú bolthálózat, a CBA üzleteiben használják elsőként ezt a fizetési szolgáltatást.
Jelezte: az MNB célja, hogy a hazai fizetési ökoszisztémában a qvik fizetési megoldások a jövőben legalább annyira elterjedjenek, mint a bankkártyás fizetések, ehhez fejlesztés és innováció szükséges. Az azonnali átutalási rendszerre épülő qvik fizetés a kereskedőknek a bankkártyás fizetéshez képest árelőnyt biztosít. (MTI)