Hirdetés
Hirdetés
Kezdőlap Autó A kapuban az Audi villanyautója - Dögösebb lett a paletta

A kapuban az Audi villanyautója – Dögösebb lett a paletta

Új dizájn generációval jelentkezik és elektromos autót is piacra dob a teljes felső palettáját megújító Audi. Mátrabérci Sándor márkaigazgató szerint a látványos fogyasztáscsökkenéshez a márka Győrben gyártott motorjai is hozzájárulnak. 

Tavaly novemberben indult az Audinál az a folyamat, amelynek keretében egy éven belül nyolc új modellt mutat be a márka. Ezzel gyakorlatilag a paletta felső részét teljes egészében le fogja cserélni. Ez kezdődött novemberben az A8-assal, aztán érkezett év elején az A7-es, majd az A6-os, és most augusztus elején mutattuk be az új Q8-ast, és még az idén október-novemberben megérkezik a kereskedésekbe két kisebb modell, az új Q3-as és A1-es. Ez így hét vadonatúj modell. Ami még külön érdekesség, hogy év végén kezdődik a gyártása a márka egyetlen tisztán elektromos, nagy hatótávolságú modelljének, ami E-tron névre hallgat. Itt egy körülbelül 400 kilóméter valós hatótávolságú elektromos autót kell elképzelni.

– Kiket céloz meg az Audi ezekkel az autókkal?

A legkisebb A1-től az A8-ig, illetve a Q8-ig tart a modellfrissítés, minden ár és méretkategóriában megfelelő alternatívát kínálunk azoknak, akik az Audi minőséget keresik. Legyen szó magán ügyfélről, vagy céges vevőkről, akik számára kifejezetten nagy mozgásteret garantál a széles szortiment. A jóérzést növelheti az is, hogy már az elektromos modellekben is a Győrben gyártott motorok adják az erőforrást.

Kívülről nézve elsősorban a dizájn megújulása tűnik fel. Ezek a modellek elsősorban Marc Lichte-nek a keze nyomát viselik, aki 2014 óta az Audi vezető dizájnere. Az új formavilág keretében a korábbinál karakteresebb, úgymond dögösebb modellekkel jelentkezünk. A belső tér is teljesen megújult: az Audi az új modelleknél áttért az érintőképernyőkre. Mindezt úgy, hogy az A8, A7, A6 modellekben ráadásul három képernyő néz szembe az ügyfelekkel – egy a kormány a műszeregység helyén, a másik szintén megszokott módon a műszerfal közepén, míg a harmadik ez alatt -, amiből kettőn, érintő üzemmódban lehet kezelni az autó funkcióit.

– A prémium kategóriában nemcsak a haszonkulcs a legmagasabb, hanem a márkák küzdelme is a legelkeseredettebb. Milyen üzenetekkel szállnak harcba?

Az első visszajelzések alapján – fél éve vagyunk jelen az új dizájnnal – az ügyfelek részéről nagyon-nagyon elismerőek a visszajelzések. De említhetném az új Q8-ast is, ami tényleg néhány napja van a kereskedésekben, és hihetetlen pozitív a visszhangja. Úgyhogy én azt látom, hogy még mindig igaz az, hogy elsősorban az autó külcsínje, karaktere adja el a modellt, a márkát. Már csak azért is, mert a prémium kategóriában már általában nagyon jó autókról beszélünk, nagy hibák itt már nincsenek. Amelyiket szebbnek találják az ügyfelek, azt fogják választani.

– Azt mondják egy igazán prémium étteremben nincs ár az étlapon. De azért egy autókereskedésben ezt mégsem lehet megtenni.

Az A1-es az 5 milliós sávtól indul, az A6 alapára 14-17 milliós sávban mozog. A Q8 22-23, az A8 nagyjából 29 milliótól elérhető, ami a maga kategóriájában abszolút versenyképes a piacon.

– Műszakilag milyen különlegességekről beszélhetünk?

Ami talán a legérdekesebb, hogy az új modellek valamennyi motorja már úgy nevezett Mild-Hybrid változat, ami azt jelenti, hogy a generátor tulajdonképpen indítómotorként is működik,  és ez azt jelenti, hogy menet közben akár autópálya sebességnél is le tudja kapcsolni az autó a belső égésű motort és utána szaknyelven szólva vitorlázó üzemmódba vált. Csak annyit látunk, hogy a fordulatszámmérő leesik nullára, és aztán a gázpedál érintésére villámgyorsan újból elindul a motor. Ugyanakkor fékezéskor is nagyobb energiát tud visszatermelni az akkumulátorba. Mindez a motor méretétől is függően fél liter, hét decis fogyasztáscsökkenést jelent.

Nem véletlen, hogy még a nagy kategóriás autók, az A6, A7, A8 esetében is egy 3 literes dízel motor különösebb odafigyelés nélkül is 8 literes átlagfogyasztást garantál. Pedig itt  280 lóerős, összkerekes autókról beszélünk. De akár a benzines 3000-esekkel is reális a 10 liter körüli átlag.

– Miközben az elektromos autóival a Tesla lett az autógyártás Apple-ja, a nagy márkák mintha lassan kapcsoltak volna, pedig a rajongótáboruk nagyon várta-várja már a választ. Az Audi nem is oly sokára megjelenő elektromos autója mit tud?

Ez egy új koncepciójú elektromos autó abból a szempontból, hogy már az egész padlólemez akkumulátor lesz. Tehát nem egy meglévő modellt alakítottak át elektromos hajtásúra, hanem direkt az új elvárásoknak megfelelően tervezték. Emiatt elég nagy az akku kapacitása: 95 kWh. Elöl-hátul lesz benne egy villanymotor, vagyis szériagyártásban quattro meghajtású, miközben a beltért tekintve egy nagy SUV térkínálatát hozza. A hosszmérete 4 méter 90 centi, amivel a méretét tekintve a Q5 és a Q7-es közé fog megérkezni – a tervek szerint jövő év legelején.

Az AUDI AG július hónapban 165 350 prémium járművet adott át ügyfeleinek, amely 7 százalékos emelkedés a tavalyi eredményhez képest. A márka három kulcsfontosságú piaca pozitív eredményeket ért el. 2017 júliusához képest Kínában 3,8 százalékkal emelkedtek a kiszállítások, az Egyesült Államokban 2,1 százalékos volt a bővülés, Németországban 37,5 százalékkal több autó került az ügyfelekhez. Összességében a márka hazai kontinensén, Európában a különleges hatások igen pozitívan befolyásolták a júliusi eredményt. Az összesített, minden piacot felölelő eredmények alapján világszerte összesen eddig 1 114 650 járművet (+4,8 százalék) szállított ki a négykarikás márka.

Friss

Immár kutatók tudása segíti az autóipart Győrben

Az Audi Hungariával indított kutatást a győri Felsőoktatási és Ipari Együttműködések Központja (FIEK). A közös fejlesztéssel az autóipar valós igényeire adnak megoldást- ígérték a létesítmény átadásakor a kutatók.

Wágner Tibor a változásról. Zsinórmérték – korrektség, átláthatóság

A globalitás világában mindössze egy dolog állandó – a változás. A mondás igazságát jól ismeri Wágner Tibor, aki a Sony Mobile Communications európai értékesítési igazgatói pozíciója után, most a változásmenedzsment és a mobilvilág terén szerzett tapasztalatait hasznosítva, ígéretes új projekteknél vállal tanácsadói szerepet.

Kamatdöntés – Marad az alapkamat 0,9 százalék

Nem változtatott az alapkamat 0,90 százalékos szintjén és a kamatfolyosót is változatlanul hagyta a monetáris tanács.

Közütak. Kamionok tízezrei helyett logisztikát

Évi 50 ezer kamionnal közlekedhetne kevesebb közútjainkon a vasúti, vízi és közúti fuvarozás hatékonyabb összehangolásával a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint.

Hírek

Műkincsmentés. Önjelölt restaurátorok – ötszáz éves alkotások

Hónapokig tartó munkával sikerül megmenteniük hivatásos spanyol restaurátoroknak azt a 16. századi műemlékszobrot, amelynek engedély nélkül végzett, szakszerűtlen és elrontott felújítása botrányt kavart a dél-európai országban tavaly.

Carlos Ghosn esküvője Trianonban. Nászút a börtönbe?

Ki fizette a ex-Renault-elnök esküvőjét? Erre a kérdésre keresik a választ a francia nyomozók, akik a héten házkutatást tartottak Carlos Ghosn, a Renault-Nissan cégcsoport korábbi elnökének villájában az előkelő párizsi elővárosban, l'Étang-la-Villeben.

Kassán egy évben ezren halnak meg a légszennyezettség miatt

Évente több mint 4000 ember hal meg a szlovákiai megyeszékhelyek légszennyezettsége miatt. Csak Kassán például 990-en esnek áldozatul a rossz levegőnek.

Rendkívüli hőhullám a németeknél, itthon is kánikula

Rendkívül erős és tartós hőhullámra figyelmeztet a német szövetségi meteorológiai szolgálat (DWD), előrejelzése szerint akár a több mint 70 éve felállított meleg rekord is megdőlhet a következő napokban. Plusz 40 Celsius fokra is felmelegedhet a levegő. Magyarországon 35 fok körüli meleget várnak a meteorológusok.

Újraindult a Boyan Slat-féle óceán-nagytakarítás

Másodszor is elindult a nagy szemételtakarítás, hogy a Kalifornia és Hawaii között a Csendes-óceánon úszó hatalmas szemétszigetet felszámolják.

Internetes aukción az eladósodott Boris Becker trófeái

Online árverésen kerül kalapács alá az anyagi gondokkal küzdő Boris Becker több mint nyolcvan érme, kupája és személyes emléktárgya. A német teniszcsillag adósságai egy részét rendezi majd a befolyt összegből.

Huawei-telefon miatt lehet feketelistás a FedEx

Nem szállított le egy Huawei okostelefont tartalmazó csomagot, ezért felkerülhet a megbízhatatlan vállalatok kínai listájára a FedEx.

Time – Freddie Mercury eddig nem hallott felvétele

Freddie Mercury eddig nem hallott felvétele, a Time című dal egyetlen zongorával előadott változata jelent meg.

Iráni konfliktuszóna – európai légitársaságok is elkerülik

Az Egyesült Államok és Irán kiéleződő konfliktusa miatt több európai légitársaság is úgy döntött, elkerüli a Hormuzi-szoros és az Ománi-öböl feletti légteret.

Tilos az állatszállítás légkondicionálás nélkül

Megtiltotta az Agrárminisztérium az állatok szállítását a klímaberendezéssel nem rendelkező járművekben. Az előrejelzett rendkívüli hőség miatt ismét tilos a hosszú távú, Magyarországról Törökországba tartó kérődzőállat-szállítmányok indítása.

Hibrid a tengerben: 54 százalékban beluga és 46 százalékban narvál

Egy dániai múzeumban őrzött szokatlan alakú cetkoponyán végzett DNS-elemzésnek köszönhetően először találtak bizonyítékot kutatók az arktiszi vizek két fenséges teremtménye, a narvál és a beluga kereszteződésére.

Nincs kegyelem: nyakunkon az újabb felhőszakadás

Több keleti megyében másodfokú riasztásokat adott ki az Országos Meteorológiai Szolgálat felhőszakadás veszélye miatt. 
Hirdetés

Gazdaság

Banki haladék. Levelet kap, aki nem egyeztetett

Kevés volt a két év, októberig haladékot kaptak a bankok, hogy egyeztessék ügyfeleikkel az adataikat. Az átvilágításról kötelesek értesítést küldeni a pénzintézetek.

A bitcoinnak szárnyakat adott a Facebook kriptovalutája

Jelentősen emelkedett a legnagyobb kriptodevizák árfolyama a dollárhoz képest, miután a Facebook bejelentette kriptopénze, a libra 2020-as bevezetését.

Libra, a Facebook kriptovalutája. Bízhatunk benne?

A Facebook 2020-ra tervezi saját digitális pénzének, a Librának világhódító útjára indítását. Legalábbis egyes lapokban megjelent írások azt sugallják, hogy új globális világpénzről van szó, amely tulajdonosa pedig mint értékőr átveheti a világbanjának szerepét.

Devizahitelek – Kúria: értelmezés a pert nyert devizahiteleseknek

A devizahitelekről a Kúria konzultációs testületének legutóbbi állásfoglalása a kúria szóvivője szerint könnyíthet a devizahitelesek terhein. Igaz Simonné Gombos Katalin, a Kúria Polgári Kollégiumának szóvivője, kúriai bíró egy háttérbeszélgetésen a károsultak megnyert pereiről beszélt.

Maradt a brit alapkamat – a Brexittől függ a drágítás

A Bank of England igazgatósága egyhangúlag úgy döntött, hogy nem emeli a 0,75 százalékos alapkamatot, de rendezett Brexit esetén megkezdi a hitel fokozatos és korlátozott drágítását.

Mégsem zárolják számláikat – hosszabbítást kér a Bankszövetség

A bankszámlák azonosítására előírt június 26-ai határidő meghosszabbítását kéri a bankszövetség szeptember 30-ig.
Hirdetés
Hirdetés