Hirdetés
Kezdőlap Autó A kapuban az Audi villanyautója - Dögösebb lett a paletta
No menu items!

A kapuban az Audi villanyautója – Dögösebb lett a paletta

Új dizájn generációval jelentkezik és elektromos autót is piacra dob a teljes felső palettáját megújító Audi. Mátrabérci Sándor márkaigazgató szerint a látványos fogyasztáscsökkenéshez a márka Győrben gyártott motorjai is hozzájárulnak. 

Tavaly novemberben indult az Audinál az a folyamat, amelynek keretében egy éven belül nyolc új modellt mutat be a márka. Ezzel gyakorlatilag a paletta felső részét teljes egészében le fogja cserélni. Ez kezdődött novemberben az A8-assal, aztán érkezett év elején az A7-es, majd az A6-os, és most augusztus elején mutattuk be az új Q8-ast, és még az idén október-novemberben megérkezik a kereskedésekbe két kisebb modell, az új Q3-as és A1-es. Ez így hét vadonatúj modell. Ami még külön érdekesség, hogy év végén kezdődik a gyártása a márka egyetlen tisztán elektromos, nagy hatótávolságú modelljének, ami E-tron névre hallgat. Itt egy körülbelül 400 kilóméter valós hatótávolságú elektromos autót kell elképzelni.

– Kiket céloz meg az Audi ezekkel az autókkal?

A legkisebb A1-től az A8-ig, illetve a Q8-ig tart a modellfrissítés, minden ár és méretkategóriában megfelelő alternatívát kínálunk azoknak, akik az Audi minőséget keresik. Legyen szó magán ügyfélről, vagy céges vevőkről, akik számára kifejezetten nagy mozgásteret garantál a széles szortiment. A jóérzést növelheti az is, hogy már az elektromos modellekben is a Győrben gyártott motorok adják az erőforrást.

Kívülről nézve elsősorban a dizájn megújulása tűnik fel. Ezek a modellek elsősorban Marc Lichte-nek a keze nyomát viselik, aki 2014 óta az Audi vezető dizájnere. Az új formavilág keretében a korábbinál karakteresebb, úgymond dögösebb modellekkel jelentkezünk. A belső tér is teljesen megújult: az Audi az új modelleknél áttért az érintőképernyőkre. Mindezt úgy, hogy az A8, A7, A6 modellekben ráadásul három képernyő néz szembe az ügyfelekkel – egy a kormány a műszeregység helyén, a másik szintén megszokott módon a műszerfal közepén, míg a harmadik ez alatt -, amiből kettőn, érintő üzemmódban lehet kezelni az autó funkcióit.

– A prémium kategóriában nemcsak a haszonkulcs a legmagasabb, hanem a márkák küzdelme is a legelkeseredettebb. Milyen üzenetekkel szállnak harcba?

Az első visszajelzések alapján – fél éve vagyunk jelen az új dizájnnal – az ügyfelek részéről nagyon-nagyon elismerőek a visszajelzések. De említhetném az új Q8-ast is, ami tényleg néhány napja van a kereskedésekben, és hihetetlen pozitív a visszhangja. Úgyhogy én azt látom, hogy még mindig igaz az, hogy elsősorban az autó külcsínje, karaktere adja el a modellt, a márkát. Már csak azért is, mert a prémium kategóriában már általában nagyon jó autókról beszélünk, nagy hibák itt már nincsenek. Amelyiket szebbnek találják az ügyfelek, azt fogják választani.

– Azt mondják egy igazán prémium étteremben nincs ár az étlapon. De azért egy autókereskedésben ezt mégsem lehet megtenni.

Az A1-es az 5 milliós sávtól indul, az A6 alapára 14-17 milliós sávban mozog. A Q8 22-23, az A8 nagyjából 29 milliótól elérhető, ami a maga kategóriájában abszolút versenyképes a piacon.

– Műszakilag milyen különlegességekről beszélhetünk?

Ami talán a legérdekesebb, hogy az új modellek valamennyi motorja már úgy nevezett Mild-Hybrid változat, ami azt jelenti, hogy a generátor tulajdonképpen indítómotorként is működik,  és ez azt jelenti, hogy menet közben akár autópálya sebességnél is le tudja kapcsolni az autó a belső égésű motort és utána szaknyelven szólva vitorlázó üzemmódba vált. Csak annyit látunk, hogy a fordulatszámmérő leesik nullára, és aztán a gázpedál érintésére villámgyorsan újból elindul a motor. Ugyanakkor fékezéskor is nagyobb energiát tud visszatermelni az akkumulátorba. Mindez a motor méretétől is függően fél liter, hét decis fogyasztáscsökkenést jelent.

Nem véletlen, hogy még a nagy kategóriás autók, az A6, A7, A8 esetében is egy 3 literes dízel motor különösebb odafigyelés nélkül is 8 literes átlagfogyasztást garantál. Pedig itt  280 lóerős, összkerekes autókról beszélünk. De akár a benzines 3000-esekkel is reális a 10 liter körüli átlag.

– Miközben az elektromos autóival a Tesla lett az autógyártás Apple-ja, a nagy márkák mintha lassan kapcsoltak volna, pedig a rajongótáboruk nagyon várta-várja már a választ. Az Audi nem is oly sokára megjelenő elektromos autója mit tud?

Ez egy új koncepciójú elektromos autó abból a szempontból, hogy már az egész padlólemez akkumulátor lesz. Tehát nem egy meglévő modellt alakítottak át elektromos hajtásúra, hanem direkt az új elvárásoknak megfelelően tervezték. Emiatt elég nagy az akku kapacitása: 95 kWh. Elöl-hátul lesz benne egy villanymotor, vagyis szériagyártásban quattro meghajtású, miközben a beltért tekintve egy nagy SUV térkínálatát hozza. A hosszmérete 4 méter 90 centi, amivel a méretét tekintve a Q5 és a Q7-es közé fog megérkezni – a tervek szerint jövő év legelején.

Az AUDI AG július hónapban 165 350 prémium járművet adott át ügyfeleinek, amely 7 százalékos emelkedés a tavalyi eredményhez képest. A márka három kulcsfontosságú piaca pozitív eredményeket ért el. 2017 júliusához képest Kínában 3,8 százalékkal emelkedtek a kiszállítások, az Egyesült Államokban 2,1 százalékos volt a bővülés, Németországban 37,5 százalékkal több autó került az ügyfelekhez. Összességében a márka hazai kontinensén, Európában a különleges hatások igen pozitívan befolyásolták a júliusi eredményt. Az összesített, minden piacot felölelő eredmények alapján világszerte összesen eddig 1 114 650 járművet (+4,8 százalék) szállított ki a négykarikás márka.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Széchenyi Kártya Program – meghosszabbított krízishitelek

A Széchenyi Kártya Program kríziskonstrukciói december 31-ig biztosan a vállalkozók rendelkezésére állnak, a kormány ugyanis június 30-ról az év végéig meghosszabbította a hitelek igénybevételi lehetőségét - közölte a programot koordináló KAVOSZ Zrt.

Lejárt alapanyagokból, koszban készült a street food – lépett a Nébih

Súlyos higiéniai hiányosságokat tárt fel, ezért felfüggesztette egy fővárosi street food ételeket kínáló vendéglátóhely tevékenységét a Nébih.

Rohamosan öregedik a magyar autópark

Magyarországon a személygépkocsik száma 2010 és 2019 között 28 százalékkal, 828 ezerrel 3,8 millióra emelkedett, miközben az autók átlagos életkora három évvel meghosszabbodott - közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt.

Pleschinger Gyula: az adósság csökkentésénél fontosabb a kilábalás

A költségvetést feleakkora mértékben nyomasztja az adósságteher most, mint...

Hírek

Szamosi fémszennyezés. Megbüntették a felelős román céget

Mintegy kilencmillió forintnak megfelelő bírságot rótt ki a romániai vízügyi igazgatóság arra a cégre, amely a Szamost ért nehézfémszennyezésért felelős.

Történelmi mélyponton a román lej

Történelmi mélypontra süllyedt a román lej az euróval szemben: szerdán egy eurót 4,8768 lejen jegyeztek.

Repülővel jött a tiltott férfierő – tonnányi potencianövelőt foglaltak le

Több mint egy tonna illegális potencianövelőt foglaltak le egy Dubajból érkező légi szállítmányból a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

Vírus-hatás. Bevásárlókörúton az olasz maffia

A COVID-válság által térdre kényszerített vállalkozók sokaságát vásárolta fel a maffia Itáliában. 140 ezer cég van a szervezet bűnözés beépülése közvetlen veszélyének kitéve. A maffia vírus, amely legalább olyan veszélyes, mint a pandémia – figyelmeztetett az olasz kormányfő. Petrus Szabolcs a maffia térnyeréséről készített összefoglalója.

Hiba a Paksi Atomerőműben – leterhelték a 2-es blokkot

Ötven százalékkal leterhelték a Paksi Atomerőmű 2. blokkját szerda hajnalban a generátor olajrendszerének hibája miatt - közölte az erőmű.

Lezuhant egy utasszállító Dél-Szudánban – halottak

Lezuhant egy utasszállító kisrepülőgép Dél-Szudán Jonglei térségében. Az állam kormányzójának bejelentése szerint a fedélzeten tartózkodó mind a tíz ember életét vesztette.

Pénteken tovább drágul a benzin

Pénteken a benzin literenkénti átlagára bruttó 3 forinttal emelkedik, a gázolaj ára viszont nem változik.

Magyar alelnöke lett az ENSZ statisztikai bizottságának

Az ENSZ statisztikai bizottsága az idei, 52. ülésszakot megelőző tisztújítása során Vukovich Gabriella címzetes egyetemi tanárt, a Központi Statisztikai Hivatal elnökét egyhangúlag a bizottság alelnökévé választotta.
Támogatott tartalom

Kinek éri meg leginkább a Babakötvény?

Szerencsére egyre több szülő gondolja úgy, hogy gyermekét támogatja a felnőtté válás kezdetét, komoly kiadásait. A megtakarítási lehetőségek közül talán a legtöbben a Babakötvényről hallottunk, de könnyen tévedésbe eshetünk, ha csupán a közbeszédre hagyatkozunk és egyenlőségjelet teszünk a Babakötvény és a Start-számla közé. Ez a megközelítés megnehezítheti a család céljaihoz leginkább illeszkedő előtakarékossági forma megtalálását.

Felmelegedés. Ha Európa így folytatja, elkerülhetetlen a katasztrófa

Az európai vállalatok szénkibocsátása jelenleg olyan szintű, amely biztossá teszi, hogy a globális hőmérséklet 2,7 Celsius-fokkal fog növekedni 2100-ig - állapította egy meg új tanulmány.

Közúti ellenőrzés hétfőtől – fókuszban az övhasználat

Országos ellenőrzés lesz az utakon március 8. és 14. között - közölte az Országos Rendőr-főkapitányság.

Szlávik János: szigorítás jöhet a vírusmutánsok megjelenése miatt

A vírusmutánsok egyre több embert fertőznek meg, sokan kerülnek kórházba, ezért a Dél-pesti Centrumkórház infektológus főorvosa elképzelhetőnek tartja, hogy szigorítani kell a koronavírus-járvány elleni védekezésért hozott intézkedéseken.

Gazdaság

Széchenyi Kártya Program – meghosszabbított krízishitelek

A Széchenyi Kártya Program kríziskonstrukciói december 31-ig biztosan a vállalkozók rendelkezésére állnak, a kormány ugyanis június 30-ról az év végéig meghosszabbította a hitelek igénybevételi lehetőségét - közölte a programot koordináló KAVOSZ Zrt.

Zöld pénzügyek – MNB: az irány jó, de van hova fejlődni

A járvány ellenére előrelépés történt a zöld pénzügyekben: számos bank dolgozik zöld hitelek bevezetésén, az állam pedig zöld állampapírokat bocsátott ki. Ugyanakkor a fenntartható fejlődési célok szempontjából van hova fejlődni - mondta Kandrács Csaba, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) alelnöke a Zöld pénzügyi jelentést ismertetve.

Átlépte az 1800 milliárdot az NHP Hajrá

Tavaly áprilisi indulása óta 28 ezer kis- és közepes vállalkozást 1836 milliárd forint forráshoz juttatott a Növekedési Hitelprogram Hajrá - közölte a Magyar Nemzeti Bank.

Új garanciaprogram az MFB-től – jegybanki és piaci hitelekhez

A Magyar Fejlesztési Bank a koronavírus-járvány gazdasági hatásainak ellensúlyozására legfeljebb 80 százalékos garanciát biztosít a jegybanki hátterű és a piaci hitelekhez - közölte a pénzintézet.

Azonnali fizetés. Egy év alatt 150 millió tranzakció

Az azonnali fizetési rendszer (AFR) elindulása óta közel 150 millió tranzakció teljesült néhány másodpercen belül, mintegy 30 ezermilliárd forint értékben - közölte a Magyar Nemzeti Bank.

Kivonul Magyarországról és több más piacról a Commerzbank

Kivonul Magyarországról és több más piacról Németország egyik legnagyobb pénzintézete, a Commerzbank - írta a Handelsblatt című német üzleti lap.A német külkereskedelem mintegy 30...
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom