Kezdőlap Autó A tavaszi tél hőse: Ford Capri Extended Range RWD teszt
No menu items!

A tavaszi tél hőse: Ford Capri Extended Range RWD teszt

Amikor az ember elektromos autóba ül, az első kérdés értelemszerűen még mindig az, hogy mennyit lehet elmenni az autóval. És miközben azt már tudtam, hogy a gyári 5-600 kilométeres hatótávok a fantázia szüleményei, baráti biztatásra mégis is elindultam arra az erdélyi útra, ami végül is kalandosabbra sikerült a vártnál. A tesztelt elektromos Ford Capri azonban remekül teljesített.

Az elektromos autózás egyik szakértője mondta egyszer azt az örök érvényű bölcsességet, hogy egy villanyautós utazás egészen más logisztikát követel, mint a hagyományos autózás. Így aztán, hogy menet közben ne érjen meglepetés, Erdélybe indulva igencsak alaposan átböngésztem a romániai autópálya és város térképeket az elektromos töltők után. Más kérdés, hogy mégiscsak ért meglepetés: miközben a települések e-töltő ellátottsága – különösen a gyors töltőket tekintve – még nem az igazi, az autópályán majdnem minden „kútnál” akad hagyományos és gyorstöltő.

Így aztán április első napjaiban magabiztosan indultam útnak az elektromos Ford Caprival, ami természetesen csak a nevében idézi a ’70-es és ’80-as évek legendás sportkupéját. A klasszikus vonalak helyett most egy ötajtós elektromos crossover formájában született újjá a modell, a VW, MEB platformrája építve, de abszolút Ford dizájnnal és a Ford Explorerhez teljesen hasonlító belső kialakítással és meghajtással. Ami talán kis túlzással mégis a legendás elődöt idézi, az fastback kupé forma, ami a belső térben is érezhető az általunk tesztelt Ford Capri Premium Extended Range esetében.

És miközben a sallangmentesen elegáns, igazán méretes belső tér, a B&O hi-fi perfekt hangzása és a 286 lóerő igazán kellemes vezetési élményt adott, az utolsó percekre – amikor a kijelző már csak 100 km-es maradék távot jelzett – hagyott töltéssel sem volt gond. Legfeljebb az okozott kihívást, hogy a román e-kutak némelyikéhez igencsak időigényes volt a megfelelő applikáció letöltése és elindítása. Na meg az, hogy Székelyföldön április első napjaihoz képest olyan szokatlanul hatalmas hó esett, ami több tekintetben is átírta az eredeti úti és autózási terveket. Igaz, így téli körülmények között is ki tudtam próbálni az elektromos Caprit, aminek a fogyasztását nyilván kedvezőtlenül befolyásolta a hideg és a belső fűtés, de az autó így bebizonyította, hogy már a hidegben is ésszerű távokat lehet vele megtenni.

Újratervezett nosztalgia

Ha a régi Caprikat idéző vonalakat keresünk, talán a C-oszlop íve és az első fényszórók közötti fekete maszk okozhat némi deja vu-t, de a retró hangulat inkább a sárga-fekete színkombinációból és a típusnév visszahozásából fakad. A forma modern és karakteres, a 21 colos aero felnik jól kitöltik a kerékjáratokat, a LED-mátrix fényszórók és a nappali menetfény csíkok pedig elegáns és korszerű arculatot adnak az autónak.

A karosszéria 4634 mm hosszú, 1872 mm széles és 1626 mm magas – nem kicsi, de ügyesen bántak a centiméterekkel, így így inkább sportosnak, mint nehézkesnek hat az autó. A fekete lökhárítóbetétek, a kupésan ívelt tetőív és az elöl-hátul domborodó Capri felirat mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az autó látványos és megjegyezhető maradjon. Az idő dönti el, hogy ez évtizedeket jelent-e, mint az elődjénél…

Ismerős belső – jó értelemben

A belső tér szinte teljesen megegyezik a Ford Explorerével. Középen a jól ismert 14,6 colos SYNC Move kijelző áll, amelynek dőlésszöge állítható, mögötte pedig egy zárható rekesz bújik meg. Az 5,3 colos vezetői kijelzőt egészíti ki a szélvédőre vetített HUD, amely szinte teljesen feleslegessé teszi a műszeregység figyelését.

A MegaConsole 17 literes tárolórekesze elképesztő méretű – és akár egyedi betétekkel is testre szabható. A kabinban sötét tónusok dominálnak, amelyeket hangulatvilágítás és panorámatető old fel. A B&O prémium hangrendszer, a masszázsfunkciós első ülések, az ergonomikus elrendezés pedig mind a kényelmet szolgálják. Ami nem öröm, hogy a VW együttműködés olyan, kevésbé szerethető részletei is átszivárogtak, mint amilyen az igencsak idegesítő egygombos ablakemelő.

Jól vezethető családbarát kupé

A Capri hátsó sorában bőven van hely: akár 190 cm-es magassággal is kényelmesen el lehet férni, a térd- és fejtér korrekt. A 627 literes csomagtartó (lehajtott ülésekkel 1510 liter) mély rekeszeket, világítást, szatyorakasztót és külön kábelkosarat is kínál. Plusz pont, hogy az orrban is kialakítottak egy kisebb tárolót.

A tesztelt modell a 77 kWh-s, 286 lóerős, hátsókerék-meghajtású Capri volt. Ami 6,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, a végsebesség pedig 180 km/h – ami pont elég egy családi autóban. A 545 Nm-es nyomaték bőségesen elég a 2 tonnás tömeg mozgatásához, és még ha túlzás lenne is sportosnak nevezni az autót, a dinamikára nem lehet panasz. Kormányzása precíz, jól eltalált a rásegítés mértéke, a 9,7 méteres fordulókör pedig városban kifejezetten praktikus.

A felfüggesztés komfortosra hangolt, a 21 colos kerekek ellenére sem túl rázós. A futómű nem sportos, de stabil és kiszámítható – pont, amit egy ilyen autótól várunk. A vezetéstámogató rendszerek (sávtartó, adaptív tempomat, 360° kamera, automata parkolás) perfektül működnek és ahogy kell, megkönnyítik a vezető dolgát.

Hatótáv, töltés, fogyasztás

Papíron 598-627 kilométeres hatótávot ígér a Ford, de a valóságban 380-420 kilométer között reális egy töltéssel – városban, országúton és némi autópályázással. A teszt alatt 17 kWh/100 km körüli fogyasztást mértünk, ami teljesen elfogadható érték, ha azt vesszük, hogy minusz fokokban is autóztunk Erdélyben. Tölteni 11 kW-os váltóáramú vagy 135 kW-os DC gyorstöltőről lehet, utóbbival 10-ről 80%-ra 28 perc alatt „tankolhatunk”. A hőszivattyú nem alap, de 500 ezer forintért rendelhető, ami hosszabb távon megtérül.

Árak, felszereltség

Tesztautónk a Premium felszereltségű, hátsókerekes Capri volt, a cikk megjelenésekor 23,3 millió forintos áron. Az alapmodell 17 milliótól indul (52 kWh, 170 LE), a csúcs AWD kivitel pedig 340 lóerővel, 79 kWh-s akkuval 23,3 millió. Az extrák közül a B&O hifi 250 ezer Ft, a fűthető ülések 200 ezer Ft, vezetéstámogató csomagok 550–900 ezer Ft.

Végeredményben, a Ford Capri EV ugyan nem a legendás Capri reinkarnációja, de ezt nem is várhatjuk el a mai piaci elvárások, a SUV mánia és az elektromos meghajtás időszakában. A lényeg inkább az, hogy miközben a név így is jól cseng, a modell, ha legendás jó eséllyel nem is lesz, hosszú évekre a Ford e-generáció meghatározó modellje lehet.

Szöveg és fotó: Érsek M. Zoltán

A cikk testvérlapunk AzUtazó felületén jelent meg

HR 2026: kötelező Bértranszparencia és a fiatal generációk motiválása
Nemzetközi szakmai konferencia 2025. november 17. (hétfő) a téma legkiválóbb hazai és nyugati előadóival. Vége a bértitoknak, 2026-tól egyenlő bér jár az egyenlő értékű munkáért. 2026. június 7-ig kell átültetniük a tagállamoknak a nemzeti jogba az Európai Unió Bértranszparencia-irányelvét. A magyar cégeknek ez nem csupán megfelelési kötelezettség, hanem stratégiai lehetőség is: a transzparens bérezés erősítheti a bizalmat, csökkentheti a fluktuációt, javíthatja a munkáltatói márkát és a munkavállalók motivációját.
Kérdés, hogy miként motiválhatjuk hatékonyan az Y és a Z generációt? Milyen kötelezettségeket ró a cégekre az EU-s Bértranszparencia irányelv? Melyek a hatékony bevezetés hatékony lépései? Milyen generációs igénykülönbségeket mutatnak a Bértranszparencia felmérések és miként érdemes reagálni rájuk? Mit mutatnak az osztrák és a német tapasztalatok?
Jelentkezés és részletek: azuzletkonferenciakozpont.hu/hr-konferencia-2025
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Trófeamustra a Hegyközben

Az ÉSZAKERDŐ Zrt. 16. alkalommal rendezte meg a szarvasbőgési szezonban terítékre került gímbikák trófeáinak mustráját. A Hegyközi Erdészeti Igazgatóság által megszerezett program helyszíne a füzérradványi Károlyi-kastély parkja volt.

Vegyesen indítottak a vezető nyugat-európi tőzsdék

Vegyesen kezdték a kereskedést a főbb európai tőzsdék kedden. A londoni FTSE100 index 0,29 százalékkal erősödött, a frankfurti DAX index 0,04 százalékkal gyengült, a párizsi CAC-40 index pedig 0,07 százalékkal emelkedett. Az euróövezeti EuroStoxx50 index 0,04 százalék mínuszt jelzett nyitáskor.

Országos ellenőrzési akciósorozat indul halloween és a mindenszentek idején

Nem éri meg szabályt szegni halloween és a mindenszentek idején sem: a NAV revizorai ebben időszakban fokozottan vizsgálják a koszorú- és virágárusokat, jelmezkölcsönzőket, valamint mindenkit, aki szezonális termékekkel kereskedik; ellenőrzések országszerte várhatók.

Megjelent az Otthon Start Program feltételeinek megfelelő lakások építését támogató rendelettervezet

Hétfő este jelent meg a kormány honlapján az a rendelettervezet, amelynek célja, hogy elősegítse az Otthon Start Program feltételeit teljesítő lakások építését. A rendelet mindezt úgy tenné meg, hogy kiemelt beruházássá minősít bizonyos építési beruházásokat, valamint a kiemelt beruházással összefüggő közigazgatási hatósági ügyeket kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánítja.
Hirdetés

Hírek

Trófeamustra a Hegyközben

Az ÉSZAKERDŐ Zrt. 16. alkalommal rendezte meg a szarvasbőgési szezonban terítékre került gímbikák trófeáinak mustráját. A Hegyközi Erdészeti Igazgatóság által megszerezett program helyszíne a füzérradványi Károlyi-kastély parkja volt.

Vegyesen indítottak a vezető nyugat-európi tőzsdék

Vegyesen kezdték a kereskedést a főbb európai tőzsdék kedden. A londoni FTSE100 index 0,29 százalékkal erősödött, a frankfurti DAX index 0,04 százalékkal gyengült, a párizsi CAC-40 index pedig 0,07 százalékkal emelkedett. Az euróövezeti EuroStoxx50 index 0,04 százalék mínuszt jelzett nyitáskor.

Országos ellenőrzési akciósorozat indul halloween és a mindenszentek idején

Nem éri meg szabályt szegni halloween és a mindenszentek idején sem: a NAV revizorai ebben időszakban fokozottan vizsgálják a koszorú- és virágárusokat, jelmezkölcsönzőket, valamint mindenkit, aki szezonális termékekkel kereskedik; ellenőrzések országszerte várhatók.

Megjelent az Otthon Start Program feltételeinek megfelelő lakások építését támogató rendelettervezet

Hétfő este jelent meg a kormány honlapján az a rendelettervezet, amelynek célja, hogy elősegítse az Otthon Start Program feltételeit teljesítő lakások építését. A rendelet mindezt úgy tenné meg, hogy kiemelt beruházássá minősít bizonyos építési beruházásokat, valamint a kiemelt beruházással összefüggő közigazgatási hatósági ügyeket kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánítja.

Gyengült a forint reggel

Gyengült a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben kedd reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Már több tízezren használják az MVM mesterséges intelligencia alapú rezsiasszisztensét

Alig több mint egy hónapja indult el és már több tízezren használják az MVM Csoport új, mesterséges intelligencia alapú ügyféltámogató megoldását, az úgynevezett REZSIŐR az ügyfeleknek segít a rezsicsökkentéssel, valamint az áram- és földgázszámlákkal összefüggő kérdésekben.

Varga Mihály: a 2024-es év a magyar gazdaságban az infláció leszorításának éve volt

Az MNB az elmúlt fél évben folytatott, kiszámítható monetáris politikája elősegítette az infláció fokozatos közeledését a 2-4 százalékos jegybanki toleranciasávhoz.

DH Groupként folytatja tevékenységét a Duna House Group

Jelenleg a DH Group konszolidált árbevételének több mint 70 százaléka külföldi piacokról származik, és a tisztított EBITDA több mint 80 százalékát a pénzügyi közvetítési szegmens adja.
Hirdetés

Gazdaság

Tisztázzuk a vagyonadó terveket: ma egymilliárdosnak lenni már nem akkora szó, mint tíz éve

Ma már nagyjából 7000-10.000 magyar rendelkezik legalább 1 milliárd forintos klasszikus pénzügyi vagyonnal, 30.000 fő rendelkezik egymilliárdot meghaladó teljes vagyonnal, számuk pedig 2030-ra ötödével nőhet.

Oda az MBH kapcsolat, de marad a régi gondoskodás

Megújul a Gondoskodás Egészség- és Nyugdíjpénztár – megszűnik az MBH-val való együttműködés A mai nap első híre az volt, hogy az MBH Bank felülvizsgálta és...

Csodánkra jár a világ: a vagyonosodás tempójában világcsúcs ütemet diktálunk, a Blochamps prognózisa már 2019-ben előre látta

A Blochamps Capital szakembere arra figyelmeztet, hogy a hazai vagyonosodás üteme nemzetközi összevetésben is kiemelkedő

Fiatalok tízezrei adósodtak el 2025 első felében – több százan máris bajba kerültek

A munkáshitelek rövid időn belül megugró aránya a késedelmes állományon belül azt sejteti, hogy a konstrukció sérülékeny ügyfélkört vonz, így a gyors felfutás mellett gyorsan a törlesztési nehézségek válhatnak a legfőbb problémává.