Kezdőlap Autó A tavaszi tél hőse: Ford Capri Extended Range RWD teszt
No menu items!

A tavaszi tél hőse: Ford Capri Extended Range RWD teszt

Amikor az ember elektromos autóba ül, az első kérdés értelemszerűen még mindig az, hogy mennyit lehet elmenni az autóval. És miközben azt már tudtam, hogy a gyári 5-600 kilométeres hatótávok a fantázia szüleményei, baráti biztatásra mégis is elindultam arra az erdélyi útra, ami végül is kalandosabbra sikerült a vártnál. A tesztelt elektromos Ford Capri azonban remekül teljesített.

Az elektromos autózás egyik szakértője mondta egyszer azt az örök érvényű bölcsességet, hogy egy villanyautós utazás egészen más logisztikát követel, mint a hagyományos autózás. Így aztán, hogy menet közben ne érjen meglepetés, Erdélybe indulva igencsak alaposan átböngésztem a romániai autópálya és város térképeket az elektromos töltők után. Más kérdés, hogy mégiscsak ért meglepetés: miközben a települések e-töltő ellátottsága – különösen a gyors töltőket tekintve – még nem az igazi, az autópályán majdnem minden „kútnál” akad hagyományos és gyorstöltő.

Így aztán április első napjaiban magabiztosan indultam útnak az elektromos Ford Caprival, ami természetesen csak a nevében idézi a ’70-es és ’80-as évek legendás sportkupéját. A klasszikus vonalak helyett most egy ötajtós elektromos crossover formájában született újjá a modell, a VW, MEB platformrája építve, de abszolút Ford dizájnnal és a Ford Explorerhez teljesen hasonlító belső kialakítással és meghajtással. Ami talán kis túlzással mégis a legendás elődöt idézi, az fastback kupé forma, ami a belső térben is érezhető az általunk tesztelt Ford Capri Premium Extended Range esetében.

És miközben a sallangmentesen elegáns, igazán méretes belső tér, a B&O hi-fi perfekt hangzása és a 286 lóerő igazán kellemes vezetési élményt adott, az utolsó percekre – amikor a kijelző már csak 100 km-es maradék távot jelzett – hagyott töltéssel sem volt gond. Legfeljebb az okozott kihívást, hogy a román e-kutak némelyikéhez igencsak időigényes volt a megfelelő applikáció letöltése és elindítása. Na meg az, hogy Székelyföldön április első napjaihoz képest olyan szokatlanul hatalmas hó esett, ami több tekintetben is átírta az eredeti úti és autózási terveket. Igaz, így téli körülmények között is ki tudtam próbálni az elektromos Caprit, aminek a fogyasztását nyilván kedvezőtlenül befolyásolta a hideg és a belső fűtés, de az autó így bebizonyította, hogy már a hidegben is ésszerű távokat lehet vele megtenni.

Újratervezett nosztalgia

Ha a régi Caprikat idéző vonalakat keresünk, talán a C-oszlop íve és az első fényszórók közötti fekete maszk okozhat némi deja vu-t, de a retró hangulat inkább a sárga-fekete színkombinációból és a típusnév visszahozásából fakad. A forma modern és karakteres, a 21 colos aero felnik jól kitöltik a kerékjáratokat, a LED-mátrix fényszórók és a nappali menetfény csíkok pedig elegáns és korszerű arculatot adnak az autónak.

A karosszéria 4634 mm hosszú, 1872 mm széles és 1626 mm magas – nem kicsi, de ügyesen bántak a centiméterekkel, így így inkább sportosnak, mint nehézkesnek hat az autó. A fekete lökhárítóbetétek, a kupésan ívelt tetőív és az elöl-hátul domborodó Capri felirat mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az autó látványos és megjegyezhető maradjon. Az idő dönti el, hogy ez évtizedeket jelent-e, mint az elődjénél…

Ismerős belső – jó értelemben

A belső tér szinte teljesen megegyezik a Ford Explorerével. Középen a jól ismert 14,6 colos SYNC Move kijelző áll, amelynek dőlésszöge állítható, mögötte pedig egy zárható rekesz bújik meg. Az 5,3 colos vezetői kijelzőt egészíti ki a szélvédőre vetített HUD, amely szinte teljesen feleslegessé teszi a műszeregység figyelését.

A MegaConsole 17 literes tárolórekesze elképesztő méretű – és akár egyedi betétekkel is testre szabható. A kabinban sötét tónusok dominálnak, amelyeket hangulatvilágítás és panorámatető old fel. A B&O prémium hangrendszer, a masszázsfunkciós első ülések, az ergonomikus elrendezés pedig mind a kényelmet szolgálják. Ami nem öröm, hogy a VW együttműködés olyan, kevésbé szerethető részletei is átszivárogtak, mint amilyen az igencsak idegesítő egygombos ablakemelő.

Jól vezethető családbarát kupé

A Capri hátsó sorában bőven van hely: akár 190 cm-es magassággal is kényelmesen el lehet férni, a térd- és fejtér korrekt. A 627 literes csomagtartó (lehajtott ülésekkel 1510 liter) mély rekeszeket, világítást, szatyorakasztót és külön kábelkosarat is kínál. Plusz pont, hogy az orrban is kialakítottak egy kisebb tárolót.

A tesztelt modell a 77 kWh-s, 286 lóerős, hátsókerék-meghajtású Capri volt. Ami 6,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, a végsebesség pedig 180 km/h – ami pont elég egy családi autóban. A 545 Nm-es nyomaték bőségesen elég a 2 tonnás tömeg mozgatásához, és még ha túlzás lenne is sportosnak nevezni az autót, a dinamikára nem lehet panasz. Kormányzása precíz, jól eltalált a rásegítés mértéke, a 9,7 méteres fordulókör pedig városban kifejezetten praktikus.

A felfüggesztés komfortosra hangolt, a 21 colos kerekek ellenére sem túl rázós. A futómű nem sportos, de stabil és kiszámítható – pont, amit egy ilyen autótól várunk. A vezetéstámogató rendszerek (sávtartó, adaptív tempomat, 360° kamera, automata parkolás) perfektül működnek és ahogy kell, megkönnyítik a vezető dolgát.

Hatótáv, töltés, fogyasztás

Papíron 598-627 kilométeres hatótávot ígér a Ford, de a valóságban 380-420 kilométer között reális egy töltéssel – városban, országúton és némi autópályázással. A teszt alatt 17 kWh/100 km körüli fogyasztást mértünk, ami teljesen elfogadható érték, ha azt vesszük, hogy minusz fokokban is autóztunk Erdélyben. Tölteni 11 kW-os váltóáramú vagy 135 kW-os DC gyorstöltőről lehet, utóbbival 10-ről 80%-ra 28 perc alatt „tankolhatunk”. A hőszivattyú nem alap, de 500 ezer forintért rendelhető, ami hosszabb távon megtérül.

Árak, felszereltség

Tesztautónk a Premium felszereltségű, hátsókerekes Capri volt, a cikk megjelenésekor 23,3 millió forintos áron. Az alapmodell 17 milliótól indul (52 kWh, 170 LE), a csúcs AWD kivitel pedig 340 lóerővel, 79 kWh-s akkuval 23,3 millió. Az extrák közül a B&O hifi 250 ezer Ft, a fűthető ülések 200 ezer Ft, vezetéstámogató csomagok 550–900 ezer Ft.

Végeredményben, a Ford Capri EV ugyan nem a legendás Capri reinkarnációja, de ezt nem is várhatjuk el a mai piaci elvárások, a SUV mánia és az elektromos meghajtás időszakában. A lényeg inkább az, hogy miközben a név így is jól cseng, a modell, ha legendás jó eséllyel nem is lesz, hosszú évekre a Ford e-generáció meghatározó modellje lehet.

Szöveg és fotó: Érsek M. Zoltán

A cikk testvérlapunk AzUtazó felületén jelent meg

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A Magyar Fejlesztési Bank élén Kovács Zsolt váltja Katona Bencét

A tulajdonosi jogokat gyakorló Nemzetgazdasági Minisztérium döntése értelmében Nagy Márton a bank vezetésére Kovács Zsoltot, a Magyar Posta Biztosító eddigi vezérigazgatóját nevezi ki.

Devizapiac – Erősödött a forint reggel

Erősödött a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Energiafüggetlenség és költségcsökkentés: akár 50%-os támogatás a vállalkozásoknak

1 milliárd forintot is kaphatnak a cégek energiatárolásra a Jedlik Ányos Energetikai Program által

Otthon Start: új lendület a nagy összegű személyi hitelek piacán is?

A 15 millió forintos felső határ tehát ma már nem szokatlan, jóllehet több olyan bank is van, amelynél kisebb a személyi kölcsönök maximálisan igényelhető hitelösszege – a Raiffeisen Banknál és az UniCredit Banknál például csak 12 millió forint, míg az MBH Banknál és a MagNet Banknál 10 millió forint a felső korlát.
Hirdetés

Hírek

A Magyar Fejlesztési Bank élén Kovács Zsolt váltja Katona Bencét

A tulajdonosi jogokat gyakorló Nemzetgazdasági Minisztérium döntése értelmében Nagy Márton a bank vezetésére Kovács Zsoltot, a Magyar Posta Biztosító eddigi vezérigazgatóját nevezi ki.

Energiafüggetlenség és költségcsökkentés: akár 50%-os támogatás a vállalkozásoknak

1 milliárd forintot is kaphatnak a cégek energiatárolásra a Jedlik Ányos Energetikai Program által

Otthon Start: új lendület a nagy összegű személyi hitelek piacán is?

A 15 millió forintos felső határ tehát ma már nem szokatlan, jóllehet több olyan bank is van, amelynél kisebb a személyi kölcsönök maximálisan igényelhető hitelösszege – a Raiffeisen Banknál és az UniCredit Banknál például csak 12 millió forint, míg az MBH Banknál és a MagNet Banknál 10 millió forint a felső korlát.

Az OTP és más piaci szereplők az Alkotmánybírósághoz fordultak a kamatstop-rendelet módosítása miatt

Az OTP Bank Nyrt. több más piaci szereplővel közösen alkotmányjogi panaszt terjesztett az Alkotmánybíróság elé, az úgynevezett kamatstop-rendelet módosítása miatt - közölte a bank szerdán a Budapesti Értéktőzsde honlapján.

Augusztusban lassult az albérleti díjak emelkedése

Augusztusban lassult a bérleti díjak emelkedése: országosan 1,1, Budapesten 0,7 százalékos volt a havi lakbéremelkedés, ami az elmúlt három hónap legalacsonyabb ütemének számít - derül ki a KSH-ingatlan.com lakbérindex legfrissebb adataiból.

Jelentkezés a START Ideathon országos ötletversenyre

Már lehet jelentkezni a START Ideathonra, a középiskolások pályaorientációját segítő országos ötletversenyre.

Nyári forgalom, kora őszi programok a fővárosi fürdőkben

Ezen a nyáron az időjárás ismét megmutatta, komoly hatással...

Ebben az évben is megmérettethetik magukat a legjobb gluténmentes pékségek

Idén is keresik az év gluténmentes kenyerét és péksüteményét. A Magyarok Kenyere program keretében megvalósuló megmérettetés célja változatlan: felhívni a figyelmet a speciális étrendet követő, lisztérzékenységgel élők igényeire és elősegíteni a gluténmentes termékekkel kapcsolatos innovációt.
Hirdetés

Gazdaság

Devizapiac – Erősödött a forint reggel

Erősödött a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Nézzük a jó oldalát – Van, amiben Mészáros Lőrinc rávert Elon Muskra

Elon Musk vagyona ma már kontinensek leggazdagabbjainak elitjét utasítja maga mögé – mutat rá Karagich István, a Blochamps Capital ügyvezető igazgatója. Musk 342 milliárd dollárja több, mint Afrika és Óceánia 10 országának leggazdagabb vállalkozójának együttes vagyona. Ám egy dologban meg kell hajolnia Mészáros Lőrinc előtt: a magyar top-milliárdos vagyona 10 év alatt 150-szeresére ugrott, miközben Musk, csak 38-szorosára növelte pénzét. Igaz, Mészáros vagyona európai viszonylatban még így is a középmezőnyben marad.

Az Otthon Start indulása miatt is új MNB szabályok az ingatlan- és jelzáloghitelpiacon

A Magyar Nemzeti Bank a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan átfogóan áttekintette a hazai ingatlan- és jelzáloghitelezést érintő makroprudenciális eszközeit (vagyis azokat a szabályokat, amelyek...

Az egészségpénztár is segítheti az iskolakezdést

A szolgáltatás mostantól az éven belül bármikor igényelhető, megszűnt az a szabály, hogy a vásárlási számlát csak a tanév kezdete előtt, illetve a vége után legfeljebb 15 nappal állíttathatták ki.