A jelek szerint a befektetők bíznak az elektromos járművek jövőjében: a Tesla piaci tőkeértéke átlépte a 100 milliárd dollárt az amerikai autógyárak közül elsőként.
A New York-i tőzsdén a zárás utáni elektronikus kereskedésben 1,4 százalékkal, 555 dollárra emelkedett a Tesla-részvények árfolyama, amivel a napi nyereség már 7,2 százalékra kúszott fel annak hatására, hogy a New Street
Research brókercég 530 dollárról 800 dollárra emelte a célárát.
Mindez kevesebb mint egy hónappal azután történt, hogy az árfolyam elérte 420 dollárt, azt a nevezetes árat, amelyen Elon Musk, a vállalat vezetője kivezette volna a Teslát a tőzsdéről egy 2018. augusztusi váratlan és meglepő Twitter-bejegyzése szerint. Akkor 330 és 340 dollár között mozgott a valós tőzsdei árfolyam.
Musk azt állította, hogy biztosított a kivezetéshez szükséges forrás a szaúdi szuverén vagyonalap és más potenciális befektetők révén. Közel három héttel később viszont bejelentette, hogy eláll a tőzsdei kivezetés szándékától. Az amerikai tőzsdefelügyelet (SEC) a cég részvényárfolyamát befolyásoló, félrevezető Twitter-üzenet miatt 20-20 millió dollár büntetést vetett ki a Teslára és a Muskra, emellett Elon Musknak távoznia kellett az igazgatótanács éléről, csak vezérigazgatói posztját tarthatta meg.
A Tesla, amely már értékesebb mint a Ford Motor és a General Motors együttes piaci tőkeértéke, az utóbbi három hónap alatt több mint duplájára drágult a tőzsdén. Az utóbbi 52 hét alatt 176,99 és 548,55 dollár között mozgott a Tesla árfolyama a keddi zárásig, a minimumot márciusban ütötte meg. Az 547,20 dolláros keddi záróárfolyam 81,04 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. Nyitás előtt négy órával 1,29 százalékos pluszban, 554,25 dolláron forogtak a részvények.
Az árfolyam meredek emelkedése mögött több tényező rejlik. Októberben meglepetést okozott, hogy nyereséges negyedévről számolt be a vállalat. Ráadásul tavaly a vártnál több autót, mintegy 367 500 elektromos járművet szállított le megrendelőinek a Tesla. A terveknek megfelelően ősszel elindult a termelés a Tesla sanghaji gyárában és az első autókat már az év végén átadták. Emellett a Teslának sikerült megállapodnia Michigan állammal arról, hogy közvetlenül az ügyfélnek adhatják át a megrendelt autót, nem kell közbeiktatni autókereskedőt.