Kezdőlap Autó A Volkswagen zöld erőműveket támogat, hogy Európában minden ID. zöld energiával futhasson
No menu items!

A Volkswagen zöld erőműveket támogat, hogy Európában minden ID. zöld energiával futhasson

A Volkswagen támogatja a szélenergia-projekteket, köztük a svédországi Djupdal szélerőműparkot. Ez Európa legnagyobb szárazföldi szélerőműparkjának részét képezi, és 2022 vége óta üzemel. A szélerőműpark évente mintegy 1000 GWh (1 TWh) villamos energiát termel.

A Volkswagen úttörőként, már a technológia megjelenésekor támogatta a megújuló energiák nagyarányú elterjedését Európában. Ma az autógyártó összesen 26 zöldenergia-projektben vesz részt kilenc európai országban.

A Volkswagen által 2021 óta a támogatott zöldenergia-projektek összesen mintegy három terawattóra (TWh) villamos energiát tápláltak az európai villamosenergia-hálózatba. Ez a szám körülbelül 800 000 háztartás éves energiaigényének felel meg. Ezeknek az erőfeszítéseknek hála, a Volkswagen jelentősen hozzájárul a dekarbonizációhoz, amit az is mutat, hogy az életciklus-elemzés szerint egy ID.401, amely kizárólag az EU zöldáram-alapú villamosenergia-hálózatának keverékét használja, már mintegy 66 000 km megtétel után alacsonyabb CO2-lábnyommal rendelkezik, mint egy hasonló dízelmodell.

„Minden évben az ID. modellek eladásainak fejlődésével összhangban tervezzük fokozni a megújuló energiák terén való elköteleződésünket,” — mondta Andreas Walingen, a Volkswagen Személygépjárművek márka stratégiai vezetője és stratégiai igazgatója. “Az európai szél- és naperőművek nagyszabású fejlesztésével támogatni kívánjuk a régióban élő ügyfeleinket abban, hogy mindig szén-dioxid-semlegesen használhassák ID. járműveiket.”

A járműgyártó által támogatott nagyobb zöldáram-projektek közé tartozik egy évi több mint 60 GWh-t termelő napelempark Portugália északi részén, Vila Real közelében, valamint egy szélerőműpark a svédországi Djupdalban, amelyet a Volkswagen 70%-os részesedéssel támogat, és amely évente több mint 1000 GWh villamos energiát termel. A vállalat egész Európában előmozdítja a megújuló energiák fejlesztését. Jelenleg a Volkswagen 18 fotovoltaikus erőművet és nyolc szélerőműparkot támogat Spanyolországban, Svédországban, Finnországban, Portugáliában, az Egyesült Királyságban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában és Lengyelországban. Hosszútávú támogatásról van szó, ami általában 10 éves időtartamra szól. Az ezen projektek keretében megszerzett Energy Attribute Certificates igazolja a megújuló energia eredetét.

Csak 2024-ben a projektek összesen mintegy 1,1 TWh zöld energiát termeltek, ami körülbelül 300 000 háztartás éves igényének vagy a Volkswagen ID. megújuló energiával még nem fedezett európai flottájának kalkulált villamosenergia-igényének felel meg. A zöld energia még nem mindenhol áll rendelkezésre az utakon. Egy tanulmány∗∗ szerint a töltésre jelenleg felhasznált „szürke” villamos energia aránya körülbelül 40 százalék. A zöld energia projektek révén a Volkswagen ezt az arányt 10 év alatt szén-dioxid-semlegesre alakítja át, feltételezve, hogy minden egyes jármű 200 000 km-t tesz meg. Ezáltal az ID. járművek teljes mértékben kiaknázhatják a mobilitás dekarbonizációjában rejlő lehetőségeket. A dekarbonizáció az e-mobilitásra való áttéréssel együtt a Volkswagen fenntarthatósági stratégiájának három fő pillére közül az egyik.

Az utakon a Volkswagen ügyfelei több mint 750 000 töltőpontot tartalmazó páneurópai töltőhálózathoz férhetnek hozzá, beleértve a több mint 4000 HPC töltőponttal rendelkező IONITY gyorstöltő hálózatot, amely megújuló villamos energiával működik.

2024 májusától a Volkswagen Csoport márka Elli márkája egy megújuló energiaforrást, a Volkswagen Naturstrom Flexet is kínálja. Ez az új, dinamikus energiatarifa tükrözi az óránkénti piaci áringadozásokat, és lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy az otthoni töltés során alacsonyabb piaci árakból részesüljenek. Az új Elli Charger intelligens töltési funkcióival kombinálva az elektromos jármű töltési költségei akár 40 százalékkal is csökkenthetők. 2023 júliusában a Volkswagen Csoport és annak Elli márkája volt az első német autóipari vállalat, amely kereskedni kezdett Európa legnagyobb áramtőzsdéjén, az EPEX Spoton. Ez volt az előfeltétele annak, hogy a rugalmatlan, rögzített árú tarifákat piaci árú villamosenergia-tarifa váltsa fel.

Érsek M. Zoltán

 

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Ismét szabadabb az út az USA-ba. Itt a hivatalos állásfoglalás.

Az USA Belbiztonsági Minisztériuma a DHS feloldotta a magyarországi...

Még a kontárinfláció is emelkedett. Egy építőipari kontármunka kára több, mint egy családi nyaralás

A Mapei sóskúti üzeme Annak ellenére, hogy csökkent az építőipari...

Idén több mint 2,1 millióan rendelkeztek személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékáról

A NAV a kimutatásban szereplő regisztrált civil kedvezményezetteknek idén is hivatalból teljesíti a kiutalást szeptember 30-ig.

A bruttó átlagkereset 693 700 forint volt, 9,0 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit

. A bruttó átlagkereset 9,0, a nettó átlagkereset 9,4, a reálkereset pedig 4,9 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit - jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Hirdetés

Hírek

Idén több mint 2,1 millióan rendelkeztek személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékáról

A NAV a kimutatásban szereplő regisztrált civil kedvezményezetteknek idén is hivatalból teljesíti a kiutalást szeptember 30-ig.

A bruttó átlagkereset 693 700 forint volt, 9,0 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit

. A bruttó átlagkereset 9,0, a nettó átlagkereset 9,4, a reálkereset pedig 4,9 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit - jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Rossz állapotú BKV-buszokon utazunk? Százból hatvan BKV-busz állapota kritikus

Latorcai Csaba arra kérte a fővárosiakat, hogy a [email protected] címre küldjenek fényképeket - rendszámmal együtt - , ha úgy ítélik meg, hogy nem alkalmas biztonságos utazásra az a busz, amellyel közlekednek.

A Shell Hungary új igazgatósági elnöke Marik Gyula

Marik Gyula Istenesné Solti Andreát váltja, aki több mint 32 év után távozik az energiavállalattól.

Csoportos adóelkerülési kísérletet leplezett le a NAV

Csoportos adóelkerülési kísérletet leplezett le a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), amikor Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei revizorai kiutalások felülvizsgálatakor felfigyeltek egy gyanúsan gyakran előforduló számlaszámra, amelyre több, egymástól független személy is kérte az általa visszaigényelt összegek átutalását.

A MÁV-csoport készül az M1-esen hétfőn életbe lépő jelentős korlátozásokra

A MÁV-csoport készül arra, hogy az M1-es autópálya bővítése miatt hétfőtől jelentősen korlátozzák a sztráda forgalmát, dugókra és hosszabb menetidőre lehet számítani.

Szünetelhetnek a Magyar Telekom szolgáltatásai a napokban több helyen

Hálózati korszerűsítés miatt a héten időszakosan több településen és fővárosi kerületben is szünetelhetnek a Magyar Telekom Nyrt. szolgáltatásai. A társaság a honlapján közölt felsorolásban jelezte: a munkák miatt az otthoni internet, tv- és telefonszolgáltatásban is lehet kiesés, akár több órán át is.

Európai Mobilitási Hét – Keddtől egy héten át díjmentes kerékpárszállítással is várják az utasokat

A MÁV-csoport idén is csatlakozik az Európai Mobilitási Hét programjához: keddtől egy héten át díjmentes kerékpárszállítással, kedvezményes autómentes napijeggyel, a hétvégén pedig színes fővárosi programokkal várják az utasokat.
Hirdetés

Gazdaság

A kockázatkezelés nem játék, de tanulhat a sakkból – öt párhuzam a tábla és a tőkepiacok között

A 2008-as pénzügyi válság óta a kockázatkezelés a banki működés egyik legfontosabb területévé vált. Ma már nemcsak arról szól, hogy egy intézmény megfeleljen a szabályozói elvárásoknak, hanem arról is, hogy előre felkészüljön szélsőséges forgatókönyvekre és biztosítsa a pénzügyi szektor hosszú távú stabilitását.

Devizapiac – Erősödött a forint reggel

Erősödött a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Nézzük a jó oldalát – Van, amiben Mészáros Lőrinc rávert Elon Muskra

Elon Musk vagyona ma már kontinensek leggazdagabbjainak elitjét utasítja maga mögé – mutat rá Karagich István, a Blochamps Capital ügyvezető igazgatója. Musk 342 milliárd dollárja több, mint Afrika és Óceánia 10 országának leggazdagabb vállalkozójának együttes vagyona. Ám egy dologban meg kell hajolnia Mészáros Lőrinc előtt: a magyar top-milliárdos vagyona 10 év alatt 150-szeresére ugrott, miközben Musk, csak 38-szorosára növelte pénzét. Igaz, Mészáros vagyona európai viszonylatban még így is a középmezőnyben marad.

Az Otthon Start indulása miatt is új MNB szabályok az ingatlan- és jelzáloghitelpiacon

A Magyar Nemzeti Bank a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan átfogóan áttekintette a hazai ingatlan- és jelzáloghitelezést érintő makroprudenciális eszközeit (vagyis azokat a szabályokat, amelyek...