Mezőgazdasági hulladékból készítenek magas sűrűségű sugárhajtómű-üzemanyagot kínai kutatók, remélve, hogy a fejlesztésük segíthet csökkenteni a légiipar szén-dioxid-kibocsátását.
A Kínai Tudományos Akadémia talieni intézetének kutatói a mezőgazdasági és erdészeti hulladék egyik fő összetevőjének számító cellulózt használják nyersanyagként a vegyület előállításához.
A Joule című folyóiratban publikált tanulmányukban a kutatók kifejtik, hogy a kapott bioüzemanyagnak alacsonyabb a fagyáspontja és magasabb a sűrűsége, mint a hagyományos sugárhajtómű-üzemanyagoknak. Felhasználható azok alternatívájaként vagy adalékanyagként a többi üzemanyag hatékonyságának növelésére.
A biomasszából kivont üzemanyaggal a repülőgépek nagyobb súllyal, nagyobb távokat tudnak megtenni, mint a hagyományos üzemanyaggal, ami azt jelenti, hogy csökkenteni lehetne a repülések számát, és ezáltal a szén-dioxid-kibocsátást is.
A kutatók jelenleg még tökéletesítik fejlesztésüket, amely reményeik szerint 3-5 éven belül kereskedelmi forgalomba kerül.