Kezdőlap Hírek Brexit - Moody's: komoly kockázatokat jelentene az európai légitársaságoknak a megállapodás nélküli...

Brexit – Moody’s: komoly kockázatokat jelentene az európai légitársaságoknak a megállapodás nélküli Brexit

Rövid távon komoly kockázatokat jelentene több nagy európai légitársaság, köztük a Wizz Air számára, ha Nagy-Britannia úgy lép ki az Európai Unióból, hogy nem sikerül megállapodásra jutnia az EU-val a jövőbeni kereskedelmi kapcsolatrendszer feltételeiről, de e cégek zömének likviditási helyzete van annyira erős, hogy elviseljék a hosszabb távú hatásokat – áll a Moody’s Investors Service Londonban ismertetett átfogó tanulmányában.

A 17 oldalas elemzésben a nemzetközi hitelminősítő hangsúlyozza ugyanakkor, hogy a Wizz Air és a többi hasonló profilú, alacsony költségű légitársaság a múltban is sikeresebbnek bizonyult az utasszám fenntartásában, sőt növelésében sokkhelyzeti körülmények közepette, mint a hagyományos légitársaságok.

A Moody’s kiemeli: a Wizz Air, az EasyJet és különösen a Ryanair közismert arról, hogy akár néhány hét alatt “kíméletlenül felszámolja” a nem kifizetődő járatokat.

A hitelminősítő szerint az útvonaltervezési rugalmasság különösen fontos abban az esetben, ha a megállapodás nélküli Brexit jelentős változásokat okoz a migrációs szokásokban.

A Moody’s szerint ez a kockázat a Wizz Air esetében bizonyulhat a legnagyobbnak, tekintettel arra, hogy a társaság nagy-britanniai üzleti tevékenységének jelentős részét a brit és a kelet-európai célállomások közötti járatok üzemeltetése teszi ki.

A Moody’s londoni elemzői csütörtökön ismertetett tanulmányukban a megállapodás nélküli Brexitből eredő fő légitársasági kockázatok közé sorolják az Egyesült Királyság és az Európai Közös Légiközlekedési Térség (ECAA) közötti járatüzemeltetési jogok megszűnését, valamint e jogok megszűnését az Egyesült Királyság és olyan külső országok között, amelyeknek légiközlekedési megállapodásaik vannak az EU-val.

A hitelminősítő szerint mindazonáltal a Wizz Air kitettsége a brit és az ECAA-repülőterek közötti járatoknak mérsékelt, mivel a cég teljes bevételeinek nem egészen 10 százaléka származik ezekből az útvonalakból.

A Moody’s hangsúlyozza azt is, hogy a nagy hálózati légitársaságok járatritkítási rugalmassága általában korlátozottabb, mivel rövid távú európai járataik szállítják kifizetődőbb hosszú távú járataik indulási repülőtereire az utasokat.

E cégek rugalmasságát még tovább korlátozza függőségük a nagy brit bázisrepülőterektől, a British Airways esetében például a londoni Heathrow-tól.

A Moody’s közölte azonban, hogy várakozása szerint a British Airways, az easyJet, a Ryanair és a Wizz Air még a hosszabb ideig elhúzódó járatfennakadások legrosszabb forgatókönyvének megvalósulása esetén is képes lenne a megállapodás nélküli Brexit működési és pénzügyi hatásainak kezelésére, tekintettel erőteljes likviditási helyzetükre.

Az erős likviditás különös előnyt jelent e légitársaságok számára azért is, mert a brit EU-tagság várhatóan a jövő év első negyedének végén szűnik meg, olyan időszakban, amikor az európai légitársaságok likviditási helyzete a karácsony utáni forgalom-visszaesés miatt általában a leggyengébb – áll a Moody’s tanulmányában.

A hitelminősítő hangsúlyozottan hipotetikus forgatókönyvekre alapozott becslése szerint a megállapodás nélküli Brexitből eredő esetleges teljes európai járatleállás a két legnagyobb brit légitársaság, a British Airways és az easyJet esetében naponta nem egészen 10 millió font (hozzávetőleg 360 millió forint) veszteséget okozna.

A Moody’s szerint e becslés alapján mindkét cégnek van annyi pénzügyi rugalmassága, hogy több hétig elviselje a megállapodás nélküli Brexit hatásait.

A brit kormány éppen e héten közzétett útmutatójában hívta fel a figyelmet arra, hogy a Nagy-Britanniában, illetve az Európai Unióban bejegyzett légitársaságok elvesztenék a brit és az uniós célállomások közötti automatikus, előzetes engedélykérési kötelem nélküli járatüzemeltetési jogaikat, ha London és az EU között nem születik megállapodás a brit EU-tagság megszűnésének feltételrendszeréről.

A tájékoztató hangsúlyozta ugyanakkor, hogy “valószínűtlen” forgatókönyvről van szó, mivel London megegyezéses Brexitre számít. Kertész Róbert, az MTI tudósítója jelenti:

 

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A NAV 2025-től már 116 joghatósággal cserél bankszámla-információt

A nemzetközi egyezmények és uniós jogszabályok alapján a magyar illetőségű adózók külföldön vezetett pénzügyi számláiról is automatikusan érkezik információ a NAV-hoz.

Törökország: A kulturális és turisztikai reneszánsz új fejezete Magyarországon

A Turisztikai Világszervezet adatai szerint Törökország tavaly a világ negyedik leglátogatottabb országa lett 62,2 millió nemzetközi beutazóval. 2025-ben újabb csúcsot várnak, 65 millió turistával és 64 milliárd dollárnyi bevétellel.

Elkészült a világ egyik legnagyobb tengerjárója, a Star of the Seas

2025 augusztusában indul útjára a Royal Caribbean új tengerjárója, a Star of the Seas. A floridai Port Canaveralból hajózik majd hetente karibi utakra

Megkezdődik a Csaj-tó ökológiai állapotának javítása

Természetvédelmi célú fejlesztés indul a Csaj-tónál 530 millió forint támogatással.
Hirdetés

Hírek

A NAV 2025-től már 116 joghatósággal cserél bankszámla-információt

A nemzetközi egyezmények és uniós jogszabályok alapján a magyar illetőségű adózók külföldön vezetett pénzügyi számláiról is automatikusan érkezik információ a NAV-hoz.

Megkezdődik a Csaj-tó ökológiai állapotának javítása

Természetvédelmi célú fejlesztés indul a Csaj-tónál 530 millió forint támogatással.

Idén szervez „Szakmakóstoló” táborokat pályaválasztóknak a NAK

Ingyenes „Szakmakóstoló” pályaorientációs táborokat szervez országszerte 19 helyszínen az 5-6-7. osztályos általános iskolai tanulóknak a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara.

Százmilliárd forintos budapesti beruházást jelentett be a BYD

Mintegy százmilliárd forint értékű beruházást jelentett be a BYD kínai autógyártó, amelynek keretében a cég a magyar fővárosba telepíti az európai vállalati és fejlesztési központját

Júliustól kizárólag e-számlát állít ki az MVM a nem lakossági ügyfeleknek

Július 1-jétől az energiaszolgáltatók és a hálózati elosztó társaságok a lakossági fogyasztónak nem minősülő felhasználók energiaszámláit kizárólag elektronikus formában bocsáthatják ki, függetlenül attól, hogy egyetemes szolgáltatás keretében, vagy versenypiacról vételezve szerzik be az energiát

Országos informatikai probléma van a határátkelőhelyeken

Informatikai rendszerprobléma merült fel csütörtökön 11 óra 15 perctől a közúti határátkelőhelyeken és a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Bécs a Velencei Biennálén: lakhatás, mint közösségi érték

Május 9-én, pénteken ünnepélyes keretek között megnyitották a 19....

Új fejezet kezdődik a Tarna-Lázbérc térség vizes élőhelyeinek védelmében

Nagyszabású, európai uniós támogatással  induló fejlesztési program veszi kezdetét a Tarna-Lázbérc térség vizes élőhelyeinek megőrzése és helyreállítása érdekében 415 millió forint értékben
Hirdetés

Gazdaság

Az MNB üdvözli a jegybanktörvény módosítását

A jegybank a jövőben kizárólag a törvényben meghatározott alapfeladatok ellátására fókuszál, elkötelezett az intézmény átlátható és hatékony működése mellett

Július 1-től újabb szigor az online számlaadat-szolgáltatásban. Itt van mire figyeljünk.

Az Online Számla rendszerbe jelentett számlaadatok pontosságának javítása érdekében újabb szigorítás várható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részéről a figyelmeztető- (WARNING) és hibaüzenetek (ERROR) kapcsán,

Devizapiac – Erősödött kissé a forint kedd reggelre

Erősödött kissé a forint a főbb devizákkal szemben kedd reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Szokatlan mértékű túlterheléses támadás érte az OTP-t

Nemzetközi mércével mérve is szokatlan méretű túlterheléses támadás érte csütörtökön az OTP Bank digitális ügyfélkiszolgálási felületeit