Kezdőlap Hírek Brexit - Moody's: komoly kockázatokat jelentene az európai légitársaságoknak a megállapodás nélküli...
No menu items!

Brexit – Moody’s: komoly kockázatokat jelentene az európai légitársaságoknak a megállapodás nélküli Brexit

Rövid távon komoly kockázatokat jelentene több nagy európai légitársaság, köztük a Wizz Air számára, ha Nagy-Britannia úgy lép ki az Európai Unióból, hogy nem sikerül megállapodásra jutnia az EU-val a jövőbeni kereskedelmi kapcsolatrendszer feltételeiről, de e cégek zömének likviditási helyzete van annyira erős, hogy elviseljék a hosszabb távú hatásokat – áll a Moody’s Investors Service Londonban ismertetett átfogó tanulmányában.

A 17 oldalas elemzésben a nemzetközi hitelminősítő hangsúlyozza ugyanakkor, hogy a Wizz Air és a többi hasonló profilú, alacsony költségű légitársaság a múltban is sikeresebbnek bizonyult az utasszám fenntartásában, sőt növelésében sokkhelyzeti körülmények közepette, mint a hagyományos légitársaságok.

A Moody’s kiemeli: a Wizz Air, az EasyJet és különösen a Ryanair közismert arról, hogy akár néhány hét alatt “kíméletlenül felszámolja” a nem kifizetődő járatokat.

A hitelminősítő szerint az útvonaltervezési rugalmasság különösen fontos abban az esetben, ha a megállapodás nélküli Brexit jelentős változásokat okoz a migrációs szokásokban.

A Moody’s szerint ez a kockázat a Wizz Air esetében bizonyulhat a legnagyobbnak, tekintettel arra, hogy a társaság nagy-britanniai üzleti tevékenységének jelentős részét a brit és a kelet-európai célállomások közötti járatok üzemeltetése teszi ki.

A Moody’s londoni elemzői csütörtökön ismertetett tanulmányukban a megállapodás nélküli Brexitből eredő fő légitársasági kockázatok közé sorolják az Egyesült Királyság és az Európai Közös Légiközlekedési Térség (ECAA) közötti járatüzemeltetési jogok megszűnését, valamint e jogok megszűnését az Egyesült Királyság és olyan külső országok között, amelyeknek légiközlekedési megállapodásaik vannak az EU-val.

A hitelminősítő szerint mindazonáltal a Wizz Air kitettsége a brit és az ECAA-repülőterek közötti járatoknak mérsékelt, mivel a cég teljes bevételeinek nem egészen 10 százaléka származik ezekből az útvonalakból.

A Moody’s hangsúlyozza azt is, hogy a nagy hálózati légitársaságok járatritkítási rugalmassága általában korlátozottabb, mivel rövid távú európai járataik szállítják kifizetődőbb hosszú távú járataik indulási repülőtereire az utasokat.

E cégek rugalmasságát még tovább korlátozza függőségük a nagy brit bázisrepülőterektől, a British Airways esetében például a londoni Heathrow-tól.

A Moody’s közölte azonban, hogy várakozása szerint a British Airways, az easyJet, a Ryanair és a Wizz Air még a hosszabb ideig elhúzódó járatfennakadások legrosszabb forgatókönyvének megvalósulása esetén is képes lenne a megállapodás nélküli Brexit működési és pénzügyi hatásainak kezelésére, tekintettel erőteljes likviditási helyzetükre.

Az erős likviditás különös előnyt jelent e légitársaságok számára azért is, mert a brit EU-tagság várhatóan a jövő év első negyedének végén szűnik meg, olyan időszakban, amikor az európai légitársaságok likviditási helyzete a karácsony utáni forgalom-visszaesés miatt általában a leggyengébb – áll a Moody’s tanulmányában.

A hitelminősítő hangsúlyozottan hipotetikus forgatókönyvekre alapozott becslése szerint a megállapodás nélküli Brexitből eredő esetleges teljes európai járatleállás a két legnagyobb brit légitársaság, a British Airways és az easyJet esetében naponta nem egészen 10 millió font (hozzávetőleg 360 millió forint) veszteséget okozna.

A Moody’s szerint e becslés alapján mindkét cégnek van annyi pénzügyi rugalmassága, hogy több hétig elviselje a megállapodás nélküli Brexit hatásait.

A brit kormány éppen e héten közzétett útmutatójában hívta fel a figyelmet arra, hogy a Nagy-Britanniában, illetve az Európai Unióban bejegyzett légitársaságok elvesztenék a brit és az uniós célállomások közötti automatikus, előzetes engedélykérési kötelem nélküli járatüzemeltetési jogaikat, ha London és az EU között nem születik megállapodás a brit EU-tagság megszűnésének feltételrendszeréről.

A tájékoztató hangsúlyozta ugyanakkor, hogy “valószínűtlen” forgatókönyvről van szó, mivel London megegyezéses Brexitre számít. Kertész Róbert, az MTI tudósítója jelenti:

 

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Mit hozhat a cégeknek a Kormány és a Kereskedelmi és Iparkamara mai megállapodása

A Kormány és a Kereskedelmi és Iparkamara megállapodásának 11...

Európai Bizottság: ha kicsit is, de nő a magyar gazdaság

Bár az erős teljesítményt kezdetben az exportnak a vámok várható megemelése miatti megugrása okozta, az EU gazdasága a harmadik negyedévben tovább növekedett.

Tizenegy pontos vállalkozási adócsökkentési megállapodást jelentett be Orbán Viktor

Megemelik a kiskereskedelmi adó határsávjait is, amivel számításaik szerint 3500 vállalkozás terhei csökkennek.

Women in Hospitality Summit: a Danubius Hotels új szakmai platformja a szállodaipar női vezetői számára

  A Danubius Hotels Zrt. november 13-án, a Kedvesség Világnapján...
Hirdetés

Hírek

Mit hozhat a cégeknek a Kormány és a Kereskedelmi és Iparkamara mai megállapodása

A Kormány és a Kereskedelmi és Iparkamara megállapodásának 11...

Európai Bizottság: ha kicsit is, de nő a magyar gazdaság

Bár az erős teljesítményt kezdetben az exportnak a vámok várható megemelése miatti megugrása okozta, az EU gazdasága a harmadik negyedévben tovább növekedett.

Tizenegy pontos vállalkozási adócsökkentési megállapodást jelentett be Orbán Viktor

Megemelik a kiskereskedelmi adó határsávjait is, amivel számításaik szerint 3500 vállalkozás terhei csökkennek.

A Semmelweis Egyetem Közép-Európa legjobb egyeteme

Az új központ az egyetem történetének legnagyobb fejlesztése, a hétszintes épület nettó 4500 négyzetméterrel, közel 50 százalékkal növeli meg a klinika kutatásra és betegellátásra használt területét.

Lehetséges adathalász hirdetéseket vizsgál a Google platformján a GVH

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette.

Az AutoWallis Csoport árbevétele idén az év első kilenc hónapjában 21 százalékkal bővült éves összevetésben

Az AutoWallis részvényeit a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) prémium kategóriájában jegyzik.

Óriási munkaerő-tartalékot jelenthetnek a gyerekes anyák

Idén kilencedik alkalommal hirdeti meg a Morgan Stanley a Return to Work programot.

December 14-től érvényes az új MÁV-menetrend

A december 14-től életbe lépő téli–tavaszi vasúti menetrend több fontos változást hoz a belföldi és nemzetközi közlekedésben.
Hirdetés

Gazdaság

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.

Kamatot csökkentett a Fed

Ezenkívül a központi bank úgy döntött, hogy december 1-jén befejezi az összes értékpapír-állományának csökkentését.

Van akinél nagyon komoly szja visszatérítést hozhat ez a megoldás

Az év vége közeledtével érdemes ellenőrizni az idei nyugdíjpénztári befizetéseink összegét, annak érdekében, hogy minél jobban ki tudjuk használni az szja-visszatérítés lehetőségét – hívja...