A Wizz Air, a Menzies Aviation és a Budapest Airport közös sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a légitársaság egyes járatainak földi kiszolgálását mostantól kizárólag elektromos eszközökkel végzik majd a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Erről az AIRpotal.hu adott tájékoztatást.
A teljesen elektromos földi kiszolgálással a dízelüzemű berendezésekhez képest repülőgépenként számítva akár 80 százalékkal csökken a szén-dioxid-kibocsátás.
A Menzies elektromos csomagszállító vontatókat, rakodószalagokat, földi áramellátó egységeket (GPU), ivó- és szennyvizes kocsikat, napelemekkel felszerelt utaslépcsőket, valamint elektromos meghajtású repülőgép-vontatókat használ a Wizz Air egyes járatainak kiszolgálásához a budapesti repülőtéren.
Az elektromos meghajtású földi kiszolgáló eszközök az alacsony energiafelhasználás mellett a működési hatékonyság javítását is elősegítik. A teljesen elektromos földi kiszolgálással a dízelüzemű berendezésekhez képest repülőgépenként számítva akár 80 százalékkal csökken a szén-dioxid-kibocsátás.
A Menzies Aviation két Wizz Air-repülőgép földi kiszolgálását képes párhuzamosan ellátni teljesen elektromos maghajtású berendezéseivel. A Menzies előnyben részesíti az elektromos földi kiszolgáló eszközök alkalmazását, a vállalat céljai közt szerepel, hogy 2025-ig gépparkjának 25 százaléka megújuló energiával működjön.
Ennek működéséhez elengedhetetlen a Budapest Airport által biztosított töltőinfrastruktúra. A repülőtéren már több mint 100 elektromos földi kiszolgáló jármű lát el a feladatokat nap mint nap, töltésükhöz 43 töltési parkoló pozíció áll rendelkezésre.
A Wizz Air 14 Airbus A321neo repülőgépet üzemeltet Budapesten, a légitársaság az elmúlt pénzügyi évében az eddigi legalacsonyabb, 53,8 grammos szén-dioxid-intenzitását érte el, amely iparági rekord az európai légiközlekedésben. A légitársaság november elején másodjára nyerte el Az Év Globális Fenntartható Légitársasága címét a CAPA (Centre for Aviation) díjátadóján. (AIRportal.hu)