Kezdőlap Autóipar Emissziós normák. Elhasal a Volkswagen?
No menu items!

Emissziós normák. Elhasal a Volkswagen?

A VW vezére szerint 2022-től nem jelent majd problémát a flottacélok teljesítése. Fotó: Patrick T. Fallon/Bloomberg

Milliárdos bírság lehet a következménye, de a Volkswagen előreláthatólag nem lesz képes teljesíteni az uniós szén-dioxid-kibocsátási határértékeket az idén és valószínűleg jövőre sem.

Herbert Diess, a konszern vezérigazgatója a Wirtschaftswoche lapnak adott interjúban elmondta, hogy gőzerővel dolgoznak a kibocsátási határértékek lehető legjobb megközelítésén. Jövőre viszont, az elektromos autók már várhatóan mélyebb piaci behatolásának köszönhetően “könnyebb dolgunk lesz“, 2022-től pedig “nem jelent majd problémát” a flottacélok teljesítése.

Herbert Diess. Fotó: AP

Diess már korábban is jelezte, hogy nem lesz egyszerű feladat az uniós kibocsátási határértékek teljesítése. November elején például “nagyjából egy grammnyi” elmaradásról beszélt. “Még nem adtuk fel, de nem lesz könnyű az idei flottacélokat teljesíteni” – jelentette ki a lapnak adott interjúban.

A Volkswagen bemutatott ugyan új elektromos modelleket a már a vége felé tartó évben, ezek azonban aránylag alacsony példányszámban kerültek piacra, és így nem lesznek képesek ellentételezni a népszerű SUV és nagy limuzin modellek viszonylag magas szén-dioxid-kibocsátását.

Herbert Diess elismerte, hogy a Volkswagen “viszonylag későn” kezdte meg az átállást az elektromos mobilitásra, viszont 2025-ig 35 milliárd eurót szán a technológia fejlesztésére és a gyártás kiépítésére fordítani.

Az uniós előírások alapján 2020-ban az autógyártóknak kilométerenként 95 gramm alatti szén-dioxid-kibocsátási flottaátlagot kell elérniük teljes modellpalettájukkal. A határértékek “bevezetési könnyítéseként” ebből 2021-re öt százalékos kedvezményt kaphatnak. Az EU Bizottság a határértékek további szigorítását is tervezi, de már nem csak a szén-dioxid-kibocsátásra, hanem az egészségre káros nitrogén-oxidra is.

A Volkswagen konszern vezére az interjúban megerősítette, hogy alapjában véve egyetért az Európai Bizottság által követett emissziócsökkentési kurzussal, rámutatott azonban az ehhez szükséges átalakítások hatalmas beruházásigényére. “Ha Brüsszel gyorsabb tempót követel tőlünk, akkor sajnos azt kell mondanom, hogy 2025-ig nem lesz lehetséges lényegesen felgyorsítani az átállás ütemét, mert egyszerűen nem lesz elegendő akkumulátor hozzá. 2025 és 2030 között azonban már lehetséges lesz gyorsítani” – mondta.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A Turkish Airlines új korszakot ünnepel az európai légiközlekedésben

A Turkish Airlines büszkén ünnepli Törökország légi közlekedésének történelmi mérföldkövét, amelynek során az iGA Isztambuli Repülőtér 2025. április 17-től kezdődően elsőként vezeti be Európában a három független futópályás üzemet

Itt a korszakváltás: jönnek a kínai autók a használt kínálatba

Az idei év első negyedéve kimagasló eredményeket hozott a Das WeltAuto számára.

Ez is kihívás a Menopauza idején

A változókorban lévő nőknél az ösztrogénszint csökkenése növeli a fogágybetegség kockázatát.

Július 1-től újabb szigor az online számlaadat-szolgáltatásban. Itt van mire figyeljünk.

Az Online Számla rendszerbe jelentett számlaadatok pontosságának javítása érdekében újabb szigorítás várható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részéről a figyelmeztető- (WARNING) és hibaüzenetek (ERROR) kapcsán,
Hirdetés

Hírek

Zebrák a falvakban

Kihirdeti kedden a kormány az utcák és járdák felújítására szóló pályázatát a falusi önkormányzatok számára.

450 ittas sofőr ellen intézkedtek húsvétkor

A húsvéti ünnepek négy napja alatt 450 ittas járművezetőt szűrtek ki a forgalomból a rendőrök.

Újfajta visszaváltó automata jelent meg Magyarországon

Mostantól fesztiválokon és tömegrendezvényeken is könnyen visszaválthatjuk a palackokat, dobozokat, üvegeket.

Deviza – Erősödött a forint jegyzése

Erősödött a forint árfolyama kedd reggel a főbb devizákkal szemben a hétfő esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

IMF: Világgazdasági recesszió nem lesz, de rugalmasabb világgazdaság jöhet a vámháborúk miatt

A világgazdaság továbbra is szilárd lábakon áll – legalábbis...

Kína ellen blokkot gründol az ázsiai családi egység meghírdetésével?

Miközben Donald Trump újabb kereskedelmi szövetségi nyomást helyez Ázsia...

Trump csapást jelzett és kamatot csökkentett az Európai Központi Bank

Christine Lagarde az Európai Központi Bank elnöke Fotó: europarl.europa.eu Az...

Szabadon bárhova! – Bécs új kerékpárja  mozgáskorlátozottaknak

Bécs városa továbbra is elkötelezetten dolgozik a fenntartható közlekedés fejlesztésén, ennek jegyében 2025 áprilisában bemutatták az első mozgáskorlátozottak igényeihez igazított "Grätzl-kerékpárt", amely a környezetbarát és akadálymentes közlekedést támogatja.
Hirdetés

Gazdaság

Július 1-től újabb szigor az online számlaadat-szolgáltatásban. Itt van mire figyeljünk.

Az Online Számla rendszerbe jelentett számlaadatok pontosságának javítása érdekében újabb szigorítás várható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részéről a figyelmeztető- (WARNING) és hibaüzenetek (ERROR) kapcsán,

Devizapiac – Erősödött kissé a forint kedd reggelre

Erősödött kissé a forint a főbb devizákkal szemben kedd reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Szokatlan mértékű túlterheléses támadás érte az OTP-t

Nemzetközi mércével mérve is szokatlan méretű túlterheléses támadás érte csütörtökön az OTP Bank digitális ügyfélkiszolgálási felületeit

Indul a Lakhatási Tőkeprogram, emelt keretösszeggel, 300 milliárd forinttal

A Lakhatási Tőkeprogram a nagy érdeklődés miatt 100 milliárd forinttal magasabb keretösszeggel, 300 milliárd forinttal indul el.