Ha a legnépszerűbb bútorokat kellene megjósolni, valószínűleg a többség másra szavazna. Az IKEA-ban azonban egy olyan berendezési szett dübörög, ami sok mindent elárul a szokásainkról.
Tavaly naponta rekordszámú konyhát értékesítettek a magyar IKEA áruházakban. Ez a szám is mutatja, hogy manapság egyre több időt töltünk az étkezéssel és annak előkészítésével.
Amint Az Üzlet megtudta, a svéd vállalat 2017- ben 61 milliárd forintos nettó árbevételt ért el Magyarországon és 3,1 millió vásárolója volt. A weboldalukat több mint 8 millióan nézték meg. Az éttermek a teljes bevétel 5,3 százalékát hozták, miközben közel 2000 termékkel bővült a három hazai áruház kínálata.
A tavaly augusztusban, Soroksáron nyitott harmadik magyarországi áruházuk már az első két hétben 134 ezer látogatót vonzott, ami 10 százalékkal magasabb szám az elvártnál. Ez is hozzájárult ahhoz, hogy a 29 országban működő IKEA-nál a magyar a 8. legdinamikusabban fejlődő piac.
Az IKEA idén a nappalik értékesítését helyezte fókuszba, mert a felméréseik szerint a családi konfliktusok meghatározó része a konyhai rendetlenség miatt alakul ki. A koncepció bevált, a svéd bútoráruházban naponta átlagosan 38 konyhát értékesítenek Magyarországon. A sikerhez az is hozzájárult, hogy az áruházlánc idén, január közepén vezette be itthon az online értékesítését és a hazaszállítást is, amely Budapesttől 50 km- nél távolabb a megszokottól akár féláron is elérhető.