Kezdőlap Hírek Itt a Shein indiai csavarja Trump vámháborújára
No menu items!

Itt a Shein indiai csavarja Trump vámháborújára

A Shein és indai partnere a Reliance Retail egy olyan ambiciózus terven dolgozik, amely forradalmasíthatja az indiai textilipart és új fejezetet nyithat a globális divatpiacon.

A Reuters értesülései szerint a következő egy évben elindulhat az Indiában készült Shein-márkájú ruházati termékek exportja az amerikai és brit piacot célzó weboldalakra, ezzel felpörgetve az indiai beszállítói hálózat növekedését és a gyártási kapacitások kiaknázását.

A kínai alapítású, ma Szingapúrban bejegyzett Shein fast fashion márka már eddig is világszerte ismert volt a rendkívül olcsó, gyorsan változó kollekcióiról, melyeket főként kínai beszállítóktól szerzett be. Azonban az amerikai-kínai kereskedelmi feszültségek és a vámháborúk hatására egyre nagyobb hangsúlyt kap a beszerzési források diverzifikálása. Ennek köszönhetően az indiai piac és a Reliance Retail mint stratégiai partner kulcsszerephez jutott.

A Shein-Reliance partnerség célja, hogy a jelenlegi 150 cégből álló beszállítói hálózatot akár 1000 indiai gyártóval bővítse. Az Indiában készült termékek első körben az amerikai és a brit vásárlók számára lesznek elérhetők, de hosszabb távon a cél a Shein több nemzetközi weboldalának ellátása is. A Shein egy közleményben azt írta, hogy a Reliance belföldi használatra licencbe adta márkáját a Reliance-nek, amely „kizárólag az indiai piacon felelős a gyártásért, az ellátási láncért, az értékesítésért és a műveletekért”.

A Reliance ambiciózus növekedési stratégiája részeként a Shein indiai projektje is egyfajta mintaprogramnak számít. Az indiai óriáscég már februárban újraindította a Shein márkájú termékek helyi értékesítését a SheinIndia.in weboldalon keresztül. A beszállítókkal való együttműködés során a Reliance a Shein gyorsaságra és rugalmasságra épülő, „igény szerinti gyártás” modelljét kívánja honosítani: az első rendelések gyakran mindössze 100 darabra szólnak, amit csak a kereslet alapján bővítenek. A Reliance vezetői a Shein kínai központjában is jártak, hogy megismerjék a digitális marketing és az adatvezérelt ellátási lánc-technológiák részleteit, melyeket „forradalminak” és „lenyűgözőnek” neveztek.

A Sensor Tower piackutató cég adatai szerint a Shein India alkalmazást 2,7 milliószor töltötték le az Apple és a Google Play áruházakból, ami átlagosan 120%-os havi növekedést jelent a bevezetése óta. Ugyanakkor, bár az első négy hónapban a kínálat elérte a 12 000 dizájnt, ez töredéke a Shein amerikai oldalán található 600 000 terméknek. A női ruhák kategóriájában a legolcsóbb termék ára 349 indiai rúpiába (4 dollárba) került, szemben az amerikai oldalon június 9-i 3,39 dolláros árral. Most a Shein indiai partnere, a Reliance, amely az alkalmazást üzemelteti, a beszállítókkal együttműködve azt méri fel, hogy képesek-e alacsonyabb költséggel lemásolni a Shein globális bestsellereit.

Ez a partnerség egyike azon tucatnyi partnerségnek, amelyeket a Reliance olyan divatmárkákkal kötött, mint a Brooks Brothers és a Marks and Spencer. A cég az Ajio e-kereskedelmi weboldalt is üzemelteti, kiskereskedelmi hálózata pedig az Amazonnal versenyez.
A Reliance új beszállítókkal tervez együttműködni a szövetek – különösen a szintetikus szálakból készültek – beszerzésében, amelyekben India nem rendelkezik megfelelő szakértelemmel, valamint a szükséges gépek importjában – mondták a források. A cég befektet a beszállítókba, és segíti növekedésüket, ami viszont elősegíti a Shein-Reliance partnerség globálissá válását – mondták.
Érsek M. Zoltán
Fotó: Freepik
Hirdetés

Zöld Stratégia 2026: a fenntartható értékteremtés példái. Nemzetközi konferencia december 9.
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a zöld átállás nem elsősorban kötelezettség, hanem kézzelfogható előny: alacsonyabb energia- és működési költségek, stabilabb finanszírozás, erősebb márka és kiszámíthatóbb beszállítói pozíció.
A versenyképesség ma már részben azon múlik, ki mennyire ügyesen építi fel saját fenntarthatósági rendszerét.

További információért kattintson ide.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

KSH: 3,9 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet a harmadik negyedévben

A teljes szolgáltatásexportból az üzleti szolgáltatások aránya 38 százalékot (az idetartozó egyéb üzleti szolgáltatásoké 19 százalékot) tett ki, de jelentős volt még a turizmus 29 és a szállítási szolgáltatások 24 százalékos részesedése is.

SMS-csalók élnek vissza a Magyar Nemzeti Bank nevével

Azt javasolják, hogy aki válaszolt hasonló üzenetre, és megadta személyes banki azonosítóit, azonnal vegye fel a kapcsolatot számlavezető hitelintézetével.

Panettone: a világsztár olasz karácsonyi kuglóf legendája és valósága

December ma már nemcsak Olaszországban a Panettone hónapja. Az...

Tarolnak az egészségpénztárak

Az idei év első kilenc hónapjában 80 ezer új belépőt regisztráltak az egészségpénztárak, majdnem annyit, mint 2024-ben összesen.
Hirdetés

Hírek

KSH: 3,9 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet a harmadik negyedévben

A teljes szolgáltatásexportból az üzleti szolgáltatások aránya 38 százalékot (az idetartozó egyéb üzleti szolgáltatásoké 19 százalékot) tett ki, de jelentős volt még a turizmus 29 és a szállítási szolgáltatások 24 százalékos részesedése is.

SMS-csalók élnek vissza a Magyar Nemzeti Bank nevével

Azt javasolják, hogy aki válaszolt hasonló üzenetre, és megadta személyes banki azonosítóit, azonnal vegye fel a kapcsolatot számlavezető hitelintézetével.

Tarolnak az egészségpénztárak

Az idei év első kilenc hónapjában 80 ezer új belépőt regisztráltak az egészségpénztárak, majdnem annyit, mint 2024-ben összesen.

Most a vevőnek áll a zászló

Novemberben az eladó lakóingatlanok iránti telefonos érdeklődések száma meghaladta a 260 ezret. Havi szinten 7 százalékos ez csökkenést jelent októberhez képest, éves összevetésben pedig 15 százalékos mérséklődést jelent a lakáspiac keresleti oldalán.

Advent Óbudán: indul a főváros egyik legkedvesebb karácsonyi vására

November 28. és december 23. között rendezik meg az Advent Óbudán 2025 karácsonyi vásárt, amely a Fő téren és a Szentlélek téren kínál ingyenes családi programokat, koncerteket, jégpályát és kézműves vásárt.

Erősíti pozícióját a német ingatlanpiacon a BÉT-re készülő cég

A tőzsdei bevezetés előtt álló magyar cég portfóliója már eléri a több mint 10.000 négyzetmétert.

NAV: elindult a karácsonyi ellenőrzéssorozat

Érdemes követni a NAV Adótraffipax-rovatát, ahol előre jelzi a hivatal, hol és milyen típusú ellenőrzések várhatóak a közeljövőben.

Tavaszra légibázist tervez Tel-Avivba a Wizz Air

Az elképzelések szerint a légitársaság tíz új repülőgépet telepít Izraelbe és négyezer munkahelyet hoz létre. A döntés átformálhatja az izraeli légiközlekedési piacot.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.