Kezdőlap Autóipar Luxusmárkák csatája az önvezetésért
No menu items!

Luxusmárkák csatája az önvezetésért

Az új BMW 7-es. Képek forrása: bmw.hu

Miután a versenytársak egy része már lépett, most a luxusautó-gyártó BMW “Tech Magic” címszó alatt rengeteg új technológiát ígérve dobta piacra legújabb modelljét.

Vannak pillanatok, amikor a BMW vezérigazgatója úgy beszél, mint egy rámenős eladó egy autókereskedésben: a FAZ tudósítása szerint Oliver Zipsének most, a vállalat éves közgyűlésén volt egy ilyen pillanata, amikor az új BMW 7-es sorozat előnyeit ismertette a virtuálisan összekapcsolt részvényesekkel. Mondván, a vezetésre invitáló luxuslimuzinban még a legigényesebb ügyfeleknek is éppen úgy otthon kell érezniük magukat, “mint egy privát társalgóban“.

Mindez úgy hangzott, mintha a müncheni vállalat legújabb technikai vívmánya végre valóra váltaná az autonóm vezetés álmát. Zipse ugyanakkor a hátul ülő utasok szórakoztatásáról is áradozott: “Tetszik a hátul elhelyezett, 31 hüvelykes ‘BMW Theatre Screen’. Mozivá alakítja a 7-es sorozatot.” A BMW-főnök számára a dolgok egyértelműek: a 7-es sorozat a “Tech Magic” megtestesítője, és így pontosan azt jelenti, amit a vásárlók ma elvárnak. “Technológiailag jelenleg egyetlen jármű sem tud ennél többet nyújtani.

Az e-autók adózási és üzemeltetési kérdései. Hogyan hat az új autó átadások csúszása, a kényszerű túlfutás menedzselése a cégautó piacra és a flottaüzemeltetésre? Minden, amit a cégautóhasználat személyi jövedelemadó vonzatairól ismerni kell. Tudjon meg mindent a legjobb szakemberektől, egy szakmai konferencián 2022 június 15-én. Részletek és további információ: itt található. 

A különleges berendezések költségei

Szakértők szerint azonban a kételyek jogosak. Már csak azért is, mert különösen a leghevesebben vitatott témában, az automatizált vezetés kapcsán a konkurencia még keményebben veri a reklámdobot. Mindenekelőtt Elon Musk, az amerikai elektromos úttörő Tesla vezetője nem fárad bele, hogy a közeljövő önvezető autóira mutogasson. De Ola Källenius a fő rivális Mercedes-Benztől is a jelenbe hozta a témát úgy, hogy Källenius cége technológiailag Zipse előtt jár: a BMW 7-es sorozatával ellentétben a Mercedes S-osztály vásárlói már opcionális extraként rendelhetik az automatizált vezetést. A Mercedes szerint ezzel a “világ első autógyártója, amely nemzetközileg érvényes tanúsítvánnyal rendelkezik a nagymértékben automatizált vezetésre“.

A “Drive Pilot” speciális felszereltség az S-osztály szedán esetében 5000 euró plusz áfa, az elektromos S-osztály EQS esetében pedig 7430 euróba kerül, mivel az utóbbiban a vezetéstámogató rendszer nem alapfelszereltség. A Tesla 7500 eurót kér az automatizált vezetésért, az Egyesült Államokban pedig a cég nemrég 12 000 dollárra, azaz 11 400 euróra emelte az árat. És a BMW? A bajorok eredetileg azt tervezték, hogy az egy évvel ezelőtt megjelent BMW iX-et ilyen különleges felszereltséggel kínálják, de nem sokkal a piaci bevezetés előtt elálltak ettől.

Az automatizált vagy autonóm vezetés öt szintre osztható – a 0. szinttől kezdve, amikor csak a vezető irányít és vezet számítógépes segítség nélkül, egészen az 5. szintig, amikor a jármű vezető nélkül, azaz valóban autonóm módon mozog. Számos autógyártó már kínál 2. szintű asszisztens rendszereket, amelyeknél a vezető néhány másodpercre leveheti a kezét a kormányról. Egyes asszisztenseket 2. szint plusznak neveznek, mert további funkciókat tartalmaznak. A Mercedes által most kínált 3. szintű rendszer lehetővé teszi, hogy a járművezetők hosszabb ideig más dolgokat is csinálhassanak. Ugyanakkor készen kell állniuk arra, hogy bármikor átvegyék a kormányt. Csak a 4. szinttől kezdve képes arra az autó, hogy minden vezetési feladatot automatikusan végezve, hosszabb távolságokat is képes legyen megtenni a vezető beavatkozása nélkül.

Ki a felelős a bajban?

A Mercedes “Drive Pilot” autópályákon legfeljebb 60 kilométer/órás sebességig engedélyezett. Ezért különösen dugókban veheti át a vezetést. A nagyobb sebességet és az autonóm sávváltást a törvény nem engedélyezi.

Az e-autók adózási és üzemeltetési kérdései. Hogyan hat az új autó átadások csúszása, a kényszerű túlfutás menedzselése a cégautó piacra és a flottaüzemeltetésre? Minden, amit a cégautóhasználat személyi jövedelemadó vonzatairól ismerni kell. Tudjon meg mindent a legjobb szakemberektől, egy szakmai konferencián 2022 június 15-én. Részletek és további információ: itt található.   

A Mercedes tavaly év végén kapta meg az engedélyt a Szövetségi Közlekedési Hatóságtól. Britta Seeger, az értékesítési igazgatóság tagja szerint a stuttgarti vállalat az év végéig az Egyesült Államokban is szeretné megszerezni az engedélyt. Nevada és Kalifornia államok valószínűleg az elsők lesznek, ahol ez sikerülhet. Tisztázásra került az is, hogy ki a felelős, ha a számítógép letér a helyes útról: a Level 3 Drive Pilot aktiválásával a járművezető a gyártóra ruházza a felelősséget a járművéért. Kár esetén a felelősség szintén a gyártóra száll át. A kocka tehát el van vetve.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Mikor nem éri meg az Otthon Start hitel?

Van azonban egy olyan korlátozó tényező az Otthon Start esetében, ami a CSOK Plusznál nincs: ez az első lakás megvásárlására vonatkozó - igaz, nem túl szigorú - követelmény.

Fejlődik a Körös-Maros Nemzeti Park kezelési infrastruktúrája

Kiemelten fontos a biológiai sokféleség megőrzése a Körös-Maros Nemzeti Park területén, amelyhez a most induló Környezet- és Energetikai Hatékonysági Operatív Program (KEHOP) Plusz egyik projektje is hozzájárul.

Akkora drágulást hozhat az Otthon Start, hogy már nem is éri meg felvenni?

A budapesti ingatlanpiacon tapasztalható árrobbanás miatt az Otthon Start Program 3%-os kamatozású hitele egyre kevésbé jelenthet valódi segítséget a lakásvásárlóknak.

Varga Mihály: továbbra is indokolt a szigorú monetáris kondíciók fenntartása

A monetáris tanács stabilitásorientált megközelítésének megfelelően keddi ülésén 6,50 százalékon tartotta az alapkamatot, és értékelése szerint továbbra is indokolt a szigorú monetáris kondíciók fenntartása
Hirdetés

Hírek

Mikor nem éri meg az Otthon Start hitel?

Van azonban egy olyan korlátozó tényező az Otthon Start esetében, ami a CSOK Plusznál nincs: ez az első lakás megvásárlására vonatkozó - igaz, nem túl szigorú - követelmény.

Fejlődik a Körös-Maros Nemzeti Park kezelési infrastruktúrája

Kiemelten fontos a biológiai sokféleség megőrzése a Körös-Maros Nemzeti Park területén, amelyhez a most induló Környezet- és Energetikai Hatékonysági Operatív Program (KEHOP) Plusz egyik projektje is hozzájárul.

Akkora drágulást hozhat az Otthon Start, hogy már nem is éri meg felvenni?

A budapesti ingatlanpiacon tapasztalható árrobbanás miatt az Otthon Start Program 3%-os kamatozású hitele egyre kevésbé jelenthet valódi segítséget a lakásvásárlóknak.

Varga Mihály: továbbra is indokolt a szigorú monetáris kondíciók fenntartása

A monetáris tanács stabilitásorientált megközelítésének megfelelően keddi ülésén 6,50 százalékon tartotta az alapkamatot, és értékelése szerint továbbra is indokolt a szigorú monetáris kondíciók fenntartása

BÉT – Felülteljesítő volt a Budapesti Értéktőzsde

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 324,2 pontos, 0,31 százalékos emelkedéssel, 105 155,63 ponton zárt kedden.

Az Otthon Start program kombinálható más otthonteremtési támogatással

Megjelent az Otthon Start program és a meglevő otthonteremtési támogatások összehangolását lehetővé tevő rendelet

Hatéves rekord a lakóingatlanok iránti kereslet – a vevők közel 3/4-e hitelt is felvenne

Az ingatlan.com kutatása szerint a lakáskeresők 71 százaléka részben hitelből finanszírozná a lakásvásárlást, szemben a márciusi 52 százalékkal. Az eladó lakóingatlant keresők több mint fele fél éven belül tervezi a vásárlást.

Átadták a Kallós Zoltán Külhoni Magyarságért Díjat

Átadták a Kallós Zoltán Külhoni Magyarságért Díjat hétfőn az Országházban, az elismerést tíz személy és szervezet, köztük néptáncegyüttes, gyermeklap és közösségi tér vehette át idén.
Hirdetés

Gazdaság

Az egészségpénztár is segítheti az iskolakezdést

A szolgáltatás mostantól az éven belül bármikor igényelhető, megszűnt az a szabály, hogy a vásárlási számlát csak a tanév kezdete előtt, illetve a vége után legfeljebb 15 nappal állíttathatták ki.

Bővül a Magyar Államkincstár online állampapír-értékesítése

Új, azonnali és biztonságos fizetési lehetőséggel bővül a Magyar Államkincstár online értékesítési rendszere: a WebKincstárban és a MobilKincstárban mostantól QVIK fizetéssel is vásárolhatnak állampapírt az ügyfelek.

Kamatdöntés – Egyhangúlag szavazott az alapkamatról az MNB Monetáris Tanácsa júliusban

A július 22.-i döntés alapján a jegybanki alapkamat 6,50 százalék maradt.

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.