Hirdetés
Kezdőlap Cégvilág Ügyfélélmény. Ami felpörgeti az üzletet
No menu items!

Ügyfélélmény. Ami felpörgeti az üzletet

Az ügyfélélmény javítása válhat az üzleti növekedés fő hajtóerejévé. Egy világszintű kutatás szerint ugyanis az ügyfélélmény javítását prioritásként kezelő vállalkozások eredményesebbek, mint a pénzügyi mutatókra fókuszáló cégek.

Digitális technológiával könnyebb

Az ügyfélélmény, a személyre szabottság megteremtése a digitalizációval van összefüggésben.

Az IDC piackutató közel kétezer, közepes méretű (100-1000 főt foglalkoztató) céget vizsgált meg, és négy kategóriát határozott meg abból a szempontból, hogy milyen utat követnek a digitális vállalkozássá történő átalakulás során. A folyamatban élenjáró cégek a legjobban működő vállalkozások, őket követik a törekvők, majd a túlélők, míg a sor végén a leszakadók találhatók.

A tanulmány szerint azok a cégek, amelyek úgy alakítják át az üzleti folyamataikat, hogy közben kiemelt figyelmet fordítanak a vásárlási ciklus elemzésére és megteremtik a feltételeket a munkatársaik számára, hogy kimagasló ügyfélélményt nyújtsanak, hosszú távú előnyre tesznek szert a potenciális új vevők felismerésében és bevonzásában.

A legjobban működtetett vállalkozások kiemelt figyelmet fordítanak az ügyfélélmény javítására, míg a leszakadóknál ez kevésbé jellemző. A két szemléletmód közötti különbséget az is jól mutatja, hogy míg az eredményes cégeknél kevésbé prioritás a profit növelése és a költségek csökkentése, addig a leszakadók több mint felénél elsődleges ez a tényező.

Az IDC által meghatározott négy cégtípus közül a legjobban működők nagyon elhúztak a többiektől az új technológiák alkalmazásában, illetve az innovációban is. Ezen cégek kétharmadánál használnak üzleti elemző és big data megoldásokat, hogy azonosítsák az ügyféligényeket és válaszokat kínáljanak azokra. Több mint 60 százalékuk pedig már feltérképezi a teljes vásárlói utat, hogy biztosak legyenek abban, hogy a megfelelő pillanatban a legjobb üzenet jut el a potenciális vevőkhöz.

Az élenjáró cégek több mint felénél használnak chatbotokat és egyéb mesterséges intelligencia (MI) megoldásokat. Ezzel szemben a leszakadó társaságoknál mindössze 20 százalékos a big data alkalmazás aránya, és kevesebb mint ötödük vet be chatbotot vagy MI-t.

A legjobban teljesítő vállalkozások közel 30%-os fejlődést is értek el az ügyfélelégedettség növelés tekintetében, míg a törekvők 19, a túlélők 11, a leszakadók pedig mindössze 4 százalékosat. Ráadásul a kutatás eredményei alapján az üzleti eredményekben is érződik a fogyasztók jobb kiszolgálása. Az élenjáró cégeknél dolgozók 70 százaléka számolt be arról, hogy az elmúlt két évben nőtt az értékesítésük, 74 százalék pedig profit növekedést jelzett.

Ryan Smith

A cégvezetők 80 százaléka úgy hiszi, hogy a lehető legjobb ügyfélélményt nyújtják, azonban ezzel a fogyasztók mindössze 8 százaléka ért egyet. Napjainkban a legjobb vállalatok az ügyfélélményre fókuszálnak. A történelemben első alkalommal az élmény vált a növekedés mozgatórugójává” – mutatott rá Ryan Smith, az SAP által felvásárolt Qualtrics vezetője.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Novák Katalin: csokos variációk januártól – összefoglaló

A január elsejétől igénybe vehető többgenerációs csokos támogatásokat is beleértve összefoglalta a fiatal házasok, illetve a gyermeket vállalók otthonhoz jutási támogatásait Novák Katalin a családokért felelős tárca nélküli miniszter Budapesten.

Miniszterelnökség: 60 milliárdot kap a főváros, így sem jut 10 milliárd a trolibuszokra?

A kormány továbbra is javasolja, hogy a budapesti városvezetés éljen a kormányzati segítséggel, és közösen tegyék lehetővé, hogy a 60 milliárd forintos megtakarításból 10 milliárd forintot a fővárosi önkormányzat 50 vadonatúj, környezetbarát trolibusz beszerzésére fordítson.

Lejtmenetben. A létminimum alatt Milánóban, élelmiszersegélyre várva

Sok tízezer milánóit a létminimum alá taszított a pandémia-válság. A lecsúszottak között egyre több a nő, az egyedülálló anya. Hála a milánóiak töretlen adakozási hajlandóságának még nincs éhínség az olasz nagyvárosban. A laRepubblica a kígyózó sorban állókat kérdezte meg.  Petrus Szabolcs összefoglalója.

Motivációk – beszélgetés Bányai Kornéllal. Katonás erények, konszenzus, emberközpontúság

Egy cég sikerében kulcsszerepet játszik az elkötelezettség és az egység – állítja Bányai Kornél a Rockwool Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. A szakember szerint Magyarországon a  vezetői képességek tekintetében a katonai múltat alul értékelik. Nyugaton és leginkább az USA-ban a legjobb cégekhez ez belépőt jelent, a vezetői képesség elsajátításához a civil életben hosszú út vezet. 

Hírek

Lejtmenetben. A létminimum alatt Milánóban, élelmiszersegélyre várva

Sok tízezer milánóit a létminimum alá taszított a pandémia-válság. A lecsúszottak között egyre több a nő, az egyedülálló anya. Hála a milánóiak töretlen adakozási hajlandóságának még nincs éhínség az olasz nagyvárosban. A laRepubblica a kígyózó sorban állókat kérdezte meg.  Petrus Szabolcs összefoglalója.

Parragh Lászlót újraválasztották

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) küldöttgyűlésén a 127 küldött ellenszavazat nélkül, 19 tartózkodás mellett ismét Parragh Lászlót választotta meg a köztestület elnökének. Megbízatása a 2020-2024-es időszakra vonatkozik.

Tizenkét városban kifogásolt a levegő

Ismét többfelé romlott a levegőminőség a magas szállópor-tartalom miatt.

Kanadai lesz a Rubik-kocka

A Spin Master Corp. kanadai játékgyártó 50 millió dollárért (15,6 milliárd forint) megvásárolja a világhírű Rubik-kocka tulajdonjogait birtokló brit céget - jelentette be a torontói székhelyű vállalat.

Péterfalvi Attila marad a NAIH elnöke

Újabb kilenc évre nevezte ki Áder János köztársasági elnök Péterfalvi Attilát a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) elnökének.

A Malévnál 2001-ig repült – az oroszok most nyugdíjazták

Kivonták a forgalomból az utolsó Tupoljev-154 típusú személyszállító repülőgépet - jelentette be az Alrosza orosz utasszállító légitársaság.

Lombardia az összeomlás közelében, teljes lezárást sürgetnek az orvosok – összecsapások

A lombardiai sürgősségi osztályok vezetője a tízmilliós tartomány azonnali lezárását sürgette a kórházak telítettsége miatt, miközben a kormány ötmilliárd eurót különített el a korlátozásoktól sújtott vendéglátás megsegítésére, számos városban tüntetnek a korlátozások miatt.

Péntektől csökken az üzemanyagok ára

Péntektől a gázolaj literenkénti átlagára bruttó 3 forinttal, a benziné pedig bruttó 4 forinttal csökken.

Cannabis – Afrika: A legális ‘fű’ gazdagsága

A kannabisz egészségügyi felhasználása egyre nagyobb üzlet. A legális piac tavaly 300 milliárd euró! Kanada és az USA több állama nagy mennyiségben importálja; több afrikai cég is rárajtolt a lehetőségre. A legnagyobb problémájuk a hazai jogi szabályozás.

Koronavírus – Légszennyezéssel párosulva halálosabb?

A légszennyezésnek való hosszú távú kitettség világszerte 15 százalékkal növelheti a koronavírus-fertőzés okozta Covid-19 halálozási kockázatát - áll egy nemzetközi kutatócsoport tanulmányában.

Maszkviselés: elrettentő bolti bírság jöhet

Emelkedhet a vásárlókra kiróható ötezer forintos bírságösszeg a kötelező bolti maszkviselés szabálysértése esetén - mondta az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára.

Óvintézkedések – Svájc elhúzódó covid-válságra számít

Sokáig életben fognak maradni azok az új óvintézkedések, amelyeket szerdán jelent be Svájc a koronavírus-járvány terjedésének megfékezése érdekében - mondta Alain Berset, az alpesi ország egészségügyi minisztere.

Gazdaság

Az MNB a Revolutról: baj esetén nincs magyar garancia

A Brexittel a Revolut Ltd. magyar ügyfeleinek szerződései átkerültek a továbbra is az EU-n belül működő Revolut Payments UAB-hoz. Ezeknek a társaságoknak az üzleti megbízhatósági, fogyasztóvédelmi felügyeletét a brit és a litván pénzügyi felügyeleti hatóság végzi, az MNB-nek csak korlátozott jogosítványai vannak - közölte a jegybank.

Munkahelyvédelmi EU-s papír. A SURE-kötvényt tizenháromszorosan túljegyezték Luxemburgban

A luxemburgi értéktőzsdén tartották az uniós SURE program keretében kibocsátott első, 17 milliárd euró (mintegy 6,1 ezer milliárd forint) összegű szociális beruházási kötvény jegyzését - közölte az Európai Bizottság.

NHP Hajrá – körkép. A beruházási hitel a favorit

Elsősorban beruházásokra kérik a Növekedési hitelprogram (NHP) Hajrá! hiteleit a cégek, a szerződött összegek október végéig meghaladták a 600 milliárd forintot - közölték a programban résztvevő bankok.

Adóslista – Közel kétezer milliárddal tartoznak a NAV-nak

Tavaly csaknem 540 milliárd forintot nem tudott behajtani a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, amelynek teljes követelésállománya ugyanakkor egy év alatt 6,3 százalékkal, 1828 milliárd forintról 1712 milliárd forintra mérséklődött.

Digitális pénzügyek – új védjeggyel a nagyobb bizalomért

Digitális Jólét Pénzügyi Védjegy Program indul, amelyben a magyarországi székhellyel vagy telephellyel rendelkező pénzügyi intézmények, hitelintézetek és biztosítók szerezhetnek minősítést - jelentette be Solymár Károly Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) digitalizációért felelős helyettes államtitkára.

Maradt az egyhetes betéti kamat 0,75 százalék

Ötödik alkalommal is a 0,6 százalékos alapkamatnál 15 bázisponttal magasabb kamattal hirdette meg egyhetes betéti tenderét a Magyar Nemzeti Bank csütörtökön.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom