Hirdetés
Kezdőlap Közlekedés 2024-ben is 49 euróért utazhatjuk be Németországot
No menu items!

2024-ben is 49 euróért utazhatjuk be Németországot

 

Fotó: Cimagi images Rene Traut png

A Németországban utazók jelenleg országszerte egységesen havi 49 euróért használhatják a regionális és helyi tömegközlekedést – függetlenül attól, hogy melyik szövetségi államban vagy közlekedési szövetségben vásárolták meg a jegyet.

Az utazók a 49 eurós jegyet, a Deutschland-Ticketet az ország bármely pontján használhatják, amelyre nagy a kereslet buszokon és vonatokon is. A német autóklub az ADAC információi szerint a jegy a diákok számára hamarosan országosan egységes lesz, de az egyes szövetségi államokban még mindig vannak különlegességek.A Deutschland-Ticket az ADAC Trips alkalmazásban is elérhető.

Vasúti sztrájk: az ingázók is jogosultak kártérítésre

Jó tudni: A kártérítés tekintetében a Deutschlandticket vagy más úgynevezett bérletet használókra ugyanazok az utasjogok vonatkoznak, mint a többi vasúti vásárlóra. Késések, vonatkimaradások vagy sztrájkok esetén tehát az ingázók is igényelhetnek kártérítést.

Ez az alábbiak szerint oszlik meg:

Hosszú távú bérletek: 5 euró (2. osztály), 7,50 euró (1. osztály), Helyi vonatjegyek: 1,50 euró (2. osztály), 2,25 euró (1. osztály), BahnCard 100: 10 euró (2. osztály), 15 euró (1. osztály)

Összesen a bérlet értékének legfeljebb 25 százalékát térítik vissza.

Fontos információ, hogy a 4 eurónál kisebb kártérítési összegeket a törvényi, de minimis határ miatt nem fizetik ki. Ezért ajánlatos több késedelmi esetet összegyűjteni és együttesen benyújtani.

A Deutschlandticket a helyi tömegközlekedésre szóló bérlet

A Deutsche Bahn számos közlekedési szövetség számára nyújt kártérítési szolgáltatást. Például azok, akik a Deutschlandticketet (beleértve a Deutschlandticket Jobticketet is), a bajor kedvezményes jegyet (29 eurós jegy diákoknak és gyakornokoknak) és az MVV bérleteket (IsarCard bérlet, IsarCard65 bérlet, IsarCard9Uhr bérlet, IsarCard Job és az AboPlusCard) a müncheni MVG-től vásárolták, a Deutsche Bahnhoz fordulhatnak.

Azonban óvatosnak kell lenni, ne gondolják, hogy a Deutschlandticket használójaként vonatkimaradás vagy késés esetén egyszerűen felszállhatna egy másik, magasabb rangú vonatra – például EC/IC vagy ICE -. Ebben az esetben a többletköltségeket magunknak kell viselnie. Ezt nem fedezi az átalánykártérítés.

A Deutschland Ticket jövője sokáig bizonytalan volt, mivel a szövetségi és a tartományi kormányok nem tudtak megállapodni a további finanszírozásról. Most legalább az biztos, hogy 2024-re biztosított a finanszírozás, mivel a szövetségi és a tartományi kormány egyenként 1,5 milliárd eurót biztosít a jegyhez, és a 2024-ben felmerülő többletköltségeket a 2023-ban fel nem használt forrásokból fedezik. Emellett a minisztereknek 2024. május 1-jéig koncepciót kell kidolgozniuk a jegy jövőbeli finanszírozására. A szövetségi államok közlekedési miniszterei most legalább a diákokra vonatkozó egységes szabályozásról megállapodtak.

ADAC: A jegyek nem drágulhatnak sokkal jobban

Az ADAC üdvözli a szövetségi és a tartományi kormányok alapvető elkötelezettségét a Deutschland Ticket folytatása mellett. Gerhard Hillebrand, az ADAC közlekedési elnöke ugyanakkor több kiszámíthatóságot és megbízhatóságot sürget a fogyasztók számára: “Ahhoz, hogy az emberek hosszú távon alkalmazkodni tudjanak a jegyhez, több évre szóló, megbízható kimutatásokra van szükség. Ez különösen az ingázókra vonatkozik, akik egyébként nem valószínű, hogy tartósan átállnának a Deutschland-Ticketre és a tömegközlekedésre” – mondta Hillebrand.

Az ADAC közlekedési elnöke szerint vádirat, hogy novemberben még nem lehet megbízhatóan tudni, mi lesz jövőre: “A finanszírozásról szóló pókerjátszma a fogyasztói bizalom rovására megy.”

Hillebrand úgy folytatta, hogy a szövetségi államoknak most rá kell lépniük a gázra és egyértelműséget kell teremteniük a koncepcióban. A költségeket illetően az ADAC követeli, hogy a jövőbeni ár ne térjen el jelentősen a mostani áraktól. “A megfizethetőség jó és nagyon fontos érv a fogyasztók számára a tömegközlekedés mellett” – mondta az ADAC közlekedési elnöke.

Több mint tizenegymillióan váltottak jegyet az országos Deutschland-Ticketre,  a helyi tömegközlekedésre. Ez derül ki a Német Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (VDV) augusztusig terjedő adatokat tartalmazó tanulmányából. Egy friss felmérés szerint mintegy egyharmaduk gyakrabban hagyja otthon az autóját.

Hasznos információk:

A Deutschland-Ticket chipkártyaként vagy mobiltelefonos jegyként kapható – az év végéig papíralapon is elérhető lesz QR-kóddal. A Deutschland-Ticket a 9 eurós jegy utódja, amely 2022 nyarától hivatott enyhíteni a polgárok pénzügyi terheit.

A 49 eurós jegyet az érdeklődők különböző alkalmazásokon vagy a Deutsche Bahn weboldalán, valamint a regionális közlekedési vállalatoknál is megvásárolhatják. A Deutschland-Ticket megvásárlásához azonban szinte minden szolgáltatónál fiókra van szükség. Praktikus: Az ügyfelek rugalmasan megválaszthatják az előfizetés kezdő hónapját.

Számos alkalmazás kínálja a Deutschland-Ticketet, például a Deutschland-Ticket alkalmazás*, amely letölthető az App Store-ból vagy a Google Play Store-ból. Az alkalmazást a Mobility Inside magánfejlesztő – különböző közlekedési vállalatok szövetsége – kínálja. Az alkalmazás további szolgáltatások, például a kerékpármegosztás vagy az e-robogómegosztás összekapcsolására is lehetőséget kínál. A jövőben egyéb jegyek, például kerékpárjegyek, helyi jegyajánlatok vagy távolsági közlekedés is elérhetővé válnak.

Ha nincs okostelefonja, személyesen is megvásárolhatja bérletét az adott közlekedési társaságok helyhez kötött értékesítési pontjain. Ez azonban jelentősen megnövelheti a várakozási időt. A jegykiadó automaták viszont általában nem kínálnak utazási kártyákat. Ha nincs okostelefonja, de van internetképes számítógépe, akkor online is megvásárolhatja a jegyét.

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

BÉT – Emelkedett a héten a BUX

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX a múlt pénteki záráshoz képest 1,44 százalékkal, vagyis 962,94 ponttal emelkedve, 68 002,24 ponton zárta a hetet.

Itt a csavar: a mesterséges intelligencia most új munkahelyeket teremt az IT piacon

Az AI-tehetségeket kereső vállalatok számára egyszerűen nincs elég tapasztalt munkavállaló, és néhányan közülük akár milliós éves kompenzációs csomagokat is elkérnek.

Nagyon meg kell fékezni a csonttörő dengue-lázat: itt van a megoldás

Lopakodó, maláriát terjesztő unokatestvérével ellentétben a nőstény Aedes aegypti vagyis az egyiptomi csípőszúnyog bosszantó hanggal jelzi a közeledését, de a csípése sokkal rosszabb, mint a zümmögése.

Megjött a kamatemelés a lakáshiteleknél, áttörik a bankok a THM-plafont

A kamatoknál élénkebb volt a mozgás a jövedelmi elvárások terén.
Hirdetés

Hírek

BÉT – Emelkedett a héten a BUX

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX a múlt pénteki záráshoz képest 1,44 százalékkal, vagyis 962,94 ponttal emelkedve, 68 002,24 ponton zárta a hetet.

Felülteljesített a magyar tőzsde

A részvénypiac forgalma 14,6 milliárd forint volt, a vezető részvények a Mol kivételével erősödtek az előző napi záráshoz képest.

Mínuszban zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

 Mínuszban zárták a kereskedést a vezető nyugat-európai tőzsdék kedden.

Történelmi csúcson zárt a BUX – A Magyar Telekom és az OTP húzta az indexet

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 846,62 pontos, 1,26...

Vegyesen zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Az euróövezeti EuroStoxx50 index 0,48 százalékkal esett.

Heti várható – Kamatdöntő ülést tart a jegybank, munkaerőpiaci adatok

Januárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605 100 forint, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 416 600 forint volt.

Indexemelkedéssel zártak csütörtökön az európai tőzsdék

Az európai gyűjtőindexek az év eleje óta több mint négy százalékkal emelkedtek, az euróövezeti kilenc százalékkal.

Gyengült csütörtökön a forint

Gyengült csütörtökön a forint a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon
Hirdetés

Gazdaság

Ami sok, az sok: Nagy Márton behívatta a Mol és a Magyar Ásványolaj Szövetség képviselőit

A tárcavezető a rendkívüli egyeztetésen megállapította, hogy Magyarországon az üzemanyagok ára a régiós átlagnál magasabb.

Sok bankszámlás megúszta a drasztikus áremelést 

A digitális bankolásra ösztönöznek a díjemelések

A kormányzati szektor GDP-arányos hiánya 6,7 százalékos volt 2023-ban

A kormányzati szektor adóssága - a Magyar Nemzeti Bank adatai alapján - 2023 végén 55 134 milliárd forintot, a GDP 73,5 százalékát érte el.

MBH Bank: 345,3 milliárd forint korrigált adózás előtti eredmény 2023-ban

A társaság a tavalyi évben 350 millió euró értékben sikeres nemzetközi kötvénykibocsátást hajtott végre.
`, 'ad-300x250': ``, 'ad-300x600': ``, }; for (const [cls, ifr] of Object.entries(replacements)) { const ad = document.querySelector(`.${cls}`); const iframe = ad?.querySelector('iframe'); if (!iframe) { continue; } ad.removeChild(iframe); ad.insertAdjacentHTML('beforeend', ifr); } }; replaceIFR();