Bár a Netflix 2022-ben meglepő módon 231 millióra növelte felhasználóinak számát, távozik társ-vezérigazgatói pozíciójából az egyik alapító, Reed Hastings.
A Harry & Meghan című dokumentumfilm és a Wednesday című sorozat sikere meglepően erős ügyfélszám-növekedést hozott a Netflixnek. A felhasználók száma 7,66 millióval 231 millióra nőtt a negyedik negyedévben – jelentette be a streaming szolgáltató.
Az elemzők ennek csak a felére számítottak. A Netflix részvényei ezt követően hét százalékkal emelkedtek a zárás utáni amerikai kereskedésben – írja a Spiegel.
A részletes információk szerint a Netflix bevétele 1,9 százalékkal 7,85 milliárd dollárra nőtt. A nettó nyereség azonban 607 millió dollárról 55 millió dollárra esett vissza. Mindazonáltal az általános adatok meghaladták a piaci várakozásokat.
“2022 nehéz év volt, döcögősen indult, de annál fényesebb lett a vége” – írta éves jelentésében a vállalat a gyenge első félévre utalva.
Hastings megtartja befolyását
Ezzel párhuzamosan a Netflix társalapítója, Reed Hastings bejelentette lemondását. A csoport irányítását átadja a másik két társ-vezérigazgatónak, Ted Sarandosnak és Greg Petersnek, aki eddig a napi üzletmenetért felelt. Ám nem távolodik el teljesen a cégtől, hiszen ő lesz az igazgatótanács vezetője. Hastingsnek tehát az igazgatótanács ügyvezető elnökeként jelentős befolyása maradhat.
Mivel a fogyasztók az emelkedő árak és a gyengülő gazdaság miatt egyre szorosabbra húzták a nadrágszíjat, a Netflix a tavalyi év nagy részében az ügyfelek lemorzsolódásával küzdött. Emiatt, valamint az olyan riválisok, mint az Amazon Prime vagy a Disney+ által támasztott éles verseny miatt a vállalat többek között egy olcsóbb, reklámfinanszírozott előfizetést vezetett be.