A pénztárgép beüzemelése fontos lépés, amikor egy vállalkozás elindul, vagy ha cserélni kell a régit egy modernebbre. Az új pénztárgép beállítása időigényesnek tűnhet, de az alábbi öt egyszerű lépés segítségével könnyen megy.
Üzembe helyezési kód igénylése
Új pénztárgép beüzemelésénél is csak a kezdeti lépések a nehezek.
Mivel 2013. augusztus 31. óta csak azokat a pénztárgépeket lehet használni, amelyek folyamatos elektronikus kapcsolatban állnak a NAV szervereivel, ezért először is az Ügyfélkapun meg kell igényelni a pénztárgép üzembe helyezési kódját. Általában 1-2 napon belül megérkezik a NAV-tól és akkor nincs más hátra, mint kiválasztani a kínálatból a megfelelő modellt.
A megfelelő pénztárgép kiválasztása
Az egyedi kód birtokában már kiválasztható a megfelelő pénztárgép a rendelkezésre álló kínálatból. Kiemelten fontos ellenőrizni, hogy a pénztárgép rendelkezik-e forgalomba hozatali engedéllyel, amit az MKEH (Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal) ad ki.
Gondolja át alaposan, milyen célokra kívánja alkalmazni a pénztárgépet. Fontolja meg, szüksége van-e olyan funkciókra, mint például a háttérműveletek végzése, bolti alkalmazások futtatása, vagy a kasszarendszerekkel való integráció. Másrészről, elég lenne-e egy egyszerűbb készülék, amelybe egyszerűen beviheti az eladott tételeket. Már ebben is érdemes szakember véleményét kikérni.
Vásárolni vagy bérelni is lehet
Miután kiválasztotta a megfelelő típust, érdemes felvenni a kapcsolatot a forgalmazóval. Fontos információ lehet a vételár mellett felmerülő egyéb költségek, mint például a havi kommunikációs díj, beüzemelési költség és más egyéb szolgáltatási díjak. Valamint a részletfizetési lehetőség és a bérlés is egyaránt szóba jöhet.
Szerződéskötés
Ha úgy dönt, hogy megvásárolja a kiválasztott pénztárgépet, az értékesítő megköt egy adásvételi szerződést, kommunikációs szerződést, valamint igény szerint az átalánydíjas szerviz-szolgáltatási szerződést is.
Fontos, hogy csak olyan kereskedőt válasszon, akinek szakmai múltjában, technikai hátterében és országos szervizkapacitásában megbízhat, és aki valószínűsíthetően képes időben leszállítani, telepíteni és biztosítani a szükséges képzést a kívánt pénztárgép számára. Valamint az üzembe helyezést követően hosszú távon is számíthat arra, hogy felkészült ügyfélszolgálat segít, ha probléma merül fel, és a gépet rövid időn belül megjavítják. A pénztárgép hibája ugyanis rövid idő alatt súlyos veszteségeket okozhat egy kereskedelmi egységben.
Beüzemelés és hitelesítés
A pénztárgép vásárlását követően, a NAV által feljogosított műszerész az üzembe helyezési kód alapján beüzemeli a pénztárgépet, aktiválja a kommunikációt a NAV-val, felprogramozza az üzemeltető adatait. Emellett elkészíti a pénztárgépnaplót és a szükséges dokumentációt, majd saját plombanyomójával hitelesíti a pénztárgépet.
https://www.lapenztargep.hu/
https://unsplash.com/photos/a-person-is-using-a-tablet-on-a-conveyor-belt-OluDgzgCHp4