Hirdetés
Kezdőlap Élelmiszeripar Mesterséges intelligencia a hazai vállalatoknál is
No menu items!

Mesterséges intelligencia a hazai vállalatoknál is

A mesterséges intelligencia jelentősen növeli a hazai vállalatok versenyképességét – ezt támasztja alá a Magyar Termék Nonprofit Kft. legújabb kutatása, melyet augusztusban a védjegyeit használó cégek körében végzett. A CBA a Strand Fesztiválon résztvevő fiatalok körében vizsgálta az AI használatát. A kutatások eredménye egyértelműen megmutatta, hogy ma már az üzleti életben és a Z generáció világában is mindennapos az AI alkalmazása.

A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a CBA első alkalommal jelent meg közösen a Strand Fesztiválon, hogy a fiatalokat is arra ösztönözzék: vásároljanak tudatosan, keressék a hazai termékeket, és azokat vegyék le a polcról, amikor az itthon gyártott és az import áruk közül választanak.  A CBA kezdetektől elkötelezetten támogatja a hazai termékeket, egy független felmérés szerint üzleteiben 80 százalék felett van a hazai áruk aránya. Ez volt az első alkalom, amikor egy fesztiválon a Magyar Termékkel együtt igyekeztek felhívni a fiatalok figyelmét ezen árucikkek előnyeire.

A Magyar Termék és a CBA közös standján a mesterséges intelligencia és az adatalapú megoldások kerültek fókuszba.

A Magyar Termék augusztus elején 260 védjegyhasználó partnerek között készített felmérésében arra kereste a választ, hogy milyen mértékben vezették be a mesterséges intelligenciát az üzleti, gyártási folyamataikba, és mi a véleményük a hatékonyságáról. Az eredmények alapján több mint háromnegyedük (77%) már aktívan használja a mesterséges intelligenciát. A leggyakoribb alkalmazási terület a marketing (64%), ahol az AI-t például a fogyasztói trendek elemzésére és célzott kampányok kidolgozására használják. A második legfontosabb területe az AI bevezetésének a gyártás (28%), ahol a termelési folyamatok optimalizálása és az automatizáció révén növelik így a cégek a hatékonyságukat.

Harmadik terület a logisztika (21%). Itt különösen a szállítási útvonalak optimalizálásában és a készletgazdálkodásban veszik igénybe a mesterséges intelligenciát. Az AI-t alkalmazó vállalatok 73 százaléka már most tapasztalja a saját hatékonyságának javulását, ami rávilágít arra, hogy azok a vállalkozások maradnak versenyképesek, amelyek gyorsan alkalmazkodnak a technológiai változásokhoz.

„Örömmel és büszkeséggel tölt el, hogy számos védjegyhasználó partnerünk a technológia legaktuálisabb trendjeit használva működteti vállalatát. Fontos adat volt számunkra az is, hogy azok a partnereink, akik még nem használják az AI-t, főleg a hiányos tudás és felületes ismeretek (42%) miatt kerülik az alkalmazását. Ez azt jelenti, hogy segítenünk kell a magyar gyártókat az AI megismerésében, hogy minél gyorsabban fel tudjanak készülni a felhasználására a versenyképességük növelése érdekében” – mondta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.

„A CBA elkötelezett a modern technológiák alkalmazása mellett, hiszen ezek jelentősen hozzájárulhatnak a teljesítmény növeléséhez. Fontosnak tartom, hogy a hazai vállalatok ne csak kövessék, hanem alakítsák is a technológiai trendeket, hiszen ez az innováció teszi lehetővé számunkra, hogy versenyképesek maradjunk a hazai és a nemzetközi piacon egyaránt. A CBA e személetmódját akartuk megmutatni a fiataloknak is a fesztiválon. Ezért hoztunk számukra AI aktivitásokat, ezért indítottuk el a körükben a kutatásunkat is ” – mondta Fodor Attila, a CBA Kft. kommunikációs igazgatója.

A CBA kérdőíves felmérését közel kétezren töltöttek ki a Strand Fesztivál 3 napja alatt. A kutatás azt vizsgálta, hogy ismerik-e és milyen területeken alkalmazzák a fiatalok az AI technológiákat, valamint mit gondolnak a mesterséges intelligenciáról. A felmérés eredményei szerint a kérdőívet kitöltők 96,4 százaléka ismeri a mesterséges intelligenciát, tudja mit jelent a kifejezés, 80 százalékuk már igénybe is vett ilyen alkalmazást. Utóbbiak egyharmada leginkább keresésre, adat- és információ gyűjtésre, újabb egyharmaduk szövegírásra- és  szerkesztésre használja iskolai, munkahelyi feladatok elvégzésénél. A kérdőívet kitöltők között a ChatGPT és a Midjourney a legnépszerűbb. Arra a kérdésre, elképzelhetőnek tartja-e, hogy a munkaerőpiacon hátrányba kerülhet a mesterséges intelligencia miatt, 55,5 százalékuk igennel válaszolt, ennek ellenére 61 százalékuk ajánlaná az AI használatát a barátainak, ismerőseinek.

„A CBA számára különösen nagy jelentőséggel bír, hogy az első fesztiválmegjelenésünk alkalmával közvetlenül szólíthattuk meg a fiatalokat egy olyan témával, amely közös érdeklődési pontot jelent közöttünk. Megmutathattuk számukra, hogy a CBA egy innovatív, felelős magyar cég, amely a fiataloknak is tud újat, izgalmasat vonzó formában megjeleníteni. Aktív jelenlétünk a Strand Fesztiválon és a felmérés eredményei egyszerre emelik ki a tradíció és innováció fontosságát,  rámutatnak arra, hogy a két érték kéz a kézben járhat”  – emelte ki Fodor Attila, a CBA Kft. kommunikációs igazgatója.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A klímaváltozás és az erdőgazdálkodás összefüggése

Az ipari civilizáció által generált probléma egyik legesélyesebb és legköltséghatékonyabb megoldása az erdő.

A Kadarka Kör szürete a Jókai-kertben

A Jókai-kerthez tartozó Steindl-villában a következő évi szüreten már egy újabb látogatóközpont várja az érdeklődőket.

Stratégiai együttműködésre lép a Budapesti Értéktőzsde és a Raiffeisen Bank

A BÉT és a Raiffeisen Bank a közös mentorprogram keretében eseményeket és képzéseket tart a kiválasztott vállalatok vezetőinek.

43 ezerrel többen dolgoznak – augusztusban 4 millió 748 ezer volt a foglalkoztatottak száma

A munkanélküli férfiak száma 112 ezer volt, munkanélküliségi rátájuk 0,3 százalékponttal, 4,3 százalékra emelkedett.

Hírek

15 milliárdos pénzügyi oktatási program indul

A 16-21 éves korosztály ingyenesen férhet hozzá számos, hasznos pénzügyi tudást biztosító anyaghoz.. Minden magyar előtt nyitott a pénzügyi tanulás lehetősége! Sőt a 16-21 éves fiatalok most ingyenes oktatást kapnak.

Szerda reggelre erősödött a forint árfolyama

Az euró jegyzése a kedd kora esti 1,1160 dollárról 1,1158 dollárra változott.

Felébredt a forint

Erősödött a forint kedd reggel a főbb devizákkal szemben...

Devizapiac – Erősödött a forint péntek reggelre

Az euró 1,1128 dollárt ért reggel 7 órakor a csütörtök kora esti 1,1112 dollár után.

II. Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Zsidó Gasztronómiai Fesztivál

Megtekinthetik a csodálatos zsinagóga épületét és a tárlatvezetésen megismerhetik a történetét.

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

Minden társadalom számára fontos lehet alternatív elektronikus fizetési megoldások kidolgozása a pénzforgalmi stabilitás és a monetáris szuverenitás érdekében.

Devizapiac – Erősödött kissé a forint hétfőn

Az eurót este hat órakor 394,00 forinton jegyezték a kora reggeli 394,26 forint után, a.

Kicsit, de erősödött péntek reggelre a forint

Erősödött péntek reggelre a forint.

Gazdaság

Stratégiai együttműködésre lép a Budapesti Értéktőzsde és a Raiffeisen Bank

A BÉT és a Raiffeisen Bank a közös mentorprogram keretében eseményeket és képzéseket tart a kiválasztott vállalatok vezetőinek.

Az EXIM Magyarország 120 millió euró forrást vont be a KDB Bank vezette konzorciumtól

Az idén 30 éves EXIM Magyarország továbbra is elkötelezetten támogatja a hazai vállalkozások üzleti terveinek megvalósítását.

Olyan vagyonrobbanás jöhet a leggazdagabbaknál, amit nehéz ésszel felfogni

A jövő privátbankárának így jó eséllyel nem kell majd hivatali időben az irodájában ülnie, ám képesnek kell lennie, hogy akár egyetlen hírt értékelve 2-3 féle scenáriót felvázoló személyes hírlevélben tájékoztassa ügyfelét a hír megjelenését követő perecekben.

Nagy Márton négy pontban kérte a Bankszövetség együttműködését

A növekedést a fogyasztás fokozatos helyreállása mellett a külpiacok gyengélkedése, így elsősorban a német gazdaság kedvezőtlen teljesítménye árnyékolja be.