A győri Audiban január 24. óta tartott sztrájk nem csak a német központi gyár, hanem a pozsonyi Volkswagen gyár termelését is befolyásolja a Győrből származó alkatrészek hiánya – erősítette meg a Volkswagen Slovakia szóvivője.
A győri sztrájk egyelőre a luxus SUV-ok pozsonyi gyártására volt hatással, a városi kisautók (NSF szegmens) gyártása viszont korlátozások nélkül folytatódik – közölte Lucia Kovarovic Makayová az MTI megkeresésére. Hozzátette: azokat az alkalmazottaikat akiket ez érint, időben értesítették a korlátozásokról.
A szóvivő kérdésre válaszolva merő spekulációnak minősítette azt a közösségi oldalakon terjedő információt, miszerint a győriek sztrájkjához - szolidaritásból vagy más ok miatt - a pozsonyi VW dolgozói is csatlakozni készülnének.
A győri Audiban – amely a legnagyobb motorgyártó üzem az autógyártó konszernen belül – a múlt hét csütörtökön léptek sztrájkba az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) felhívására, amely 18 százalékos béremelést akar kiharcolni az idei évre.
Az egy hetesre tervezett sztrájk okozta alkatrészhiány a konszern több gyárában is negatívan befolyásolta a gyártást. Köztük a legnagyobb gondokat az Audi ingolstadti üzemében okozta a sztrájk, ahol a Győrben készülő motorok hiánya miatt hétfőn teljesen leállt a termelés.
A pozsonyi Sme napilapnak nyilatkozó gazdasági elemző, Boris Tomciak szerint, amennyiben a sztrájk folytatódni fog Győrben, akkor egyes típusok gyártása teljesen leállhat a pozsonyi üzemben, ugyanis – mint mondta – ott a költségtakarékosság miatt az autómotorokból viszonylag kisebb készleteket tartanak raktáron.