Önvezető e-autókat tesztel a Volkswagen Hamburgban, valós forgalmi körülmények között. A külön erre a célra kialakított kilenc kilométeres útszakaszon a közlekedési lámpák önállóan kommunikálnak az önvezető járművekkel.
A 11 lézerszkennerrel, 14 kamerával, valamint ultrahang- és radarszenzorokkal felszerelt elektromos VW Golf autók számítástechnikai hardver-igénye a jármű teljes csomagterét kitölti. A rendszer percenként öt gigabyte adatmennyiséget dolgoz fel.
A városban a kijelölt útvonalon közlekedő öt kísérleti járműben vezető is helyet foglal, hogy szükség esetén beavatkozhasson.
Hamburg városa a megfelelő infrastrukturális feltételek megteremtésével egy kilenc kilométeres útszakaszt tett alkalmassá önvezető járművek tesztelésére. A közlekedési lámpák kommunikálnak az önvezető járművekkel, így nincs szükség kamerával történő felismerésükre és az éppen aktuális jelzés értelmezésére.
A tesztelésre alkalmassá tett kilenc kilométeres útszakaszból a járművek egyelőre három kilométeres szakaszon fognak közlekedni.
A Volkswagen eddig kizárólag a VW wolfsburgi telephelyén kiépített tesztpályán folytatott kísérleteket önvezető járművekkel. A valós forgalmi helyzetben történő tesztelés nagy előrelépést jelent a fejlesztés folyamatában.
Az Egyesült Államokban már 62 vállalat rendelkezik engedéllyel önvezető járművek közúti forgalomban történő tesztelésére, közöttük a német cégek közül a VW, a Daimler, valamint a Bosch és a Continental autóipari beszállítók is.
A Google leányvállalata, a Waymo már olyannyira előrehaladott kísérleti eredményekkel büszkélkedhet, hogy kiválasztott ügyfelekre korlátozott módon néhány hónapja el is indította fizetős robottaxi szolgáltatását az arizonai Phoenix egyik elővárosában. A Waymo már vezető nélkül is folytat kísérleteket önvezető járművekkel, fizetős robottaxi szolgáltatását azonban még sofőrök felügyelete alatt nyújtja – tudta meg az MTI.