Hirdetés
Kezdőlap Turizmus Trendi butikhotelek, meghökkentő szállodák. A hotelpiac új trendjei
No menu items!

Trendi butikhotelek, meghökkentő szállodák. A hotelpiac új trendjei

A butikhotel, a boarding house és a magánszállás sláger lett. Egyre több az alternatíva, rengeteg az új beruház, mégis jól mennek a klasszikus hotelek is. Szakértők azonban már a piac túltelítődésére figyelmeztetnek.

Sosem látott kínálat

Sosem választhattak ennyi szállásfajta közül az otthonoktól távol éjszakázók: klasszikus hotel és panzió, a legnagyobb közvetítőportál, az Airbnb nevével fémjelzett magánszállás, hosszabb távú apartman, boarding house.

Otthon lett a hotel

A boarding house az egyik legújabb alternatíva. Társasházi lakások szállodához hasonló kiszolgálással, tehát napi takarítással, étkezési lehetőséggel, szobaszervizzel és mosodával. Sokszor az ismert gasztronómiai láncok egységei és a felkapott divatmárkák üzletei is megtalálhatók az épületek földszintjein. Minden egy helyen, hogy a vendégnek a hosszú munkanap után nem kelljen a várost járnia. A szolgáltatás akár egy jó hotelben, az éjszakánként ár viszont alacsonyabb. Cserébe több hétre kell foglalni.

Budapesti boarding house

Sokaknak ideális a boarding house. A koncepció jól igazodik napjaink munkaviszonyaihoz, amelyekben a munkaadók mind nagyobb rugalmasságot várnak a dolgozóiktól. A boarding house különösen népszerű az üzletemberek körében. Egyre több a vendégek között az új állás miatt más városba költöző. A legtöbb nyugat-európai metropoliszban a bérlakáspiacon nagyobb a kereslet, mint a kínálat. Hónapokig tart lakást találni. Az átmeneti időre jó alternatíva a boarding house. Másokat egy néhány hetes projekt erejéig küld a munkáltatójuk egy másik városba. Sokan otthonoktól távol dolgoznak. A munkahely közelében csak hét közben van szükségük lakásra, hétvégente hazatérnek családjukhoz. Nekik is ideális a boarding house. A hotelszínvonalúak mellett vannak az idény-, és betanított munkásoknak szánt egyszerűbb, minimális szolgáltatásokat nyújtó apartmanházak is.

Szédítő bővülés

A bérlakásnál jobb üzlet boarding house-ba invesztálni. Münchenben például egy 20 m2-es rövidtávú apartman átlagára havi 1700 euró! Négyzetméterre vetítve 35%-al több, mint a szintén nem alacsony hosszú távú lakásbérleti díjak átlaga.

Belső tér – boarding house

Így nem csoda, hogy az európai városokban gombamód szaporodnak az új, több száz szobás boarding house-ok. Németországban 588 épületben 350.000 ilyen apartman található! 2030-ra háromszor ennyivel számolnak az ingatlanpiaci elemzők. Ezzel a teljes szálláshely kínálat 10%-át tennék ki.

2018-ban 14,2 millió vendégéjszakát számoltak a német boarding house-okban. 2,7 millióval többet, mint 2016-ban. Az átlagos tartózkodási idő 27 nap volt. A szállásadók 2 év alatt 51%-al emelték az árakat. Jelenleg éjszakánként átlagban 101 eurót kérnek. Ez már csak kicsivel van a 4 csillagos hotelek átlagára alatt. Viszont minél hosszabb ideig marad a vendég, annál alacsonyabb az éjszakánkénti költség. Egy hónapos tartózkodás felett a legtöbb szállásadó 50%-os kedvezményt ad. A világ legnagyobb szállodalánca, az amerikai Hyatt is aktív a piacon. A menedzsment 95%-os kihasználtságról számolt be.

Mertek kisebbet álmodni

A butikhotelek kis méretű, egyedi stílusú, a vendégek igényeire kiemelt figyelmet fordító jól megközelíthető belvárosi hotelek. Wikipédia

A klasszikus hotelek szegmense a szaporodó alternatívák ellenére is bővül. Az új szállodák már nem sok száz szobások. A speciális igényeket kielégítő házak és a butikhotelek a trendik.

Párhuzamosan nyílnak család és gyerekbarát, valamint csak felnőtteket fogadó hotelek, ahol a gyerekzsivaj ismeretlen. Egyre több az idősek, illetve mozgáskorlátozottak igényeihez igazodó akadálymentes szálloda. Megjelentek a közösségi terekre nagy hangsúlyt fektető hotelek is, ahol a vendégek vegyülhetne, ismerkedhetnek. Ezzel próbálja a hotelszakma az Airbnb-hez pártol utazókat visszahódítani.

A találékonyság határtalan

A kreatív szállodák üzemeltetőinek kínálatában szerepel a hajó, az ipari műemlék, a jégkunyhó, az erdőben fára épített ház és az üvegplafonú bungaló is. Az egyik legnagyobb szállodalánc, a francia Arcor kreatív labort tart fent, ahol az új koncepciókat tesztelik a közönség bevonásával. Tudják, hogy a vastag pénztárcájú vendégek elvárják az individualitást és a kreativitást.

Hoteldaru. Nagyításért klikkeljen a képre

Kilátás a hoteldaru reggeliző asztalától

Példa az extravaganciára az 1947-ben felállított, műemléki védettség alatt álló daruból kialakított hotel a hamburgi kikötőben.

A daruból és a körülötte emelt épületekből álló szállodakomplexum a 350 eurós éjszakánként átlagár ellenére 2012 óta folyamatos telt házzal üzemel.

Trendiség lett a szükségből

Kapszula, vagy box hotel belső

Az egyre népszerűbb butikhotelekben gyakran minden szobának más nem csak a berendezése, de a szabása is. A sokszor meghökkentő, zegzugos kialakítást a legtöbb esetben a kényszer szüli: szűk belvárosi telkeken kellett építkezni, vagy egész más célra épült házat hotellé alakítani.

A városokban egyre korlátozottabban rendelkezésre álló üres telkek és szállodává alakítható épületek egy másik innovációt is életre hívtak. Európában is megjelentek az Ázsiából ismert kapszula hotelek mintájára létesült box hotelek. Németországban Göttingenben nyílt az első: 2,8*1,5 méteres szoba, a be- és kicsekkolás okostelefonnal történik, személyzet nincs, viszont csak 25 euró egy éj.

Nő a konkurencia, dübörög az üzlet

2018-ban 477 millió vendégéjszakát számoltak Németországban. 30 millióval többet, mint 2017-ben. A nagy láncokban 81%-os volt a kihasználtság. Az átlagár 90 euróra emelkedett. Minden viszonylatban a 10 legfelkapottabb városban volt a legnagyobb az emelkedés.

Egyre több a vendég, ezért sok befektető lát fantáziát a hotelépítésben. 2019 első félévében 1,8 milliárd eurót invesztáltak szállodafejlesztésbe. Év végéig meglehet a 4 milliárd. A tőke 40% pénzpiaci és nem szakmai befektetőktől érkezik. 2018-ban 60 új hotelt adtak át összesen 11 ezer szobával! További 23 ezer szoba van tervezés, illetve építés alatt.

Ilyen kínálatbővülés mellett a kihasználtsági szint tartásához minden évben 5,6%-al több vendégéjszakára lenne szükség. A turisták és üzleti utazók körében is népszerű városokban, mint München vagy Hamburg nem lesz probléma. Máshol már nehézségeket látnak az idegenforgalmi szakemberek. Szerintük ilyen versenyben csak a legmodernebb szállodák üzemeltetői dőlhetnek hátra. Egy 10 éves hotel már nem számít ilyennek.

A dinamikus bővülés itthon is

Pünkösdkor is roham várható. Illusztráció: MTI/Czeglédi Zsolt. azüzlet.hu
Nagyot lépett itthon is szálláshely kínálat Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

A bővülés Magyarországon is dinamikus. 2010-hez viszonyítva 60%-al emelkedett a vendégéjszakák száma – derül ki a Magyar Turisztikai Ügynökség friss statisztikájából. Tavaly 12,5 millió fő 31 millió éjszakát töltött hotelben. A bruttó összbevétel 301 milliárd forint volt. 9%-os emelkedés egy év alatt! Ennek 88%-a a szállodáknál folyt be.  Mindezzel a turizmus közvetlenül 7, közvetve 11%-al járul hozzá a GDP-hez.

A szálláshelyek száma megközelíti a 3500-at. A szobáké a 100 ezret, a férőhelyeké pedig a 350 ezret. A kihasználtságuk jóval a német szint alatt van.

2018-ban a kereskedelmi szálláshelyek szobakapacitás-kihasználtsága átlagosan 51,4% volt, ezen belül a szállodák szobakapacitás-kihasználtsága 61,3%-ot ért el.

Az idegenforgalom közvetlenül 428 ezer embert, a teljes dolgozó lakosság 10%-át foglalkoztatja Magyarországon.

Hirdetés
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Drótszamárra fel! Segíti a MÁV-csoport a kerékpáros turizmust

Széleskörű kerékpárszállítási lehetőségekkel és megújult kerékpáros aloldalával segíti a MÁV-csoport a kerékpáros turizmus népszerűsítését

Budapest Gyógyfürdői Zrt. 2025. évi tervei  

A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. (BGYH) 2025. évi...

Pályázik a Vidék – nem csak a kocsmák és a kisboltok juthatnak pályázati lehetőséghez

3 év után újra elérhető pályázat a hátrányos helyzetű térségekben működő mikro- és kisvállalkozásoknak

Gazdag zöldségkínálat húsvét előtt

Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai termesztésű újhagyma, retek és saláta is a húsvéti asztal éke lehet.
Hirdetés

Hírek

Trump tovább vámolja Kínát, közben mézesmadzagot dob a többieknek – összefoglaló

A CNBC, amely élő folyamban követi Trump elnök kaotikus...

Trump azonnali hatállyal 125 százalékra emeli a kínai vámot, haladékot ad a többieknek.

Donald Trump ismét posztolt a közösségi médiában, ezúttal megint Kínát vette célba. Most azt mondta, hogy 125%-ra emeli a Kínára kivetett vámot - méghozzá „azonnali hatállyal”

Kína 84%-os vámokat jelent be az amerikai árukra a Trumppal való leszámolás során. Európa is visszavág

Kína szerdán 84 százalékos megtorló vámokat vezetett be az...

Trump vámol, a kongresszusi republikánusok közül egyre többen féltik a nyugdíjasokat

A kongresszusi republikánusok már csak azért is aggódnak a...

Kínai válaszlépés: plusz vám és 18 amerikai cég feketelistán a Trump-vámok miatt

A kínai kereskedelmi minisztérium szerdán korlátozásokat vezetett be több...

Megvan a döntés: az EU visszavág az USÁ-nak a vámháborúban

Az USA elleni kereskedelmi ellenintézkedések bevezetésére irányuló bizottsági javaslat...

Devizapiac – Gyengült hétfő reggelre a forint

Gyengült hétfő reggelre a forint a főbb devizákkal szemben a péntek esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
Hirdetés

Gazdaság

Szokatlan mértékű túlterheléses támadás érte az OTP-t

Nemzetközi mércével mérve is szokatlan méretű túlterheléses támadás érte csütörtökön az OTP Bank digitális ügyfélkiszolgálási felületeit

Indul a Lakhatási Tőkeprogram, emelt keretösszeggel, 300 milliárd forinttal

A Lakhatási Tőkeprogram a nagy érdeklődés miatt 100 milliárd forinttal magasabb keretösszeggel, 300 milliárd forinttal indul el.

Európai terjeszkedéséhez olasz bankot nézett ki az ING

  Fotó: popso.it Európai terjeszkedési tervéhez igazodva az ING, Olaszország felé vette az irányt, ahol a Banca Popolare di Sondrioval vette fel a kapcsolatot. Az ING Group...

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.