Érden építi fel új központját és tesztbázisát a járműipari AVL Autókut Kft.
Több millió eurós befektetéssel Érden építi fel új központját és tesztbázisát a járműipari AVL Autókut Kft., mintegy 6 hektáros területen – jelentette be Érd polgármestere nemrégiben.
T. Mészáros András méltatta Érd logisztikai elhelyezkedését, az autópályák közelségét, a vízi közlekedés lehetőségét, a vasúti összeköttetést és a repülőteret. Hangsúlyozta, hogy Érd számára ezek a fejlesztések, beruházások munkahelyeket teremtenek, így több itt élő embernek nem kell Budapestre ingáznia. Beszélt arról is, hogy az AVL fejlett, magas szintű technológiát hoz a településre, amely emeli az itteni intézmények színvonalát is, és kihatással van a helyi szakképzésre.
Dirk Janetzko, az osztrák tulajdonú globális autóipari vállalat magyarországi leányvállalata, az AVL Hungary ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy a két irodaházból álló új központ és tesztbázis felépítése “kétszámjegyű millió eurós” beruházást jelent.
Az első irodaépületet 2019 végére építenék fel és 2020-ig felépülne az új tesztbázis is hagyományos és elektromos tesztpadokkal. Hozzátette, hogy cégük az elmúlt 70 éves működése alatt 1500 szabadalmat jegyzett, és élen jár a motor és járműtesztelések, hajtóműrendszerek szimulációs technológiák fejlesztésében.
Az AVL komoly fejlesztéseket tervez kecskeméti és zalaegerszegi telephelyein is. A következő években az AVL zalaegerszegi járműtesztközpontjának bővítését is tervezik.
A különleges tesztpálya bármely járműdinamikai teszt elvégzésére alkalmas lesz, amellyel eltérő körülmények között is vizsgálhatják a járművek kezelhetőségét, a fékrendszerek stabilitását, a különféle utasvédelmi mechanizmusokat.
Egyedülálló fejlesztés a valós városi közlekedést imitáló szimulációs környezet, a Smart City Zone, ahol valósághű épületek, kereszteződések, közlekedési lámpák és táblák között elemezhetők az önvezető autózás kapcsán felmerülő különféle közlekedési szituációk – írták a kiosztott közleményben.
Dirk Janetzko beszélt arról is, hogy a cég 2018-ban megduplázta magyarországi munkatársainak számát, és további jelentős létszámbővítést tervez. A cég budapesti központja a jövő év végéig költözik Érdre. A tesztpadok 2020-ra lesznek üzemkészek, a rá következő évben pedig már teljes kapacitással üzemel majd a központ és a tesztbázis. Világszerte 9500 alkalmazottat foglalkoztatnak, a vállalatcsoport 2017-es pénzügyi forgalma elérte az 1,55 milliárdos eurót.
A magyar vállalat árbevétele tavaly 2,76 milliárd forint volt, 365 embert foglalkoztatnak, és a tervek szerint a létszámot 2022-ig mintegy duplájára, de az sem kizárt, hogy ezerre növelnék.
A Kormánya 2016 májusában döntött a járműipari tesztpálya zalaegerszegi megvalósításáról azzal a céllal, hogy hozzájáruljon a hazai járműipari kutatás-fejlesztési kapacitások erősítéséhez. A zalaegerszegi Próbapálya egyediség az adja, hogy nemcsak a hagyományos járműdinamikai tesztek elvégzésére nyújt lehetőséget, hanem az önvezető járművek, továbbá az elektromos járművek vizsgálatait is lehetővé teszi.
Építenek egy városi környezetnek megfelelő pályaszakaszt is. Az önvezető járművek számára készült, városi közlekedési körülményeket biztosító modul, a meglévő tesztpályáknál többféle települési környezeti, forgalmi, forgalomtechnikai és járműdinamikai vizsgálati körülményt kínál a tesztelésre.
A területen az úthálózatot különböző sávszámmal, burkolattal, geometriával alakítják ki, a kereszteződések és körforgalmak a közutakon fellelhető változatosságot képezik le.
A Smart City Zone egy részén épületek is szegélyezik majd az utakat. A városi tesztkörnyezetben a kommunikációs technológiák teljes spektruma elérhető lesz a wifi alapú technológiákon át, mint például az intelligens közlekedésirányítási rendszerek, a celluláris technológiákig (5G teszthálózat).
A Zala Zone pályaelemeiről itt olvashatnak részletesen.
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem önvezető autója manőverez az épülő zalaegerszegi autóipari próbapálya elkészült szakaszán
MTI/Varga György