Kezdőlap Pénzvilág A magyar könyvelők szétdolgozzák magukat és kevesebb adminisztrációt remélnek
No menu items!

A magyar könyvelők szétdolgozzák magukat és kevesebb adminisztrációt remélnek

Foto Bigstock

A magyar könyvelők 72%-a nem elégedett a munkája anyagi ellentételezésével, holott háromnegyedük arra is hajlandó, hogy munkaidőn túl is az ügyfelek rendelkezésére álljon – derül ki a Számlázz.hu friss, online felméréséből. A kutatás szerint a május a könyvelők legnehezebb időszaka és többségében hisznek a digitalizáció pozitív hatásaiban.

A Számlázz.hu a könyvelői világnap alkalmából a platformját használó könyvelők megkérdezésével készített online felmérést. A kutatás célja az volt, hogy kiderüljön, mennyit dolgoznak, milyen nehézségekkel szembesülnek a szakmabeliek és mit várnak a digitalizációtól. A válaszadó könyvelők 72%-a független könyvelőként dolgozik, 13%-uk pedig alkalmazottként, de saját ügyfelekkel is foglalkozik mellette. 

Mindig rendelkezésre állnak, de nem elégedettek a fizetéssel

A válaszadók 59%-a 8-12 órát dolgozik naponta. A megkérdezettek közel negyede (23%) vallotta, hogy napi 10-12 órányi munka után tudnak végezni a feladataikkal. 37%-uk ellenben kevesebb, mint nyolc órát tölt el munkával. Mindössze 3% azoknak az aránya, akik rendszeresen extrém hosszú munkanapokat, 12 óránál is többet húznak.

A könyvelői lét nehézségét részben az adja, hogy az ügyfelek gyakran munkaidőn túl, hétvégén és ünnepnapokon is azonnali megnyugtató válaszra várnak. Saját bevallásuk szerint a könyvelők mindössze 15% teszi vagy teheti meg, hogy kizárólag a munkaidőben legyen elérhető. 78%-uk folyamatosan rendelkezésre áll, vagy legalábbis sürgős esetben a lehető leghamarabb „szolgálatba helyezi” magát.

A Számlázz.hu kutatása rávilágít arra a drámai helyzetre, hogy a könyvelők markáns többsége (72%-a) nem elégedett munkája anyagi elismertségével. 13% egyenesen úgy nyilatkozott, hogy egyáltalán nem elégedett az ellentételezéssel, 59% szerint pedig jobban is megbecsülhetnék a fáradozásait. A könyvelők alig több mint negyede (28%) elégedett csupán a könyvelésből származó bevételeivel. 

Május a legnehezebb, a KATA változások feladták a leckét 

A könyvelők rémálma egyértelműen a május. A megkérdezett szakmabeliek egyöntetűen (78%) úgy nyilatkoztak, hogy a beszámolók leadása miatt ez a legkeményebb időszak az évben. Ugyancsak mumusnak számít a január, az évkezdetet 47% tartja megterhelő időszaknak. A könyvelők számára még a negyedéves zárások a problémásak, ilyenkor állapítják meg az adók elszámolását – 43% tartja úgy, hogy ilyenkor igazán sok a munka. A decemberi évzárás a negyedik helyen szerepel a nehézségi sorrendben 40%-os értékelésével. A KATA-sok bevallása februárban a maga 22%-ával nem tartozik a túlságosan nehéz időszakok közé.

Az elmúlt években több esemény is feladta a leckét a könyvelői társadalomnak. Ők maguk úgy értékelik, hogy a 2022-es KATA változások igényelték (59%) a legnagyobb problémamegoldó képességet tőlük. 25%-uk szerint a 2020-ban kitört COVID-járvány okozta események jelentették a legnagyobb kihívást.  

Bíznak a digitalizációban és több magánéletre vágynak a könyvelők

Ennek megfelelően a könyvelők kívánságlistája élén (64%) az szerepel, hogy munkájuk legyen tervezhetőbb, kevesebb évközbeni szabálymódosítással kelljen foglalkozniuk. Ugyancsak sokan kívánják, hogy csökkenjenek az adminisztrációs terheik (35%). A könyvelők 34%-a az ügyfelektől várna hatékonyabb együttműködést. 33% arra vágyik, hogy napjai kevésbé legyenek stresszesek, 23% pedig a munka/magánélet egyensúlyának helyreállítását kívánja.

A könyvelők munkáját alapvetően forradalmasították az online pénzügyi adminisztrációs és számlázási programok, amelyek segítségével nem kell egyszerre több platformon is “kézzel” elvégezni az adatrögzítést. A szakmabeliek négy pozitív hozadékot jelöltek meg: gyorsabb, hatékonyabb információáramlás (53%), pontosabb, hibamentes adminisztráció (49%), az anyag átadás/átvétel könnyítése (46%), energia és idő spórolása (45%).

A pénzügyi adminisztráció egyre fejlődő digitalizációja nagy reményeket kelt a könyvelőkben. 51% nyilatkozott úgy, hogy a digitalizáció megkönnyíti a munkáját, és időt spórol neki. Közel ennyien (49%) szerint a modern megoldások segítenek a precízebb munkavégzésben. 43% szerint a digitalizáció lehetővé teszi, hogy ne kelljen az ügyfél könyvelési anyagaira várni.

Hirdetés
0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Eltűnt csomagok és elérhetetlen ügyfélszolgálat, fogyasztóvédelmi vizsgálat indul magyar csomagküldő szolgálatoknál

A kialakult helyzet miatt a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára fogyasztóvédelmi vizsgálat megindítását kezdeményezte a Fővárosi Kormányhivatalon keresztül.

Kamatdöntés – Nem változtatott az alapkamaton a monetáris tanács

A monetáris tanács a várakozásoknak megfelelően nem változtatott a jegybanki alapkamat 6,50 százalékos szintjén kedden.

Ikonikus horvátországi nyaralóhelyen terjeszkedik a Hunguest Hotels

Az OPUS GLOBAL-hoz tartozó Hunguest Hotels üzemeltetheti a horvátországi...

NÚSZ: erősen indult a 2026-os autópálya-matricák elővásárlása

Fontos, hogy a vásárláskor - bárhol, bármilyen felületen történik is - még a fizetés előtt ellenőrizni kell a matrica és a jármű adatait: a matrica típusát és érvényességi idejét, a jármű rendszámát, felségjelzését és díjkategóriáját -
Hirdetés

Hírek

Eltűnt csomagok és elérhetetlen ügyfélszolgálat, fogyasztóvédelmi vizsgálat indul magyar csomagküldő szolgálatoknál

A kialakult helyzet miatt a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára fogyasztóvédelmi vizsgálat megindítását kezdeményezte a Fővárosi Kormányhivatalon keresztül.

Kamatdöntés – Nem változtatott az alapkamaton a monetáris tanács

A monetáris tanács a várakozásoknak megfelelően nem változtatott a jegybanki alapkamat 6,50 százalékos szintjén kedden.

NÚSZ: erősen indult a 2026-os autópálya-matricák elővásárlása

Fontos, hogy a vásárláskor - bárhol, bármilyen felületen történik is - még a fizetés előtt ellenőrizni kell a matrica és a jármű adatait: a matrica típusát és érvényességi idejét, a jármű rendszámát, felségjelzését és díjkategóriáját -

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött az NGM és a VOSZ

Ma már az online kiskereskedelem teszi ki a háztartások fogyasztásának csaknem a felét, összforgalma meghaladta a 2 ezer milliárd forintot, és rohamosan nő a harmadik országból érkező rendelések aránya.

Mától lehet jelentkezni a 2026-os Hungarikum pályázatokra

A pályázati felületen 2025. december 16. 12 órától lehet regisztrálni, kitölteni a pályázati adatlapokat, illetve a mellékleteket feltölteni.

Több a téves utalás és bankkártyás fizetés a karácsonyi időszakban – figyelmeztet a szakértő

A bankkártyás fizetéseknél gyakori hiba, hogy a kártyabirtokos számláját többször is megterhelik, vagy hibás összeget írnak be.

Hitelboom 2025-ben: történelmi csúcsra pörgött a lakáshitel és a személyi kölcsön

Az Otthon Start Program hatására az új szerződések átlagos hitelösszege is sokat emelkedett.

Napi 870 forint körüli átlagos utasbiztosítási díjjal számolhatnak a síelők az idei szezonban

A síelés intenzív sport, jellemzően a fiatalabb korosztály köt síbiztosítást: a biztosított utasok 80 százaléka 45 év alatti.
Hirdetés

Gazdaság

NGM: Magyarország pénzügyei rendezettek, a költségvetés stabil

Októberben (egy hónap alatt) a központi alrendszer 339,0 milliárd forint hiánnyal zárt, szemben az előző évi azonos havi 427,0 milliárd forintos hiánnyal.

10 újdonság, amit a magyar revolutosok megkaphatnak a közeljövőben

Érkeznek a hírek a sajtóban arról, hogy a Revolut megnyitotta a magyarországi fióktelepét. De azt már kevesen tudják, hogy az jogilag már évek óta...

Nem a párna a pénz legjobb helye az inflációban

Akciós bankbetétekkel rövid távon is kivédhető a pénzromlás

Óvatosan fektetnek be a magyarok, a pénzügyi műveltség és a digitális bizalom erősítésre szorul

Az XTB egy nemzetközi befektetési applikáció, amelynek világszerte több mint 2 millió felhasználója van. A befektetési szolgáltató XTB csoport több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat.