A Magyarországon piacvezető Dechatlon sportszerkereskedő márka 2024 ben 6 százalékkal 86,2 milliárd forintra növelte árbevételét, míg adózás utáni nyeresége 3,7 milliárd forintról 4 milliárd forintra nőtt – közölte a vállalat hétfőn az MTI-vel.
A közlemény szerint a megújult globális márkaidentitás alapján tavasszal Magyarországon is megkezdődött az arculatváltás és modernizáció a márka áruházaiban, miközben kiemelt stratégiai területként minden eddiginél nagyobb hangsúlyt kaptak a “körkörös üzleti modell fenntarthatóságot és gazdaságot támogató területei”.
Emellett a hosszú távú stratégiája részeként a Decathlon új termékcsoporttal, a “Kék Termékek” bevezetésével is erősíti portfólióját.
A Decathlon Magyarország céljai közé tartozik idén az EDGE minősítéssel rendelkező épületei és bérleményei számának növelése, valamint gépészeti beruházások végrehajtása, hogy az eddigi 5 ilyen üzleten kívül továbbiakban is villamos energiával lássák el a hőmérsékletszabályozást. Továbbá bővíteni szeretnék az olyan körforgásos szolgáltatásokat, mint a visszavásárlás, a második esély, a karbantartás és javítás, valamint a bérlés – hangsúlyozták.
Ezek mind hozzájárulnak a termékek élettartamának növeléséhez és a hulladék csökkentéséhez, valamint a sportolni vágyóknak is költséghatékony opciókat kínálnak. A vállalat célja, hogy folyamatosan növelje ezeknek a szolgáltatásoknak a részesedését a teljes árbevételből – tették hozzá.
A francia tulajdonú, Magyarországon piacvezető sportszerkereskedő áruházlánc immár 19 éve van jelen a magyar kereskedelmi piacon. A Decathlon 24 áruházzal rendelkezik és 1400 munkavállalót foglalkoztat.
A Decathlon áruházakat működtető Tízpróba Magyarország Kft. a nyilvános cégadatok szerint 2023-ban 80,7 milliárd forint nettó árbevételt és 3,7 milliárd forint adózott eredményt ért el, míg 2022-ben 81 milliárd forint volt az árbevétele és ugyancsak 3,7 milliárd forint az adózott eredménye.